mrALMIGHTY Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Blinds 25/50 Min stack: 1700$ Fi:s stack: 2000$ Fi har hittills spelat loose/passive och är en usel spelare enligt mig. 3 st inkl. fi, som sitter på cut off limpar fram till mig på SB. Jag plockar upp AQ och höjjer till 250. Endast fi synar. POT=650 Flop A-K-10 rainbow Jag betar 500 för att ta ner potten direkt. Fi synar. Efter tidigare erfarenheter sätter jag honom på Ax eller ett par med gutshot chans, ex J-10. AK skulle han ha höjt med före flop så den enda troliga handen som slår mig vore A10 tänkte jag. Möjligen QJ. POT=1650 Turn 7 Hur borde jag göra nu? Kommentera gärna hur jag spelat tidigare gator. Citera
BLIZT Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Du har ca 1k kvar och 1600 i potten, bara att ställa in. Han lär syna ner dig med vilket Ax som, de får gångerna han råkat träffa 2par eller nån annan hand kan man inte direkt oroa sig för. Du spelar precis som jag skulle gjort preflop o på floppen, så kan inte annat än säga att det är bra spelat . Citera
mrALMIGHTY Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 ok. thx. Jag ställde oxå in på turnen med samma motivering. Tänkte att jag antagligen ändå inte kunde lägga handen om han gjorde motstånd. Han blixtsynade dock och visade upp QJo och vann med sin slowspelade stege. Hans preflop syn med QJo mot min raise gjorde däremot inte att han steg i grad som pokerspelare i mina ögon. Vore det cash-game hade det inte varit speciellt svårt beslut men jag funderade ifall jag var lite för snabb att ställa in och därmed riskera att åka ut. Citera
Recommended Posts