Gå till innehåll

Månadsmål för April!


Constantinos

Recommended Posts

I april ska jag börja spela NL på SS 5-manna bord. Jag hoppas att SS inhopp på marknaden kommer tvinga B2B att sänka "bordsavgiften" till motsvarande nivåer. Och då är snöbollen i rullning! Och jag vill efteråt kunna säga. Jag var där!

 

Det här känns sjukt viktigare än att spela riktig ;) poker.

Förmodligen kommer jag förlora stort och mitt mål för April och framåt blir att förlora med värdighet. (Inte gråta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Både OT och nybörjarfråga, men Hjort: du får gärna förklara hur du menar.

Om du vinner mycket vid showdown betyder det antingen att du har supersjuka reads, har jättetur eller att du ger upp en massa situationer av sorten du behöver lägga in 16% av potten och har 20% vinstchans. De situationerna står för en rejäl bit av ens totala värde i FL.

 

Tänk på att man typiskt vid rivern i fixlimit får något i stil med 8:1 på en syn och ofta rejält mer. Då ska man syna i många situationer när man känner sig rejält slagen. Särskilt som nästan alla fixedspelare bluffar jättemycket mer än vad som är spelteoretiskt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att man typiskt vid rivern i fixlimit får något i stil med 8:1 på en syn och ofta rejält mer. Då ska man syna i många situationer när man känner sig rejält slagen. Särskilt som nästan alla fixedspelare bluffar jättemycket mer än vad som är spelteoretiskt korrekt.

 

Intressant. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både OT och nybörjarfråga, men Hjort: du får gärna förklara hur du menar.

Om du vinner mycket vid showdown betyder det antingen att du har supersjuka reads, har jättetur eller att du ger upp en massa situationer av sorten du behöver lägga in 16% av potten och har 20% vinstchans. De situationerna står för en rejäl bit av ens totala värde i FL.

 

Tänk på att man typiskt vid rivern i fixlimit får något i stil med 8:1 på en syn och ofta rejält mer. Då ska man syna i många situationer när man känner sig rejält slagen. Särskilt som nästan alla fixedspelare bluffar jättemycket mer än vad som är spelteoretiskt korrekt.

 

Jag känner att detta berör mig, eftersom jag ligger runt 80% här...

Exakt vad är definitionen på "showdowns won"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt varför folk lägger upp en kategori för poker och en för "verkligheten"...

 

Anyway, here goes:

*Hitta en riktigt fräsch brud att jaga.

*Komma på vad jag vill göra för tillfället, eventuellt skaffa nytt boende.

(*Gärna dra ut och resa.)

*Vinna hem tillräckligt med pengar på pokern för att inte behöva oroa mig över utgifter(den vanliga sortens utgifter vill säga, inte av det större slaget(läs bil etc)).

*Gymma 3ggr i veckan och simma 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÅL priotering 1-5

1. Skola före pokern, styra upp lite saker där

2. Efter en minus månad på $15-1600 få tillbaka plusset på strax över $2k igen

3 skotta inte!

4 Ta en söndag o lira 215på stars 100k på prima samt 2 till större tuneringar på en kväll.

5 ha en trevlig påsk med inte allt för mkt poker, målet är Wasa bonusen 1/3 gjord samt nån till liknande. alltså bara lira runt 6000vip i Cashgame denna månad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plussa 300k dollar... Plussar du så mycket varje månad eller är det ett högt satt mål? blir ju runt 25 mille svenska per år. Grymt bra jobbat i så fall! Hoppas verkligen att du når ditt mål, mycket inspirerande! (spelar inte nämvärt så högt själv, dina blinds lär väll täcka mina inköp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Försöka bli av med lite jobb så jag kan spela lite poker igen.

- Försöka gå med vinst på min Poker.

- Försöka få lite tid till att läsa ett par Pokerböcker till.

- Försöka att inte jobba till 2 - 3:00 på natten.

- Försöka få klart renoveringen av mitt hus, hela markplanet inklusive kök är under ombyggnad.

- Försöka få pengarna att räcka till renoveringen, annars ta mer lån.

- Försöka att få till en egen pokersite.

- Försöka få mer tid att sitta och leka med ungarna.

- Försöka motionera så man går ner i vikt? HA, finns ingen tid till det! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...