sankento Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Handen kommer från ett CG på Expekt 0.20 0.10 I en oöppnad hand hittar jag T 9 i LP2, eftersom detta är min blott 6e hand vid bordet har jag ingen read på ngn av spelarna men dom vet inte heller ngt om mig efter som jag inte spelat en hand än... Jag bestämmer mig för att höja till 1.20$ (sitter med 20$) och får syn av spelaren på knappen "Exp2" (han har 22$), alla andra lägger sig. Floppen kommer 8 9 J och jag betar 2$ Exp2 höjer 2.20$ till 4.20$ och jag synar potten är nu på 8.90$ Turn Q och jag går all-in med mina resterande 14.60$.... Min fråga är nu om det är lite för hårt betat? Citera
ampixo Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Mjaa det beror väl på vad du hoppas få syn av? Citera
Elvis Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Det finns tre alternativ: checka (i hopp om att han ska bluffa) betta lite lagom (ca $6 - i hopp om att han synar med något drag) gå all-in (i hopp om att få syn av tvåpar/triss eftersom det kan läsas som stöldförsök) Jag själv växlar mellan alla tre i de här lägena, beroende på read etc. Utan read, ja då vet jag inte. Jag skulle tro att skillnaden i EV mellan alternativen är mycket liten. Citera
richardd Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Betta typ 8 på turnen istället och in med resten oavsett vad som händer. Citera
heybike Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Tjaa, du får väl syn av massa tvåpar och trissar. På NL20 håller inte Fi i stålarna med järngrepp direkt. Hade nog betat ut mellan 6-8, så kanske jag får med AJ också. Citera
richardd Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Det finns tre alternativ: checka (i hopp om att han ska bluffa) betta lite lagom (ca $6 - i hopp om att han synar med något drag) gå all-in (i hopp om att få syn av tvåpar/triss eftersom det kan läsas som stöldförsök) Jag själv växlar mellan alla tre i de här lägena, beroende på read etc. Utan read, ja då vet jag inte. Jag skulle tro att skillnaden i EV mellan alternativen är mycket liten. Tror att checka mot random fi har ganska mycket mindre EV en att betta lagom, betta lagom är nog best utan read, speciellt på denna nivå där passivt spel är vanligt. Citera
edison Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Tjaa, du får väl syn av massa tvåpar och trissar. På NL20 håller inte Fi i stålarna med järngrepp direkt. Hade nog betat ut mellan 6-8, så kanske jag får med AJ också. Han hade nog kunnat få syn med en hel del på ett bet under pott vill jag lova. Spelar också NL20 och igår spelade jag en hand där FI synade all-in bet (ca 9 $, i potten låg ca 15) på rivern från mig med A-4 när A-K-T-J-X (X var inte en 4) låg på bordet.. EDIT: brädan va såklart rainbow och jag hade A-Q Citera
Recommended Posts