Gå till innehåll

Ska jag lira FL eller NL?


Pokemonn

Recommended Posts

Aha, coolt! Då ska jag kika på Ongame då kanske.

Damn! Inte kompatibelt med Pokeroffice! :x

 

Däremot med Pokertracker. Hmmm, då ska man börja böka med Gametime+ eller något annat tillbehör för att få ut stats på bordet. Ser man potodds och kort-odds på bordet då, som på Pokeroffice? OK, frågan ÄR i fel tråd, men jag är ju ändå här...

 

Är det ingen som vet får jag väl ta och prova då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame har jag funderat på men läste någonstans att de har sjukt hög rake.

Jag lirar 0.1/0.2 i både FL och NL.

 

FL-raken är vidrig på Ongame. Jag har kört säkert 50-70k händer FL-fullbord där i vinter och klarar knappt av att gå plus. (Vilket iofs inte säger så mycket). Jag skulle aldrig spela FL där om det inte vore för 600-bonusarna. Tyvärr, för det är en bra nätverk i övrigt. Men helt klart kan du köra mekaniskt på Ongame och gå bra plus bb/h -mässigt på t ex 0,25-0,5, 0,5-1. Du behöver inte något tracker-program där heller upp till 1-2 FL fullbord. För readen vill säga. Du klarar dig bra med mini-statsen som finns på den nedladdningsbara klienten för att hålla koll på ditt eget spel. Jag spelar på 2-4 FL och använder PT och GT+. Jag har den senaste månaden mer och mer struntat i GT+ och använder mer PT för månadsstatistik och diverse efter-analyser. Så för readsen tycker jag det är överreklamerat. Shorthanded är en helt annan sak.

Ber om ursäkt för ett rörigt inlägg. "Jobbar" simultant... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt, tackar!

Kanske 0.1/0.2 är lite väl lågt för FL, det blir ju nästan inga pengar alls...

 

Men det är egentligen inte pengarna som är det viktiga just nu, tänkte först etablera mig och se hur det fungerar bäst i FL vs NL, SH vh Fullring, vilket nätverk osv. Sedan kan man ju prova högre nivåer när man ser att man går + i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(eller jag leta bättre, vad vet jag... :oops: )

 

 

Eller läsa noggrannare istället för att sitta och toktitta på dina kunders amatörporrisar. ;)

 

 

Vad sägs om Ongame då? Hyffsat fiskigt på låga nivåer, gott om bord, finns både bonusar och rb, och stöds av PO inom typ en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill spela low-limit Fixed-Limit fullring. Du vill spela mekaniskt så du slipper tänka så mycket eftersom du helst vill använda tiden till annat (jobb).

Du nöjer dig med en låg win-rate eftersom du ändå ser det som ren bonus då du spelar på arbetstid.

Det låter som lösningen på ditt problem är att skaffa dig en bot. Det är just denna typen av spel där en bot skulle göra jobbet precis lika bra som du själv. Mekaniskt nötande timme efter timme. Det enda hindret som eventuellt skulle finnas är dina egna moraliska värderingar, men det du nog träna bort med lite god vilja. :D

 

Själv spelar jag bara NL för jag inbillar mig att botar inte finns där, men på low-limit FL borde det krylla av botar vid det här laget. Det måste ju vara hur enkelt som helst att hitta på ett enkelt regelverk som inbringar en liten vinst på de låga nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill spela low-limit Fixed-Limit fullring.

 

Tja, jag börjar såklart med low-limit tills jag får in "snitsen" och får bättre koll och erfarenhet, sedan vill jag givetvis klättra i nivå så långt det går att göra med vinst.

 

Du vill spela mekaniskt så du slipper tänka så mycket eftersom du helst vill använda tiden till annat (jobb).

 

Nja, alltså inte bara "tok-automatik" med förutbestämda bet-fold-grejande. Jag vill ju tänka ochså och utvecklas som spelare.

Och framförallt ha kul!

 

Du nöjer dig med en låg win-rate eftersom du ändå ser det som ren bonus då du spelar på arbetstid.

 

Om en låg win-rate är det jag lyckas med så är det ändå en bra vinst, eftersom jag tjänar pengar på mitt jobb samtidigt, och har roligare på jobbet som en liten "bi-effekt"!

 

Självklart vill jag kunna tjäna mer pengar och gå upp i nivå, men man ska inte förvänta sig att tjäna tiotusentals kronor i månaden det första man gör. ;) Drömmen vore såklart att sälja företaget, spela poker på heltid och bli miljonär, men det är inte så många som lyckas med det... ;)

 

Man kan kanske jämföra mitt sätt att spela med multitabling, då går man ju ner i win-rate per bord men tjänar mer på att spela fler bord i slutändan i alla fall. Då har man ju inte heller 100% superkoll på alla borden (som man hade haft om man spelade på bara ett bord).

 

Jag multitablar ochså, ett bord med poker och ett bord med mitt jobb. ;)

Min win-rate på pokern går givetvis ner, men jag tjänar mer på det än jag skulle ha gjort om jag bara spelade poker på ett bord (är tanken i alla fall).

 

Det låter som lösningen på ditt problem är att skaffa dig en bot. Det är just denna typen av spel där en bot skulle göra jobbet precis lika bra som du själv. Mekaniskt nötande timme efter timme.

 

Aldrig. Fan va boring. Det ska ju vara kul att spela, att rigga en bot är inte särskilt spännande, dessutom är det inte särskilt utvecklande för mitt spel heller.

 

Däremot är bottar ett faktum och något jag har oroat mig lite för förr, men då spelade jag som sagt NL och tänkte att bottar bara finns på FL. Nu hade jag nästan glömt det där med bottar... Fan ochså. Vi får se hur det blir med FL vs NL.

 

Bottar kommer att sabotera nätpokern på sikt, om ingen kommer på något sätt att stoppa automatiska bottar. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...