Gå till innehåll

NLT - Vilken nivå spelar du?


iller

Om du har Texas Cash game som huvudspel, vilken nivå spelar du (blinder i $)?  

261 medlemmar har röstat

  1. 1. Om du har Texas Cash game som huvudspel, vilken nivå spelar du (blinder i $)?

    • 0.25/050 NL (eller lägre)
    • 0.5/1 NL
    • 1/2 NL
    • 2/4 NL
    • 3/6 NL
    • 5/10 NL
    • 10/20 NL
    • 25/50 NL (eller högre)
    • Spelar Texas FL i huvudsak
    • Har ej Texas CG som huvudspel (ex. spelar S&G MTT eller Omaha)


Recommended Posts

Skulle vara intressant att se fördelningen av vilka nivåer de som spelar NL Texas här på forumet spelar.

 

Den absoluta majoriteten av händerna under Handanalys är lågspel, vilket är ganska förvånande och tråkigt då många här spelar högre.

 

Frågan gäller vad du spelar i huvudsak när du grindar/känner för att lira lite?

 

Lägger den i Poker Off Topic då det är den enda gruppen (mig veterligen) som tillåter omröstningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför man vill ha en analys av sin hand beror ju på att man är osäker på om man spelar bra eller inte... och jag tror att om man spelar 5/10 är eller bör man vara ganska säker på hur man ska spela överlag.

Överlag ja, men poker handlar om mycket mer än så. Blandar man in lite reads, historik mot fi osv. kan även händer spelade på högre nivåer än 1/2 vara riktigt intressanta, vilket för övrigt händer spelade på lägre nivåer kan vara också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta icke-lågstäjkshandhistorierna återfinns ju i dagböckerna istället, vilket jag tror beror på att de vill ha feedback från de på egen nivå (som läser i dagböckerna), hellre än att posta i HH-sektionen och få en massa konstiga kommentarer från nybörjare som inte förstår spelet på haj stäjks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra skrivit Myssion! jag håller med, och så kände ja mig lite träffad för jag är en låg stäjks spelare som försöker va lite ball å kommentera haj stäjks händer :P

 

men som poll resultatet visar så är det inte alls många på forumet som spelar högt, kanske är så att vissa vill tro att dom gör de?? har ju börjat ploppa upp en del messerschmidtar på forumet tyvärr !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men som poll resultatet visar så är det inte alls många på forumet som spelar högt, kanske är så att vissa vill tro att dom gör de?? har ju börjat ploppa upp en del messerschmidtar på forumet tyvärr !

 

Det är 20.000 användare på forumet, 175 (just nu) har röstat i denna tråden, hur representativt kan det vara liksom? ;) Dessutom tror jag att lågstäjkspelare är mer benägna att skriva/svara i sådana här trådar än hajstäjkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...