Gå till innehåll

NLT - SH, TT på låg flop


Recommended Posts

tyvärr sprojlans rätt ny på bordet så jag har ingen koll på motståndet.

 

 

Game # 289019818 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Uddevalla"

Game ended 2006-03-27 21:28:03 GMT+01:00

 

Players:

brispahn (EUR 46,20 in seat 2)

Bananskal (EUR 73,36 in seat 3)

HERO (EUR 50,10 in seat 4)

Citizen_P (EUR 51,05 in seat 5)

Rob77 (EUR 43,00 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: Citizen_P (0,25)

Big Blind: Rob77 (0,50)

 

HERO was dealt: Tc - Ts

 

 

Bra kort ska bettas, in med 4BB! Ouups, en höjning på 12BB! = 99-AA, AK oftast.

 

 

brispahn Fold

Bananskal Fold

HERO Raise (2,00)

Citizen_P Raise (6,00)

Rob77 Fold

HERO Call (4,25)

 

Flop 4h - 7h - 2d

 

Citizen_P Bet (9,00)

 

 

Bra flop för mig men FI bettar på...

 

 

Lägga utan read antar jag? Om jag ska vara med.. in med 20E i höjn?

 

 

 

Läst Fi efter 30min = bettar ut alt höjer pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade givetvis att generellt är det väl typ så(står ju oftast) i min värld. Iaf utifrån den lilla erfarenhet jag har.. Jag har nog inte kirrat en sån stark read på någon efter 2h... Jag är väl en av alla miljoner veka pokerlirare! :)

 

 

 

Players:

brispahn (EUR 46,20 in seat 2)

Bananskal (EUR 73,36 in seat 3)

HERO (EUR 50,10 in seat 4)

Citizen_P (EUR 51,05 in seat 5)

Rob77 (EUR 43,00 in seat 6)

 

Dealer: hero

Small Blind: Citizen_P (0,25)

Big Blind: Rob77 (0,50)

 

HERO was dealt: Tc - Ts

 

brispahn Fold

Bananskal Fold

HERO Raise (2,00)

Citizen_P Raise (6,00)

Rob77 Fold

HERO Call (4,25)

 

Flop 4h - 7h - 2d

 

Citizen_P Bet (9,00)

HERO Raise (21,00)

 

Citizen_P All-In (35,80)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du skall återhöja preflop eller kasta.

Som du spelat kastar jag efter motståndarens bet.

Kostar för mycket att ta reda på var du står och skall du raisa blir du commitad. Att återhöja till 30 på flop känns som att överspela 10-10 ordentligt mot "no-read"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi utgår ifrån att Fi.s möjliga handdistribution är:

77 88 99 TT JJ QQ KK AA samt AKs (hjärter) och bortser från AKs i andra färger eller offsuit, samt AQ och AJ så betyder det att mot cirka 50 % av de möjliga händerna (77, JJ, QQ, KK, AA) har vi runt 10 procents chans att vinna. I realiteten torde dessa händer, med tanke på Fi.s visade styrka stå för åtminstone 70% av möjliga pockethänder vilket ger oss en vinstodds på:

0,7*0,1=0,07

 

Mot 88 och 99 (20% av möjliga händer, i realiteten 10 % ) är vi 90 procents favorit vilket ger: 0,1*0,9=0,09.

 

Mot AKs (10% av möjliga händer) har vi 40% chans att vinna vilket ger:

0,1*0,4=0,04.

 

Och enligt Harrington ska vi alltid räkna med minst 10 % chans till bluff där vi är runt 97% favoriter, vilket ger 0,1*0,97=0,097 ungefär 0,1.

 

Summan av oddsen är 0,1+0,05+0,09+0,07 lr i runda tal 10+5+10+7=32% lr cirka 30 %

 

Potoddsen är 15/84= 0,18 cirka 20 %.

 

Om man tänker sig att Fi kan tänkas bluffa här så ska man syna för man har potoddsen för det. Även om man bortser från bluffeffekten så har man ett läge där både fold och syn kan vara ok.

 

Därför tycker jag att du ska syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra kort ska bettas, in med 4BB! Ouups, en höjning på 12BB! = 99-AA, AK oftast

 

Det där är ungefär den sämsta tänkbara HDn du kan vara uppe mot. Inte tillräckligt smal för att du ska ha tillfredställande implicita setodds och inte tillräckligt bred för att du ska kunna spela vidare på ett bekvämt sätt om du floppar ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi utgår ifrån att Fi.s möjliga handdistribution är:

77 88 99 TT JJ QQ KK AA samt AKs (hjärter) och bortser från AKs i andra färger eller offsuit, samt AQ och AJ så betyder det att mot cirka 50 % av de möjliga händerna (77, JJ, QQ, KK, AA) har vi runt 10 procents chans att vinna. I realiteten torde dessa händer, med tanke på Fi.s visade styrka stå för åtminstone 70% av möjliga pockethänder vilket ger oss en vinstodds på:

0,7*0,1=0,07

 

Mot 88 och 99 (20% av möjliga händer, i realiteten 10 % ) är vi 90 procents favorit vilket ger: 0,1*0,9=0,09.

 

Mot AKs (10% av möjliga händer) har vi 40% chans att vinna vilket ger:

0,1*0,4=0,04.

 

Och enligt Harrington ska vi alltid räkna med minst 10 % chans till bluff där vi är runt 97% favoriter, vilket ger 0,1*0,97=0,097 ungefär 0,1.

 

Summan av oddsen är 0,1+0,05+0,09+0,07 lr i runda tal 10+5+10+7=32% lr cirka 30 %

 

Potoddsen är 15/84= 0,18 cirka 20 %.

 

Om man tänker sig att Fi kan tänkas bluffa här så ska man syna för man har potoddsen för det. Även om man bortser från bluffeffekten så har man ett läge där både fold och syn kan vara ok.

 

Därför tycker jag att du ska syna.

Hur får du det till att AhKh är 10% av fis händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brut,

 

en överslagsräkning bara i och med att det fanns 9 olika möjligheter och AKs var en av dem så räknade jag med 1/9 eller i runda tal 10 procent.

 

Jag tror inte att AK offsuit skulle leda till all in fr Fi efter visad styrka.

Det stämmer inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop 4h - 7h - 2d

 

Citizen_P Bet (9,00)

HERO Raise (21,00)

 

Citizen_P All-In (35,80)

 

HERO foldar

 

 

Fick aldrig veta vad han hade men jag nöjde mig med att han kör all in på min återhöjning (+hans övriga bettning) för o lägga.

 

Jag hamnade för övrigt i en identisk situation igår (mot annan spelare) där han gick all in på min höjning.. o jag tog synen med KK. Tyvärr var det AA jag var uppe emot. Stekte länge men kunde tyvärr inte släppa den. Ähh... jag vinner mer än jag förlorar på dom nivåer (i dessa situationer) jag spelar... men man vill ju bli bättre!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu ändå tänkt lägga mot omslag varför minihöjer du inte hans flop-bet, känns onödigt att lägga på 3 dollar där.

 

Om jag haft AK så skulle jag synat en minihöjning, och jag antar att fler resnoerar likadant. Vet inte om det är pottoddsligen korrekt att syna, men bär alldeles för mycket emot att slänga emot en ynklig miniraise.

 

Jag tror hel enkelt att minihöjningar oftast är för små för att få ut någon vettig information ifrån en Fisyn. Om däremot Fi skulle syna en 3x raise utgår jag ifrån att jag är slagen, och checkar alternativt drar på en ordentlig bluff på turn.

 

Skulle nog ha spelat handen ungefär likadant. Kanske slängt preflop emot en tight spelare, i synnerhet när de implicita oddsen för att floppa set inte är så höga. Kanske skulle jag ha synat floppen, och ta beslut på turn.

 

Tycker handen spelades helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu ändå tänkt lägga mot omslag varför minihöjer du inte hans flop-bet, känns onödigt att lägga på 3 dollar där.

 

Om jag haft AK så skulle jag synat en minihöjning

 

Jag tror hel enkelt att minihöjningar oftast är för små

 

Du vet att en minihöjning är 18 dollar, vår hjälte höjde 21. Om du tror att det gör skillnad i Fi:s ögon så okej, men jag gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att en minihöjning är 18 dollar, vår hjälte höjde 21. Om du tror att det gör skillnad i Fi:s ögon så okej, men jag gör det inte.

 

Om han ska höja borde han ha höjt till minst 24.

 

Vad jag menade var att om han ändå på förhand bestämt sig för att lägga mot omslag så ser jag ingen poäng med att höja mer än minimum i denna handen. Om du ändå tycker att han borde höja till 24 givet att han bestämt sig för att lägga mot omslag så tycker vi olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...