back Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Igår började jag spela NL100 och här är en hand jag blev lite fundersam över. Jag tror att edrock87 är på lite tilt. Det är det enda jag vet om honom då jag bara för ett litet tag sedan tog en stor pott mot honom, och att han handen direkt efter förlorade stora delar av sin stack mot en annan spelare. Jag har märkt att många spelare på denna nivå väntar med att slå om till rivern. $100 NL Texas Hold'em - Sunday, April 02, 07:30:07 ET 2006 Table Table 97379 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 2: sanjoda ( $278.04 ) Seat 4: edrocks87 ( $95 ) Seat 3: Sundance__Kid ( $118.96 ) Seat 6: pbpunkamania ( $166.09 ) Seat 5: saryfoy ( $148.50 ) Seat 1: J_Hoyt ( $99.70 ) edrocks87 posts small blind [$0.50]. saryfoy posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Sundance__Kid [ Td Th ] pbpunkamania calls [$1]. J_Hoyt folds. sanjoda folds. Sundance__Kid raises [$4]. edrocks87 calls [$3.50]. saryfoy folds. pbpunkamania calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ 8h, 8c, 3h ] edrocks87 checks. pbpunkamania checks. Sundance__Kid bets [$8]. edrocks87 calls [$8]. pbpunkamania calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ 6c ] edrocks87 checks. pbpunkamania checks. Sundance__Kid bets [$25]. edrocks87 calls [$25]. pbpunkamania: folding slick pbpunkamania folds. ** Dealing River ** [ 7d ] edrocks87 is all-In [$58] Min första känsla är att han förljt med på färgdraget som missat och nu försöker han köpa potten. Vad tror ni andra han kan sitta på? Hur tycker ni jag spelar handen för övrigt? Citera
Aeis Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Har ingen kommentar på handen men: pbpunkamania: folding slick Får man säga vilka kort man lägger? Citera
back Postad 2 April , 2006 Författare Rapport Postad 2 April , 2006 Har ingen kommentar på handen men: pbpunkamania: folding slick Får man säga vilka kort man lägger? Det tror jag inte. Märkte inte ens det där då jag använder PokerOffice och den ställer in No player chat. Citera
Matte_Maiden Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Jag skulle skriva "Missed your flush?", syna, se hans 33 och sedan gråta. Citera
Matte_Maiden Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Näe, men du väl sätta honom på antingen på kåk/triss eller färgdraget. Trissen tror jag inte, skulle han slow-playa den med färgdraget ute? Så frågan är om huruvida han har kåken eller färgdraget tror jag. Jag skulle syna om han är en bluffare, annars... Hm... Skulle nog syna ändå! Citera
brut Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Motståndaren kan sätta dig på ett överpar med största sannolikhet. Om vi antar att motståndaren spelar suited connectors, Axs och 33,88 så blir hans vinstkombinationer från start 10 st och bluff komb 7. han har så många fler möjligheter att avvika från alla gator med sina bluff komb än med vinst komb. Jag tror du vinner max 1/4 av gångerna varför jag skulle folda. Citera
Recommended Posts