Gå till innehåll

NLT - SH, runner-runner-färg på parat bräde


Recommended Posts

Denna hand tycker jag innehöll nåra knepiga beslut, särskilt på turn och river.

Det är första handhistorien för mig, så var snälla ;)

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00

 

Players:

BigShot (EUR 127,80 in seat 1)

Colm3 (EUR 38,30 in seat 2)

bluffbosse (EUR 43,83 in seat 3)

jokern99 (EUR 272,65 in seat 4)

JHoller (EUR 54,90 in seat 5)

Hero (EUR 146,72 in seat 6)

 

Jag har 2 notes på Fi. Den ena säger att han ofta betar sina drag hårt även från dålig position. Den andra säger att han checksynar preflopraisaren på floppen när han floppar set, och sen checkar turn igen.

Jag har honom på 2 av mina 4 bordoch ser honom som en hyfsat kompetent, omän inte så fantasifull, tag grinder för att vara den här nivån. Jag tror han har ungefär samma uppfattning om mig.

 

Bordet är aningen lösare än normalt för att vara b2b.

 

Dealer: JHoller

Small Blind: Hero (0,50)

Big Blind: BigShot (1,00)

 

Hero was dealt: Ad - Qd

 

2 folds

jokern99 Call (1,00)

1 fold

Hero Call (0,50)

BigShot Check

 

Många hade raisat där. Själv ser jag AQ som en problemhand, och med sämsta möjliga position synar jag bara. Det kan vara en läcka i mitt spel, men det är inte detta beslut jag vill diskutera.

 

Pottstorlek 3€

Flop Ks - 7d - Tc

 

Hero Check

BigShot Bet (2,75)

jokern99 Fold

Hero Call (2,75)

 

Troliga händer han kan ha i det här läget är 77, Kx, Tx, QJ, J9, 98

 

Inte mycket till flopp, men med ett överkort och 4 nötouts väljer jag ändå att syna. Ytterst tveksamt beslut medger jag, men det är inte heller detta beslut som jag vill ha en diskussion om :)

 

Pottstorlek 8,5€

Turn Ks - 7d - Tc - Kd

 

Nu blev det knepigt. Har nu förutom gutshotdraget även ett färgdrag, men brädan är parad. 12 troliga outs, men något av de kan eventuellt ge honom en kåk, och det finns även en liten chans att han redan sitter på en kåk. Vill gärna se river och bestämmer mig för att checksyna om han inte betar alltför hårt. OK eller helt fel? Jag är såklart medveten om att man normalt sett inte jagar färg eller stege på en parad bräda, men alla regler har undantag. Kan detta vara ett sådant? Jag är naturligtvis beredd på att jag kan bli tvungen att släppa en färdig färg eller stege på river om fi visar riktig styrka.

 

Hero Check

BigShot Bet (5,50)

Hero Call (5,50)

 

Jag ser fortfarande 77, Kx, Tx, QJ, J9, 98 som troligast händer.

 

Pottstorlek 19,5

River Ks - 7d - Tc - Kd - 8d

 

Där satt runner-runner-färgen. Hur ska jag nu maximera mitt EV mot en Handdistribution som kan vara allt från ett bustat drag, till en tia till trips till stege till kåk. Mitt beslut blir att checkraisa, hoppas på syn, men lägga mig om han slår om igen. Tanken med detta är följande:

 

Om han är helt tom så lär han lägga sig om jag betar men bluffa om jag checkar. Dock finns det en möjlighet att han slänger in en fet bluffraise om jag betar ut.

 

Har han en T så kommer han lägga sig om jag betar ut, och checka om jag checkar.

 

Om han har trips eller stege så lär han syna om jag jag checkraisar, och förmodligen bara syna om jag betar ut. Det kan dock tänkas att han reraisar om jag betar ut, särskilt med stege.

 

Den enda handen som han skulle reraisa en checkraise med är kåk, så om han gör det så kan jag lugnt lägga min färg.

 

Alltså, om jag betar ut så kommer han garanterat göra en fet reraise med kåk, men kanske även med ett missat drag villket skulle innebära att jag fick ett mycket svårt beslut. Om jag däremot checkraisar så kommer han bara reraisa om han har kåk, och då blir det en lätt fold.

Samtidigt tror jag att jag maximerar min vinning med checkraise om han sitter på missat stegdrag, stege, eller trips.

 

Tja, man har ju inte all tid i världen på sig direkt men ungefär så gick mina tankar.

 

Bra eller dåligt spelad river? Vore det bättre att beta ut och lägga mig vid omslag? Beta ut och syna omslag?

 

Hero Check

BigShot Bet (13,00)

Hero Raise (30,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med den brädan hade jag nog foldat på flop med bara ett gutshot, men eftersom du synade så fick du en del möjligheter på turn, som färgdraget, eftersom han skulle kunna sitta på en kåk så kan du dra dött på en färg,

 

du säger själv att han betar hårt på sina drag, han kanske sitter på en hålstege? har han en kung så har du ju honom!

 

sammanfattningsvis tycker jag att din syn på flop-turn är mycket tveksam, men jag gillar ditt spel på river =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...