Gå till innehåll

Sjukt darrig vid live-poker, vad göra?

Recommended Posts

Postad

Tjenare

Jag nar spelat endel homegames med kompisar och uppnått ganska goda resultat. Men varje gång som jag ska betta, höja så börjar jag darra i händerna som ett jäkla asplöv och hjärtat börjar slå med raketfart :oops: . Vilken insats det är kvittar (nästan).

Har funderat på att spela lite seriösare på klubbar o sånt men det känns som man blir ganska lättläst. Är det någon som har ett knep på hur man övervinner detta. Att spela för att få lite rutin är väll ett sätt men jag är mer ute efter ett knep om det kan finnas nåt.

Simma lungt

* RP, till Poker OT - QoS *

Postad

Konditionen är så jäkla dålig att jag svimmar istället o torskar allt i blindsen. :D

Har hört om folk som spänner sig lite för att på så sätt motverka detta. Men det borde ju oxå va ganska lätt att läsa.

Postad
Konditionen är så jäkla dålig att jag svimmar istället o torskar allt i blindsen. :D

Har hört om folk som spänner sig lite för att på så sätt motverka detta. Men det borde ju oxå va ganska lätt att läsa.

Jag kan faktiskt inte ge ditt nåt bra svar på det. Det enda jag kan komma på är väl, som du nämnde, erfarenhet. Spela spela spela.

Postad

Det kanske är det med konditionen som spökar? :)

Postad
Att spela för att få lite rutin är väll ett sätt men jag är mer ute efter ett knep om det kan finnas nåt.

Simma lungt

Valium är en gammal klassiker som används allt för sällan vid pokerborden runtom i landet.

Se till att få en läkare att skriva ut ett par doser, så ska du se att du "simmar lugnt" ;)

//Hickmott

Postad
Valium är en gammal klassiker som används allt för sällan vid pokerborden runtom i landet.

Se till att få en läkare att skriva ut ett par doser, så ska du se att du "simmar lugnt" ;)

//Hickmott

Lol :lol: Du verkar ha lite rutin på detta o kanske kan rekomendera nån "skön snubbe" som kan skriva ut?

Postad

//Hickmott

Lol :lol: Du verkar ha lite rutin på detta o kanske kan rekomendera nån "skön snubbe" som kan skriva ut?

Jodå. Vet inte var han bor eller vad han heter. Vi brukar kalla honom rasta-Ubbe. Han håller till på Sergels Torg i Stockholm. Långa rastaflätor, trasiga jeans. En smula ljusskygg.

//Hickmott

Postad

Gamle Ubbe har alltså inte lagt av än? Senast jag var där så sa han att han skulle sluta tillhandahålla varor och istället flyga till Jupiter "där solen sällan bländar". (kanske lite off-topic nu men va fan)

Postad

Åter till topic då :)

Jag tror att det enda man kan göra är att spela, spela och åter spela. Så småningom lär man sig nog att hålla lite koll på sina känslor.

Men precis som nusseman säger, reagerar du likandant både vid bluff och value-bet så är det ingen fara.

//Hickmott

Postad

Gå till en läkare och få beta-blockerare utskrivet. Sänker blodtrycket och minskar darrningarna, möjligen en aning läskigt när man sitter i en jättepressad situation och hjärtat slår precis som vanligt. Det räcker att säga att man har rampfeber eller liknande så skriver läkaren ut det.

Postad

En metod är att spela med avkortad lek (32 kort) eller med flera jokrar (spit med gemensam joker).

Där blir bra händer så vanliga att du blir helt avtrubbad.

"fan, bara kåk, jag lägger mig"

När du sedan börjar spela med "riktig kortlek" igen så har darrningarna försvunnit.

Postad

Bra ide men vet inte om mina kompisar som jag lirar med tycker att det är en bra ide, får höra me dom.

Är de nån annan som känner igen sig i mitt problem?

Postad

Hade liknande problem första gången jag lira live(första pokerforum live) men efter nån halvtimme börja jag slappna av och tänkte att jag satt framför en skärm i min sköna stol. Resultet blev att jag inte var alls nervös längre och kunde lira mitt vanliga spel.