Gå till innehåll

FL7CS/8 - (52)A Känns som jag blir calling station


Recommended Posts

7 Card Stud High-Low ($1/$2), Ante $0.10, Bring-In $0.50 (converter)

 

3rd Street - (0.60 SB)

 

Seat 4: xx xx 3:diamond: ___brings-in___calls

Seat 5: xx xx T:heart: ___calls___calls

Seat 7: xx xx 6:heart: ___calls___calls

Hero: 5:diamond: 2:heart: A:diamond: ___raises

Seat 2: xx xx 9:spade: ___folds

Seat 3: xx xx 7:club: ___calls

 

Ett 5-lågs drag med ett ess samt en tvåfärg känns ju som att man kan höja för värde i en flervägspott. Att esset är uppkort gör det ju extra intressant i och med att man kan representera trissen om man skulle träffa ytterligare ett ess och då få en bättre hand att lägga. Eller resonerar jag helt fel här?

 

 

4th Street - (5.60 SB)

 

Hero: 5:diamond: 2:heart: A:diamond: J:diamond: ___bets___calls

Seat 3: xx xx 7:club: Q:heart: ___raises

Seat 4: xx xx 3:diamond: T:club: ___folds

Seat 5: xx xx T:heart: Q:club: ___calls

Seat 7: xx xx 6:heart: 4:club: ___calls

 

Känslan här är ju att de flesta får blanks så jag väljer att försöka representera två ess men blir förvånad över den action som följer. Att folda tre till hjulet och tre till en färg när jag får 13-1 i pottodds finns ju dock inte så jag synar.

 

5th Street - (6.80 BB)

 

Seat 7: xx xx 6:heart: 4:club: 6:club: ___bets___raises___calls

Hero: 5:diamond: 2:heart: A:diamond: J:diamond: 3:spade: ___calls___calls___calls

Seat 3: xx xx 7:club: Q:heart: 9:heart: ___raises___raises

Seat 5: xx xx T:heart: Q:club: J:spade: ___calls___calls

 

Här går ju hela bordet bananas, men rimligtvis borde jag ha rätt många outs till bästa låg samt en liten chans att dra in en stege eller runner runner färg för möjlig scoop. Så givet den sjukt stora potten ser jag ingen annan väg än att fortsätta syna?

 

6th Street - (22.80 BB)

 

Hero: 5:diamond: 2:heart: A:diamond: J:diamond: 3:spade: A:spade: ___checks___calls

Seat 3: xx xx 7:club: Q:heart: 9:heart: 2:spade: ___bets___calls

Seat 5: xx xx T:heart: Q:club: J:spade: J:heart: ___calls___calls

Seat 7: xx xx 6:heart: 4:club: 6:club: 5:spade: ___raises

 

Träffar ett i det här läget meningslöst ess. Givet action på femte ser jag det som näst intill uteslutet att ett par i ess är bästa höghanden, däremot ger det mig ju ett extra drag till en triss eller aces up som möjligtvis skulle kunna räcka. Dessutom känns det ju sjukt att lägga en hand AA235J i en pott på över tjugo big bets.

 

River - (30.80 BB)

 

Hero: 5:diamond: 2:heart: A:diamond: J:diamond: 3:spade: A:spade: 8:club: ___checks___calls $2.25 and is all-in

Seat 3: xx xx 7:club: Q:heart: 9:heart: 2:spade: xx___bets___raises $0.90 to $4.90 and is all-in

Seat 5: xx xx T:heart: Q:club: J:spade: J:heart: xx___calls___calls

Seat 7: xx xx 6:heart: 4:club: 6:club: 5:spade: xx___raises___calls

 

Är det värt att syna ned med en sunkig åttalåg plus ett par i ess som visserligen slår allas brädor men rimligtvis inte kan hålla för högen. Att jag bara har drygt en big bet kvar i stacken kändes väldigt bra här får jag säga, att riskera att behöva betala fyra bets för en showdown hade känts extremt jobbigt. Samtidigt så vill man ju inte riskera att folda bort sig i monsterpotter som denna.

 

Känner mig inte alls nöjd med mitt spel i den här handen, känns som att någon stanns borde jag antingen skjuta tillbaka eller kliva.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl inte spela handen på så många andra sätt.

 

Bet på fjärde då bara en av spelarna fick ett bra kort så att checka och ge graitskort är inget bra.

 

Kanske slängt in en raise på femte efter att seat 7 bettar, du får ju ett fint kort. De andra kanske skulle ha lugnat ner sig lite då också.

 

Så meningslöst är ju inte esset, ger ju trissdrag ;)

 

På sjunde är ju potten så stor så du måste betala av. Och med tanke på den tidigare actionen i handen så kan den nog var den bästa lågen. Att seat 3 skulle ha en låg tror jag inte ett dugg på och seat 5 har ju definitivt ingen låg. Då seat 7 bettade och rerasade på 5:e borde ju 6:an ha gett honom triss. Betta och reraisa med par i 6:or och typ ett öppet stegdrag eller lågdrag tror jag inte på, inte när du sitter med AJ3. Möligtvis bettat och synat raiset då. Och även om han har en låg så kan ju din fortfarande vara bäst.

 

Inte så mycket du kunde ha gjort annorlunda i handen i stort, bara betala av om nån har en bättre låg.

 

Sitt med högre inköp nästa gång, så du inte går miste om pengar på rivern när din låg är den bästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Ja jag vann faktiskt lågen på en åtta vilket förvånade mig kraftigt. Tur att jag inte satt med fullt inköp för jag är långt ifrån säker på att jag vågat syna ned när det förmodligen hade kostat 4 big bets.

 

Övriga hade

 

[7s 7d 7c Qh 9h 2s 8d] (HI: three of a kind, Sevens)

[Qs Kh Th Qc Js Jh 9c] (HI: a straight, Nine to King)

[4h 6d 6h 4c 6c 5s Td] HI: a full house, Sixes full of Fours

 

Varsågod att börja räkna de grova misstag som görs i handen...

 

 

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du inte har så mycket kvar i stacken så hade jag stoppat in så mycket det hade gått på femtegatan - det verkar ju som att alla är gifta med sina händer (och går på högdelen) och du drar till bästa lågen i en fyrvägspott, lika bra att få värde där med två kort kvar att komma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...