Gå till innehåll

NLT - AA vs set?


Recommended Posts

Handen kommer från ett SG på Expekt 20 10

 

Jag sitter med 27$ i MP och en kille UTG+1 "exp2" har precis höjt 1.20$

Hittar A :diamond: A :spade: och höjer ytterligare 2$ till 3.20$ alla foldar till

"exp2" som synar. Har spelat många potter mot honom tidigare och vet att han är TAG.

Floppen kommer 8 :club: Q :diamond: 8 :heart: han checkar och jag betar 5$ han fundrar ett tag innan han höjer ytterligare 5$ till 10$ potten nu 20.50$

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan du ju inte vara uppe mot ett set om man ska vara petig här. Har han en 8:a så har han trips. ;)

 

Jag vet det men svårt o formulera rubriken "bra" annars.... ;)

AA vs triss?

 

Varför gå all-in?

 

Typiskt way ahead/way behind scenario. Antingen har Hero 2 outs eller så har Fi 2 outs. Om du går all-in blir det lätt för AQ, KQ, och KK att lägga sig och du ger bort pengar till QQ.

 

Lätt för AQ och KK att lägga sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoneburg på nl20 kommer aldrig Fi att vika KK, möjligtvis AQ

Finns kompetenta spelare där också, dessutom verkar Heros read styrka att så är fallet:

Har spelat många potter mot honom tidigare och vet att han är TAG

 

Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in?

Därför att fi troligen synar de gånger fi har två outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in?

Därför att fi troligen synar de gånger fi har två outs.

 

Han kanske "troligen" synar när han har två outs men du kan vara helt säker på att han synar när Hero bara har två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in?

Därför att fi troligen synar de gånger fi har två outs.

 

Han kanske "troligen" synar när han har två outs men du kan vara helt säker på att han synar när Hero bara har två.

Jag kanske har fel men borde det inte oftast vara fi som har två outs (troligare att han har AQ, KQ eller KK än QQ)? Så även om han förstås synar med QQ så har han inte den handen lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju oftast så att AA mot **?-trådarna är förlorande händer.

 

Men, som jag ser det..

 

Fi kan ha vilket PP som helst (77 och uppåt), om han inte träffat denna floppen så hoppas han förmodligen att du sitter med AK och checkraisar dig på floppen så att du måste lägga. Om han träffat så hoppas han givetvis att du har AA/KK och går allin på checkraisen. Det är förmodligen vad som hänt eftersom han min-raisade.

 

Om du vill få in alla pengar så är det väl lämpligt att syna den checkraisen. Sen på turn har han bara knappt ett potbet kvar. Det kan du syna. Om han checkar kan du gå allin och ta hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...