D.H. Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Hej, Skulle nån kunna ge mig lite info hur genererad rake förhåller sig till erhållna VIP-poäng på olika nivåer. Alltså, hur mycket rake har man i snitt genererat man om man spelar in 100 VIP-poäng på NL 2/4? Om man spelar in 100 VIP-poäng på FL 0.5/1? etc. Tack! Citera
vetgirig Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Vip erhålls när man betalar euro 0.31 i rake eller mer så det är bara och ta det gånger antalet VIP. Notera att då får man fram minimisumman som betalats i rake. Maximum kan vara nästan 10 ggr större. Du kan dock ALDRIG räkna ut korrekt siffra. Jämför man med Ongame-närverket så är det där trivialt att räkna baklänges. Citera
D.H. Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Vip erhålls när man betalar euro 0.31 i rake eller mer så det är bara och ta det gånger antalet VIP. Notera att då får man fram minimisumman som betalats i rake. Maximum kan vara nästan 10 ggr större. Du kan dock ALDRIG räkna ut korrekt siffra. Vet inte om du förstod min fråga riktigt. Minimisumman är naturligtvis busenkel att räkna ut men det är inte det jag är intresserad av. Använder man pokertracker kan man lätt över en mängd händer kolla hur många av dem som haft en rake större än 0.3 (=antal VIP). Kolla sedan hur mycket rake du betalat totalt under dessa händer. Det är denna ratio för olika nivåer jag är intresserad av. Så, några pokertracker-användare som kan hjälpa mig? Citera
EL_FishkO Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 game notes - minimum rake - get all Citera
D.H. Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 game notes - minimum rake - get all Precis. Några som spelar på 24h som vill hjälpa mig att kolla upp detta? Citera
jaroiten Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Vip erhålls när man betalar euro 0.31 i rake eller mer så det är bara och ta det gånger antalet VIP. Notera att då får man fram minimisumman som betalats i rake. Maximum kan vara nästan 10 ggr större. Du kan dock ALDRIG räkna ut korrekt siffra. Jämför man med Ongame-närverket så är det där trivialt att räkna baklänges. FEL!Du betalar även rake till potter som inte blir "Vippade" plus att du endast betalar en del av dessa €0.30 iom att dina bordsgrannar också bidrar.. Citera
Alexei Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Enligt mina statistiken har jag kalkylerat, att 1 VIP är ca 0,25€ rake. Jag har spelat alla möjliga spel, men mest TNL(2/4), turneringar och Sökö. Citera
D.H. Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Enligt mina statistiken har jag kalkylerat, att 1 VIP är ca 0,25€ rake. Jag har spelat alla möjliga spel, men mest TNL(2/4), turneringar och Sökö. Tack Alexei, är dock mest intresserad av hur det skiljer sig mellan olika nivåer. Om du har statistiken i PT kanske du kan filtrera på olika nivåer och kolla vad du får fram för varje nivå. Citera
Recommended Posts