Gå till innehåll

ARTIKEL: Man skulle varit norrman!


matte med slice

Recommended Posts

HAHAHAHAHAHAHAHA!

 

Schysst artikel du plockat upp här!

Vilken stört skön j**la kille -_-

 

Lite smått små tokig iof, spelar med bankens

pengar, ja, det kanske vore nå´t, nu blir det

bläddra i moder justitia s lilla lagbok -_-

 

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon dum Norrman med dålig Money Managment.

Nja, kanske en aning naiv som räknar med att systemet faktiskt kommer att ge han den rätt han faktiskt kan tänkas ha i frågan.

 

Jag hörde talas om regeln för väl över fem år sedan. Att det inte varit intressant att lobbya fram en ändring från bankernas sida ännu är det enda som kan anses vara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon dum Norrman med dålig Money Managment.

Nja, kanske en aning naiv som räknar med att systemet faktiskt kommer att ge han den rätt han faktiskt kan tänkas ha i frågan.

 

Jag hörde talas om regeln för väl över fem år sedan. Att det inte varit intressant att lobbya fram en ändring från bankernas sida ännu är det enda som kan anses vara dumt.

 

Jo, precis.

 

Nu kommer ju saken gå upp i Domstol och sedan högre instanser så att det blir ändrat så det slutar med att han får betala ändå.

 

Den där lagen håller inte idag (Som vem som helst kan räkna ut) och om man då försöker ta lagen till sin egen nytta för att man inte har råd att betala pokerskulder så kanske han behöver lite avvänjningshjälp.

 

Hoppas inte han vinner med den där lagen och jag hoppas även att han får lite hjälp med sitt spelande.

 

där har de ju faktiskt en poäng nynazzarna...

 

Haha, jag tyckte också det. Sen så får man ju fundera på om Blondiner är en egen folkgrupp. Men men ... Ganska intressant "Bolla tillbaka"-konversation som dom kom på.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu kommer ju saken gå upp i Domstol och sedan högre instanser så att det blir ändrat så det slutar med att han får betala ändå.

 

Den där lagen håller inte idag (Som vem som helst kan räkna ut) och om man då försöker ta lagen till sin egen nytta för att man inte har råd att betala pokerskulder så kanske han behöver lite avvänjningshjälp.

 

Hoppas inte han vinner med den där lagen och jag hoppas även att han får lite hjälp med sitt spelande.

 

Tvivlar på att det kommer att genomföras någon retroaktiv lagändring. Däremot kanske lagen så småningom ändras ifall denna lag fortfarande skulle vara verksam och inte upphävd/ändrad av någon nyare lag/förordning/praxis.

 

Utan att ha någon kunskap om norska lagar så är det väl knappast omöjligt att spel på kredit är olagligt och därmed omöjligt för en juridisk person att driva in skulder från det på laglig väg.

 

Varför tycker du att man inte ska använda lagar till sin egen nytta? Banker lär ju inte direkt dra sig för att utnyttja tillgängliga lagar gentemot en privatperson. Anser du på samma sätt med exempelvis den svenska konsumentköplagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...