Tottan Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Hej spelade en hand,kom gärna med kritik. Ingen speciel read på motståndaren förutom att han e ganska duktig. Hand 284017821, Started at 2006-03-25 05:28 Table 'Jackson': $0.50-$0.50 No Limit HE (Real) Seat 0: Frenzy- ($39 in chips) Seat 1: 24skee ($167.40 in chips) Seat 2: marcus0000 ($92.05 in chips) Seat 3: FoldnMuck ($48.50 in chips) (on the button) Seat 5: Tottan ($84.50 in chips) Seat 6: JMM21 ($41.80 in chips) Seat 7: Drew1212 ($44.95 in chips) Seat 8: faintinggoat ($50.10 in chips) Seat 9: NOVA.SCOTIA ($27.90 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to Tottan: Qd Dealt to Tottan: Ad Tottan : Post Blind ($0.50) *** Pre-Flop *** : JMM21 : Fold Drew1212 : Fold faintinggoat : Fold NOVA.SCOTIA : Fold Frenzy- : Fold 24skee : Bet ($1.50) marcus0000 : Fold FoldnMuck : Fold Tottan : Call ($1) BRA HAND VI SYNAR *** Flop *** : 9d Ah 7d OJOJ VILKEN FLOP,CHECKAR FÖR ATT FÅ HAN OCH BLUFFA BORT SIG Tottan : Check 24skee : Bet ($3) Tottan : Call ($3) kANSKE BORDE HÖJT??? *** Turn *** : [ 9d Ah 7d ] 4s Tottan : Check BRA/DÅLIGT,KAN FÅ FRIKORT TILL FÄRGEN 24skee : Bet ($10) Tottan : Raise ($20) RAISAR FÖR VÄRDE,MESHÖJNING??? 24skee : Raise ($152.90) OJDÅ ALLIN,NU SITTER HAN DEFINITIVT PÅ NGT,HUR SKULLE NI GJORT HÄR,HAR 12 VINSTKORT OM HAN SITTER PÅ AK ELLER 7 OM SITTER PÅ TRISSEN Citera
spinner Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Fold Han lär ju ha minst AK, och i så fall har du tur, men du vinner inga pengar... Om jag hade varit Fi hade jag satt dig på A med svagare kicker än K. Han lär inte sitta på drag om han spelar som han gör heller. Personligen kör jag sällan check-raise mot kompetenta spelare eftersom de ofta vet hur de ska slå tillbaka och sätta dig i betänkligheter. Mot klena spelare är det däremot bättre: Oj! han checkade och jag har ju ett ess, så jag bettar... Hmm han tredubblade min bet, jag tror han bluffar och synar ner till rivern med min Ax. Så följer en kass spelare med. Inte en kompetent. När du checkar på turn övertygar du honom återigen om att du inte tror att du leder. Kanske inducerar det en bluff från hans sida. Men är det vad du vill inducera så får du ju syna när han eventuellt bluffar också. varför inducera en bluff om man inte är villig att avslöja den??? Citera
Tottan Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Hade de bästa speket varit checkraise på floppen och lägga sig på omslag? Citera
rickie Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Fold Han lär ju ha minst AK, och i så fall har du tur, men du vinner inga pengar... Om jag hade varit Fi hade jag satt dig på A med svagare kicker än K. Han lär inte sitta på drag om han spelar som han gör heller. Personligen kör jag sällan check-raise mot kompetenta spelare eftersom de ofta vet hur de ska slå tillbaka och sätta dig i betänkligheter. Mot klena spelare är det däremot bättre: Oj! han checkade och jag har ju ett ess, så jag bettar... Hmm han tredubblade min bet, jag tror han bluffar och synar ner till rivern med min Ax. Så följer en kass spelare med. Inte en kompetent. När du checkar på turn övertygar du honom återigen om att du inte tror att du leder. Kanske inducerar det en bluff från hans sida. Men är det vad du vill inducera så får du ju syna när han eventuellt bluffar också. varför inducera en bluff om man inte är villig att avslöja den??? Att trycka på som FI gör om man håller t.ex AK är ju inte speciellt bra spel och ingenting man förväntar sig. Sen så höjjde ju Tottan bluffen som han inducerade genom att checka? Jag tycker en checkraise på turn skriker rätt så mkt styrka, så jag tycker man likagärna kan check/syna om man nu ska checka på turn. Citera
Tottan Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Slutade med att han hade ak, om man xarit lite smart så hade man tänkt,vad slår jag,aj inte så troligt att han sitter på de. Citera
Recommended Posts