Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har spelat väldigt aggressivt och varit iblandad i så gott som varje pott

senaste minuterna.. har bluffat bort mig med stora betar förut när jag höjt och gjort min CB så har har checkraisat stort varje gång och jag har svagt givit vika. Fi har precis vunnit en allinpott där han var underdog, därav hans stack, ser honom som fisk.

Är så irreterad på mig själv att jag spelade denna pott så dåligt.

Vet att jag kunnat få in istortsett alla pengarna om jag spelat denna hand rätt. Var gör jag fel och vad gör jag rätt?

Players:

Fi (EUR 134,35 in seat 1)

xx (EUR 250,60 in seat 2)

xx (EUR 48,50 in seat 3)

xx (EUR 46,00 in seat 4)

HERO (EUR 82,20 in seat 5)

xx (EUR 82,25 in seat 6)

Dealer: XX

Small Blind: XX (0,50)

Big Blind: HERO (1,00)

HERO was dealt: 3c - Ac

xx Fold

Fi Raise (2,00) <----- Fi har dubblat blindsen 5 potter i rad.

xx Fold

xx Fold

xx Fold

HERO Call (1,00) <---- A3s tycker jag är given syn på sån motståndare.

Flop Kc - 5c - As

HERO Check

Fi Bet (4,00)

HERO Call (4,00)

Turn Kc - 5c - As - Tc <--- Där satt nötfärgen.. vad göra?

HERO Check

Fi Bet (13,00)

HERO Call (13,00) <----- vågar inte raise för att det ska se ut som en träffad färg.

River Kc - 5c - As - Tc - 4s

HERO Bet (12,00) <--- blir nojjig och rädd att han har bluffat hela vägen och kommer checka river.. så jag slänger in ett bet jag hoppas han synar eller ev. försöker bluffa mig som han gjort förut genom att gå all in.

Fi Call (12,00) <--- inte det jag hoppats på.. men bättre än fold.

Vad gjorde jag nu rätt och fel.. tycker själv jag spelade den dåligt på turn och river. Ge mig feedback nu tack =)

Postad

Tycker du ska leda eller möjligen checkraisa floppen. Finns stor chans att en spelare som han kommer ge dig action med alla ess och kankse även kungar. När nöten sen sitter på turn är väl handen nästan självspelande eftersom en fiskig fi inte sätter dig på färg om du höjt floppen.

Postad

Tycker du ska betta ut pott på flopp, blir du höjd så välj mellan att syna och c/r på turn eller betta rakt ut, eller så kan du ställa rakt av på floppen om han höjer.

Sedan betta varje gata, nu tycker jag du är alldeles för passiv, en liknande hand jag var med om finns i min Dagbok och jag spelade betydligt aggresivare och även där var jag uppe emot en aggresiv spelare.

Postad
Tycker du ska leda eller möjligen checkraisa floppen. Finns stor chans att en spelare som han kommer ge dig action med alla ess och kankse även kungar. När nöten sen sitter på turn är väl handen nästan självspelande eftersom en fiskig fi inte sätter dig på färg om du höjt floppen.
Jag lever i den villfarelsen att dåliga spelare har mycket dålig koll på vad som hände pre-flop ibland? Dåliga spelare spelar SINA kort utan att tänka på vad Hero skulle kunna ha. Så upplever jag det ofta...

Ibland verkar det som Fi endast kan läsa situationer med :As::Ad::Ac: på bordet och jag synar hans feta bet... eller om bordet innehåller fyra :diamond: efter turn och han har ingen :diamond: och jag synar hans bluff.

Det finns verkligen så kassa spelare ibland.

Känns som vi har ett sånt exempel här.

Den största skillnanden mellan bra och dåliga spelare ligger i att bedöma sina chanser efter floppen och att läsa motspelarnas spel korrekt. (Där ligger jag efter!)

Vad jag vill ha sagt är att jag tror det är tveksamt att Fi i detta fallet hade kolla på Hero alls. Oavsett hur Hero hade gjort så hade han fått syn!

Postad

ja.. jag är riktigt irreterad på mig själv såhär efteråt att jag spelade handen så passivt. Och med facit i hand när man såg vad han hade så kunde jag lätt gått all in på river och fått syn

Fi satt på stege 10-A

MVH

Daniel