Gå till innehåll

Spelgränser på Svenska Spel Poker


Krevtan

Recommended Posts

oavsett vad man tycker om spelmonopolet och dubbelmoral osv tycker jag spelgränserna på svenska spel är otroligt bra och andra siter borde ta efter. Själv har jag satt en gräns på 4 timmar per dag vilket låter ganska mycket för en som inte spelar så mycket poker, men är helt ok för mer behöver jag inte spelar, idrottar, och är student.. Sedan att det tokkryllar med fisk på svenskaspel gör mig inte direkt ledsnare heller, hoppas dom får köra igång med lite fina bonusar snart också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... Har ni köpt Jespers dravlande rakt av? SS är inte alls den första/enda sajten som har gränser. Mig veterligen har ingen annan sajt tidsgränser iofs, men Party erbjuder sedan länge möjlighet att begränsa hur mycket man sätter in på sajten, och flera andra sajter/nätverk har liknande system med maxgränser för hur mycket man kan sätta in per dag/vecka/månad. På B2B måste man ju ofta t.o.m. mäjla till supporten för att kunna sätta in mer än €200 i stöten med kreditkort, när de har en bonus med 100% upp till €400/€600. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... Har ni köpt Jespers dravlande rakt av? SS är inte alls den första/enda sajten som har gränser. Mig veterligen har ingen annan sajt tidsgränser iofs, men Party erbjuder sedan länge möjlighet att begränsa hur mycket man sätter in på sajten, och flera andra sajter/nätverk har liknande system med maxgränser för hur mycket man kan sätta in per dag/vecka/månad. På B2B måste man ju ofta t.o.m. mäjla till supporten för att kunna sätta in mer än €200 i stöten med kreditkort, när de har en bonus med 100% upp till €400/€600. :?

 

Men ... Du måste hålla med om att tidsbegränsningen är bra?

Har själv varit med om att man ska dra ett parti Poker och sedan så går tiden iväg.

 

Visserligen kan man tycka att man ska lite självbehärskning och klara det själv men men ...

 

Sedan hur svårt det är för en Spelberoende att inte ställa in tidsbegränsining kan man ju också fråga sig..

 

 

Det där som du nämnar Myssion om Maxinsättning har jag också varit med om på ett par sidor som är mycket bra så att man inte ofrivilligt får i sig Pokersuget att stoppa i ett par 100$/€ till fast man har andra utgifter är mycket bra!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ... Du måste hålla med om att tidsbegränsningen är bra?

 

Japp, det är bra, det håller jag med om. Blir bara så trött på när Jesper i vart och vartannat inslag/artikel ska framhäva att SS är den ENDA sajten som erbjuder begränsningar, när det inte alls är sant.

 

Sedan hur svårt det är för en Spelberoende att inte ställa in tidsbegränsining kan man ju också fråga sig..

 

Jag tror/upplever att de flesta som har det problemet är någorlunda medvetna om det och välkomnar en sådan funktion och gärna använder den så att de själva slipper sätta gränser. Men visst, det är ju absolut inget idiotsäkert skydd, men frågan är hur man på ett enkelt och smidigt sätt skapar något sådant. Körkort för poker känns lite för omständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men ... Du måste hålla med om att tidsbegränsningen är bra?

Har själv varit med om att man ska dra ett parti Poker och sedan så går tiden iväg.

 

//KF

 

Klarar man inte av att ha diciplinen att sluta när man ska bör man nog inte lira poker. Tidsbegränsningen är ett spel för galleriet, antagligen den enda "säkerhet" som inte är för krånglig men som ändå verkar bra. Jag anser att den är ett skämt, den verkar inte för något som helst skydd, är du beroende sätter du den på max, alternativt väntar i 2 dar. Det enda den skyddar är tiltande nissar som spelar bort för mycket på fyllan, men dem har jag gärna kvar på mitt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror/upplever att de flesta som har det problemet är någorlunda medvetna om det och välkomnar en sådan funktion och gärna använder den så att de själva slipper sätta gränser. Men visst, det är ju absolut inget idiotsäkert skydd, men frågan är hur man på ett enkelt och smidigt sätt skapar något sådant. Körkort för poker känns lite för omständigt.

 

Precis. Detta skydd är ju bättre än inget.

 

Sen att för en spelberoende/-missbrukare att veta om att man är det och samtidigt göra någonting åt det.

 

Vet han (med han så menar jag båda könen) om det så kan han ställa in begränsningar så att spelet blir mer en börda än ett nöje men många "tyngre" spelmissbrukare tror jag inte kommer ställa in denna funktion och ej heller kommer att berätta för hans närstående att han spelproblem.

 

Skulle SvS då "komma på" att denna spelare är spelmissbrukare så kan de stänga av kontot och ta kontakt med honom men då kan han lika gärna spela på någon annan sida på Natten.

 

Sen så behöver det inte vara en spelmissbrukare för att han förlorar 300'00 lr i veckan utan kan vara en Högstäjkesspelare som har sin Losing Streak just nu.

 

Som du säger Myssion så finns det inget Idiotsäkert skydd och Körkort i Poker kommer bli omöjligt att införskaffa men att Pokersidor (inte bara SvS) förstår problem med spelmissbrukare och börjar sätta gränser hur mycket man får sätta in och hur många timmar men får spela är bra men inte idiotsäkert.

 

Det kommer säkert komma fler skydd i framtiden men till dess får vi ta det vi har.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du beroende sätter du den på max, alternativt väntar i 2 dar.

 

Jag är ingen expert på spelberoende, men jag antar att de kommer i två former:

 

1) De som inte är medvetna om sitt problem eller helt skiter i det. Ja för dem är sådana här begränsningar, precis som du säger, meningslösa.

 

2) De som är medvetna om sitt problem (som för övrigt inte är något jättestort problem för just dem) och som välkomnar och använder sånt här.

 

Jag vet inte säkert men jag upplever att de i kategori 2 är långt vanligare än de i kategori 1. Visserligen är det kanske de i kat. 1 som behöver mest hjälp, men jag tror att det är fel att säga att det inte ger någon effekt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar från en person i kategori 2 (se ovan):

 

Jag använder tidsbegränsingen eftersom poker ofta medför ett stort sug att spela. Så ibland kanske man spelar bara för att man måste tillfredställa suget, snarare än att man vill spela för spelets skull. Går det inte att spela finns inget sug. Poker är som roligast när man inte kört på ett tag, men har man spelat i flera timmar är det inte lika kul längre. Då spelar man dessutom sämre. Därför är det perfekt att kunna ställa in t. ex. 2 timmar per dag, lira och ha kul och sen slippa suget (eftersom det inte går att spela). Tyvärr nollställs räknarn klockan 00.00 varje dag istället för 07.00 :roll:, så detta medför att man ändå får ett sug att sitta uppe en timme extra till klockan 1.

 

Man kan tycka att det är dålig diciplin att spela fast man inte vill, men så är läget om man är beroende. Har man haft en schysst winning-streak och vill koppla av med en film är det inte så lätt, efter 30 min så får man tanken "hmm kanske borde köra lite poker". :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många siter har säkert detta system, men man får säkert leta efter hur man gör det. Vad jag har förstått så kommer väl detta upp redan när man reggar sig på SS. Mycket bra!

 

Det är helt klart bra. På Party är det lite lätt att missa. Insättningsgränserna är dock förinställda på många andra sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj att sitta och lira en turnering, på finalbord eller dyl så kommer det upp en ruta att man har 5 minuter kvar att spela :D

Haha, verkligen. Men dom borde ha något system för turneringar. Sitter du på finalbordet på en stort och dyr turnering kan dom ju inte bara stänga av dig, det vore riktigt korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...