Gå till innehåll

NLT - Vad har Fi efter min miniraise?


Recommended Posts

Jag sitter på knappen på ett full ring cg.

Plockar fram KK

Då samtliga utom Fi (som sitter till höger om mig) har synat, så höjer Fi till 2bb. Jag höjer därefter till 8bb.

 

Alla foldar utom Fi, som jag för övrigt inte vet hur han brukar spela.

 

Floppen visar: 9 :heart: 7 :spade: 2 :diamond:

 

Fi betar full pott, och jag väljer här att göra en miniraise (rätt/fel?)

 

Fi synar.

 

Då kommer frågan.....Vad sätter jag Fi på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har för lite information för att kunna sätta fi på en snäv distribution av händer. Du vet att du förmodligen har bästa handen eftersom fi kan tänkas se ut/agera så här oftare än med fler händer som är sämre än din än som är bättre. Så din målsättning är i princip att få till en showdown om det inte kostar sjukt mycket då du förmodligen inte längre har den bästa handen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har varit med om en exakt lik situation, var dock 2 syn preflop efter min raise till 3bb (tour). vek faktiskt då p.g.a. att det var en mysko qualifier där hälften gick vidare. jag bettar flop får en syn sen kommer en till 9:a varpå han kontrahöjer mig. fold

 

edit: hade K/K och brädan var typ exakt lik som din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har varit med om en exakt lik situation, var dock 2 syn preflop efter min raise till 3bb (tour). vek faktiskt då p.g.a. att det var en mysko qualifier där hälften gick vidare. jag bettar flop får en syn sen kommer en till 9:a varpå han kontrahöjer mig. fold

 

edit: hade K/K och brädan var typ exakt lik som din.

Din fold var ju sannolikt korekt eftersom jag förutsätter att din stack var stor. Eftersom ev toppar hand på floppen gick om dig.

Man måste ju titta lite på vad som faller ned på brädan.

Menar du att Hero ska folda på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...