brut Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Hallå alla turneringsspelare. Hur resonerar ni kring detta problem i prefloppsituationer när blindsen börjar att bli höga. Som ex säger vi att man har 15BB och att man börjar att fundera på en stop and go alternativt inställ. Säg att man vill spela med HD22+, A8+,KQs. Och att fi även tycker att det är rimligt . Säg att man i 50% av fallen väljer att ställa och 50% en stop and go. Säg att man då höjer med 5BB och tänker lägga in resten på floppen. Ett omslag synar man naturligtvis. Fi kan då tänkas att snäva in sin hand något pga pottoddsen ändå inte blir så fruktansvärt bra. Säg AT+22(här kanske någon hygglig själ vara till hjälp med en uträkning!). I de fall då floppen kommer upp med ett A blir det ju korrekt för fi att lägga de lägsta pocketparen för en pottstor bet eftersom han är stor underdog med sin HD. Man blir på sitt sätt exploaterbar ganska ofta om man gör på detta sätt. Så man kunde säga att man bara skulle göra en stop and go med låga pockets och KQ men om fi vet det kan han ändra sin HD till ex A7,66+ med vilken han ställer in pre och man blir fortfarande exploaterbar. Slutsatsen blir nog att man generellt ska ställa. Tacksam för kritik (sanolikt finns det vissa brister i resonomanget pga bakfylla, Låg IQmm och att jag inte spelar turneringar Citera
brut Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Ok ställa eller variera sig och använda sig av "bluffteori" kanske. Exemplet är kanske är lite dåligt. Det jag undrade är om någon har några funderingar kring stop and go kontra all in, fördelar och nackdelar Citera
brut Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Ok spelar som sagt inte turneringar hade för mig att jag hör att man kunde göra all in eller stop and go vid ca 10-15 BB. Jag ser nu att man inte kan det eftersom man inte kan commita sig om det kommer ett A på floppen utan måste i så fall göra en "Stop and stop"! med flera av sina kombinationer i alla fall om man väljer den HD som i ex. Kan någon rek en nivå på stacken? Eller måste man ha ett A? Citera
lillpata Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Ok spelar som sagt inte turneringar hade för mig att jag hör att man kunde göra all in eller stop and go vid ca 10-15 BB. Jag ser nu att man inte kan det eftersom man inte kan commita sig om det kommer ett A på floppen utan måste i så fall göra en "Stop and stop"! med flera av sina kombinationer i alla fall om man väljer den HD som i ex. Kan någon rek en nivå på stacken? Eller måste man ha ett A? Det är nog svårt att säga en specifik nivå på stacken när det skulle passa med S&G. Kom bara ihåg att du inte har mycket till fold equality (om någon alls) om du skulle trycka med mindre än vad som redan ligger i potten. Stop and go's kan du göra med vilka händer som helst. Tveka inte heller att trycka på en "farlig" bräda då du missar (och i princip har 0 outs vid en syn). En farlig flop ökar (oftast) din FE och du gör dig inte heller öppen för att bli "utnyttjad" av observanta spelare. GL! Citera
lillpata Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Glömde att nämna att du även bör trycka de gånger du träffar. Det jag menar är att när du väl har bestämt dig för att gå all-in _oavsett_ flop, se då till att inte backa ur. Du bör dock inte göra stop and go's vid varje läge som uppstår, även det kan observanta spelare ta vara på. Citera
brut Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Ok spelar som sagt inte turneringar hade för mig att jag hör att man kunde göra all in eller stop and go vid ca 10-15 BB. Jag ser nu att man inte kan det eftersom man inte kan commita sig om det kommer ett A på floppen utan måste i så fall göra en "Stop and stop"! med flera av sina kombinationer i alla fall om man väljer den HD som i ex. Kan någon rek en nivå på stacken? Eller måste man ha ett A? Kom bara ihåg att du inte har mycket till fold equality (om någon alls) om du skulle trycka med mindre än vad som redan ligger i potten. GL! Det är just det som är poängen varför ska jag trycka så pass mycket med en hand som ligger under mot par i ess när fis HD inehåller så många A. Han kommer ju att syna, med ett pocket har jag ju bara normalt sett 2 outs för att gå om. Alltså när A kommer på floppen. Citera
Björnerik Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 stop and go är att syna en raise, tex i bb och sedan trycka på floppen när du agerar först. Att höja först in och sedan ställa på any flop är INTE en stop and go. Citera
brut Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Ok Tack. Men problemet kvarstår fortfarande om än i en lite annan skepnad. Citera
lillpata Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Vilket problem? Tror du att FI sitter på ess (eller par för den delen) och att han kommer syna ner en push med dessa händer (oavsett hur brädan ser ut), så var det ju inte direkt läge för att dra en stop and go i första taget. Läste kanske igenom dina orginalinlägg för snabbt men antog att du redan kände till "definitionen" på en S&G. Citera
Recommended Posts