baernulf Postad 24 Mars , 2006 Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Hej, jag är 21 år och har spelat poker i ungefär 2.5-3 år kanske. Nu studerar jag på Linköpings universitet och har som plan att finansiera studierna med pokern. Har hittills spelat på nivåer från NL50 till NL400 och har gjort vissa halvlyckade skottningar på NL1000. Just nu spelar jag NL100 efter några dåliga dagar på NL200 men mitt mål är att spela stabilt på åtminstone NL400. Totalt sett ligger jag plus på pokern, inga jätte summor men det har ändå gått ganska bra. Största anledningen till att jag startar denna dagbok är väl för att jag hoppas på lite feedback på händer jag misstänker att jag spelar fel i. Sen hjälper det kanske min bristfälliga disciplin också. Normalt sett spelar jag ett ganska tight spel, misstänker att jag är lite för vek i vissa situationer dock. Själv tycker jag att jag spelar rätt bra när det går min väg men när det vänder så tappar jag tålamodet och det kan ta veckor innan jag hittar tillbaks till mitt spel och plussar igen. Tyvärr har jag inte tid för att spela så mycket som jag skulle vilja och det påverkar nog spelet negativt. Så snart jag hittat flytet igen och tålamodet inte ligger i botten så har jag tänkt att gå upp till NL200 igen. /mvh Baernulf Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 24 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Kan ju ta och posta några händer från dagens spel: Hand 1: Starting a new hand (#376172813) CHICHILAGROL posts Small Blind $0.50 iceman05 posts Big Blind $1 Dealing cards --Your cards Ad As Bevertore folds --JamamotoTheGreat raises $4 CHICHILAGROL calls $3.50 iceman05 calls $3 -Dealing Flop 3c 6d 6s CHICHILAGROL checks iceman05 bets $2 --JamamotoTheGreat raises $12 CHICHILAGROL folds iceman05 raises $20 --JamamotoTheGreat calls $10 Dealing Turn 3c 6d 6s Td iceman05 bets $5 --JamamotoTheGreat calls $5 Dealing River 3c 6d 6s Td 3d iceman05 bets $25 iceman05 är mkt lös har spelat 94.12% av händerna (51st) enligt PO. Gått till showdown 35% och vunnit i showdown 33% av gångerna. Borde jag folda på floppen? Hur borde jag gjort på rivern? Hand 2: Starting a new hand (#376178761) Bevertore posts Small Blind $0.50 JamamotoTheGreat posts Big Blind $1 Dealing cards Your cards Qs Qh merlin200 folds TiltMeAlot folds gussi raises $4 Kissemissen folds Bevertore folds --JamamotoTheGreat raises $11 gussi calls $8 Dealing Flop 5c Tc 7h --JamamotoTheGreat bets $25 gussi goes All-in $223.85 gussi verkar vara en hyffsad spelare. Sett floppen 49.8% av händerna (257st), misstänker att de e nått fel me statsen. Preflop raise: 10.1% Went to showdown 14% Kan tillägga att jag just tagit en stor pott på ett annat bord mot honom och han kanske är lite irriterad. Vad skulle han kunna ha? TT eller 77 är väl det jag tänker på först. Är det fold som gäller här? Hand 3: Starting a new hand (#376177979) GonzaFrench28 posts Small Blind $0.50 CHICHILAGROL posts Big Blind $1 Dealing cards Your cards Jd Qd EzyPay1 folds golferman74 folds Kissemissen raises $4 --JamamotoTheGreat calls $4 GonzaFrench28 folds CHICHILAGROL calls $3 Dealing Flop 6 9 T CHICHILAGROL checks Kissemissen checks --JamamotoTheGreat bets $8 CHICHILAGROL folds Kissemissen raises $30 --JamamotoTheGreat calls $22 Dealing Turn 2 Kissemissen bets $45 Kissemissen verkar va hyffsat tight. Sett floppen 29.4% av händerna (200st). Preflop raise: 11.3% Went to showdown 5.15% Showdowns Won 40% Har han överpar tro? Fold som gäller på floppen? Vad ska jag göra på turn? där har ni nått att bita i /mvh Baernulf Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 24 Mars , 2006 Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Från AA handen: --JamamotoTheGreat calls $10 Är han lös kan han väl tänkas göra detta spel med 44-55-77-45? (OBS! inte löst att se vart man ligger med små pockets på denna flopp då det är en ganska bra flopp för ex. 55, iaf om han misstänker 2 höga kort hos dig) Du bör nog resa till $50 här för att se vart han verkligen ligger. Du ska aldrig låta honom göra sista resningen när du har en hand som AA här där du inte har nått drag du kan få hjälp av på kommande gator. Bestäm dig för att stanna med handen eller folda. Den kommer inte bli bättre på varesig turn eller river! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 24 Mars , 2006 Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Angående HAND 3: Överpocket och checka till er verkar ju lite väl modigt med 2 tydliga drag ute. Han har TT säger jag! Ett utav dragen går in på turn så en bluff är väl inte helt fel här. Dock synar han med TT och stackarna är ganska små inför rivern att han callar oavsett. Så det han säger med $45 är att pengarna ska ligga i mitten om du vill se rivern. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 24 Mars , 2006 Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Kan iof hända att han har AT i spader och känner sig så pass säker på sin hand att han kan tänka sig att ge er gratis turn. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 24 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Tack så mycket för dina synpunkter thefman. det uppskattas! I hand 1 skulle jag nog ha raisat på floppen ja. Har en tendens att syna ner för mkt med mina överpar ibland och har svårt att släppa dem. Måste jobba på det. Hand 3 e klurig va inne på att bluffa där, kom ju ett skrämmande kort om han nu inte träffade färg själv då, men han får ju fina odds att syna sen om han har en hyffsad hand. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 24 Mars , 2006 Rapport Share Postad 24 Mars , 2006 Tack så mycket för dina synpunkter thefman. det uppskattas! I hand 1 skulle jag nog ha raisat på floppen ja. Har en tendens att syna ner för mkt med mina överpar ibland och har svårt att släppa dem. Måste jobba på det. Hand 3 e klurig va inne på att bluffa där, kom ju ett skrämmande kort om han nu inte träffade färg själv då, men han får ju fina odds att syna sen om han har en hyffsad hand. Jo precis med både TT och AT (kanske som sämst bara med A i spader) så har han ju en del outs. Svårt. Du får nog tyvärr folda. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2006 Så va de måndag igen då Tänkte posta resultaten från de tidigare händerna: Hand 1: Dealing River 3c 6d 6s Td 3d iceman05 bets $25 JamamotoTheGreat calls $25 iceman05 shows Full house 5c 6h Winner is iceman05 with Full house 3d 3c 6d 6h 6s $114 Jag betalar av som vanligt Hand 2: Dealing Flop 5c Tc 7h JamamotoTheGreat bets $25 gussi goes All-in $223.85 JamamotoTheGreat goes All-in $75.60 Dealing Turn 5c Tc 7h Qc Dealing River 5c Tc 7h Qc As gussi shows Flush Jc Ac Winner is gussi with Flush 5c Tc Jc Qc Ac $345.95 Jag funderar länge men synar till slut. men vad hjälper det. Hand 3: Dealing Turn 6s 9s Td 2s Kissemissen bets $45 JamamotoTheGreat raises $104.45 Kissemissen folds JamamotoTheGreat shows Winner is JamamotoTheGreat $218.95 Hoppas på att han har överpar eller nått och att han ska tro att jag träffar färgen. Rätt dum semibluff kanske men denna gång gick det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Blev lite spel igår med, skulle posta igår natt men då strejkade min ostabila router så det får bli en post nu istället: Började med 100k guarantee på prima. Den gick inge vidare, loosade första inköpet med färgdrag när vi var 3 som tryckte på floppen. Köpte sen in mig 1 gång till och gjorde en add-on men åkte sedan nånstans mitt i fältet. Resultat: -155$ Sen blev det lite cashgame med, körde lite NL100 och NL200. Det började segt och jag låg lite minus länge men sen lossnade det lite och jag slutade på plus iaf. Resultat: +350$ Hamnade inte i så många jobbiga situationer men ett par händer jag kan slänga in: Hand 4: Starting a new hand (#376880332) Wizzerr posts Small Blind $1 Stickyfoot posts Big Blind $2 Dealing cards --Your cards 8 7 --JamamotoTheGreat calls $2 RareArne folds sirsteven calls $2 Flower01 calls $2 Wizzerr calls $1 Stickyfoot checks Dealing Flop T 9 J Wizzerr checks Stickyfoot bets $8 --JamamotoTheGreat raises $24 sirsteven calls $24 Flower01 folds Wizzerr folds Stickyfoot raises $64 --JamamotoTheGreat folds Stickyfoot verkar va en aggresiv spelare. Sett floppen 31.0% av händerna (29st). Preflop raise: 24.3% Went to showdown 14% Showdowns Won 50% Ganska fin flop men det värsta jag vet är att ha den lägsta stegen när det blir action. Känns som att Stickyfoot sitter på en fin hand här tycker jag, sen har vi ju sirsteven som sitter bakom med. Funderade ett tag här men foldade till sist. Om jag inte är slagen redan så finns det många drag som kan förstöra handen ändå. Kanske lite vek fold? Hand 5: Starting a new hand (#376853615) shutUpAndDeal posts Small Blind $0.50 JamamotoTheGreat posts Big Blind $1 matt770 posts Big Blind $1 Dealing cards --Your cards Jh Kc Belabacsika folds Letslimp folds matt770 checks Moskov folds shutUpAndDeal calls $0.50 --JamamotoTheGreat checks Dealing Flop Td 7c 9c shutUpAndDeal bets $3 JamamotoTheGreat calls $3 matt770 folds Dealing Turn Td 7c 9c 8c shutUpAndDeal bets $3 JamamotoTheGreat raises $8 shutUpAndDeal raises $12 JamamotoTheGreat calls $7 Dealing River Td 7c 9c 8c 8d shutUpAndDeal bets $18 JamamotoTheGreat calls $18 shutUpAndDeal shows Straight flush Tc 6c Winner is shutUpAndDeal with Straight flush 6c 7c 8c 9c Tc $72 Dum riversyn kanske, skulle jag ha spelat denna annorlunda? /baernulf Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Nej du får ju inte folda Hand 4 hehe! Han har Q inget mer. Som vekats bör du check/syna och är rivern blank är det bara avgöra hur pass stark han är. Men ruter dam är nog det bästa jag skulle sätta honom på. 2 par eller liknande är ju inte omöjligt och då ligger han lååångt efter. Så typ Q 7 eller liknande. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Blev lite cashgame ikväll med. Började lite segt men låg sen ca 300 plus, men på 5 minuter å 3-4 halvstora potter som ja loosa så låg jag helt plötsligt på 150 plus. Inte så många intressanta händer men kan väl posta ett par: Starting a new hand (#377114258) gaffeltejp posts Small Blind $1 acarson posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Ad Td maestro71 folds --JamamotoTheGreat raises $7 RAISETHIS2850 calls $7 gaffeltejp folds acarson folds Dealing Flop 7c 5s Ts --JamamotoTheGreat bets $15 RAISETHIS2850 calls $15 Dealing 5h --JamamotoTheGreat bets $35 /kanske läge att sakta ner här istället? RAISETHIS2850 calls $35 Dealing River Ah /ahh wonderful --JamamotoTheGreat bets $50 RAISETHIS2850 goes All-in $42.90 JamamotoTheGreat shows Two Pair Ad Td Winner is JamamotoTheGreat with Two Pair 7c Td Ts Ad Ah $207.90 Han satt med T7o ----------------------------------------------------------------------------- Starting a new hand (#377108654) JamamotoTheGreat posts Small Blind $1 gaffeltejp posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Jh Td AyoForYayo folds whatuhave raises $4 Limerick calls $4 UffeAA folds --JamamotoTheGreat calls $3 gaffeltejp folds Dealing Flop 8d Tc Qd --JamamotoTheGreat checks whatuhave bets $6 Limerick calls $6 --JamamotoTheGreat calls $6 Dealing Turn 9d /halvfarligt kort, men jag träffade ju och har trots allt en ruter själv --JamamotoTheGreat checks /borde kanske betat ut direkt whatuhave bets $8 Limerick calls $8 --JamamotoTheGreat raises $28 /raisar lite för å se hur han reagerar whatuhave calls $20 Limerick folds Dealing River Kd /Där satt farliga färgen då.. --JamamotoTheGreat bets $35 whatuhave raises $70 --JamamotoTheGreat calls $35 /dags att hitta folden kanske? whatuhave shows Flush Ad Jd Winner is whatuhave with Flush 9d Jd Qd Kd Ad $233 Hur kunde ja spelat denna annorlunda? ---------------------------------------------------------------- Tråkiga handen: Starting a new hand (#377117851) JamamotoTheGreat posts Small Blind $1 mixma posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Kd Kh AyoForYayo calls $2 dr.dragon folds timpuri folds UffeAA folds --JamamotoTheGreat raises $8 mixma folds AyoForYayo calls $7 Dealing Flop 6h Ah Qs --JamamotoTheGreat bets $16 AyoForYayo goes All-in $37.35 --JamamotoTheGreat calls $21.35 /funderade ett tag innan denna synen. Dealing Turn 3h /wiee chans på färgen!!! Dealing River Kc /Hoppas han sitter på ett ess! AyoForYayo shows Flush 8h 9h Winner is AyoForYayo with Flush 3h 6h 8h 9h Ah $91.70 /baernulf Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2006 Så blev de lite cashgame ikväll med då.. Har spelat tight och säkert i 1.5h och ligger ungefär 220$ plus så händer detta:: Starting a new hand (#377426120) JamamotoTheGreat posts Small Blind $1 Rubenfine posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Kc As headutm has left the table Wizzerr has left the table push1t raises $6 Hotttie995 folds Player gaffeltejp has joined the table Player tollwut has joined the table JamamotoTheGreat calls $5 Rubenfine folds Dealing Flop Th Ks Qs JamamotoTheGreat bets $14 push1t raises $28 JamamotoTheGreat calls $14 // misstag 1 , borde raisat kanske Dealing Turn 8d JamamotoTheGreat checks push1t bets $55 JamamotoTheGreat calls $55 // misstag 2, dags för fold Dealing River 4d JamamotoTheGreat bets $65 / varför beta här? jo för att folda om han raisar.. push1t goes All-in $146.45 JamamotoTheGreat calls $81.45 / men varför i helvete synar jag då? push1t shows Straight Jd Ah Winner is push1t with Straight Th Jd Qs Ks Ah $470.90 Enda jag kan skylla på är att jag samtidigt körde HU på ett annat bord och va lite halvtiltad efter att ha loosat en halvfet pot där. Attans också jag som va så nöjd me spelet idag.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2006 nu blir man på lite bättre humör iaf: Starting a new hand (#377437101) MouseHunterz posts Small Blind $1 JamamotoTheGreat posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards 5c 9c zebraride folds tollwut folds JimmyC23 folds footshot raises $5 MouseHunterz calls $4 JamamotoTheGreat calls $3 Dealing Flop 2d 6c 7s MouseHunterz checks JamamotoTheGreat checks footshot bets $10 MouseHunterz folds JamamotoTheGreat calls $10 Dealing Turn 4c JamamotoTheGreat bets $20 footshot calls $20 Dealing River Kc JamamotoTheGreat bets $100 footshot calls $100 JamamotoTheGreat shows Flush 5c 9c Winner is JamamotoTheGreat with Flush 4c 5c 6c 9c Kc $272 Värdelösa HHs man får från iPoker. men han hade JJ iaf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2006 å jag som tänkte sluta när ja låg plus minus noll Det har inte dykt upp så många händer där jag fått allt för svåra beslut så jag får posta lite flyt-händer istället. dessa händer fick jag inom en 10 min period: Starting a new hand (#377441319) JamamotoTheGreat posts Small Blind $1 zebraride posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards 8s Td tollwut folds JimmyC23 folds footshot calls $2 MouseHunterz folds JamamotoTheGreat calls $1 zebraride checks Dealing Flop 7d 9s 3h JamamotoTheGreat checks zebraride checks footshot bets $4 JamamotoTheGreat calls $4 zebraride folds Dealing Turn 6d / tack dealern JamamotoTheGreat checks footshot bets $14 JamamotoTheGreat raises $45 footshot goes All-in $60.58 JamamotoTheGreat calls $29.58 Dealing River 6c JamamotoTheGreat shows Straight 8s Td Winner is JamamotoTheGreat with Straight 6d 7d 8s 9s Td $160.16 minns tyvärr inte vad han hade. ---------------------------------------------------------------------------------- Starting a new hand (#377441652) rvrdancer posts Small Blind $1 JamamotoTheGreat posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Ah Ac tollwut folds Rubenfine raises $4 YossarianX folds cherry07 folds rvrdancer calls $3 JamamotoTheGreat raises $18 Rubenfine raises $64 rvrdancer folds JamamotoTheGreat raises $154.45 Rubenfine calls $106.45 Dealing Flop 6h Td 5h Dealing Turn 8c Dealing River Ad JamamotoTheGreat shows Three of a kind Ah Ac Winner is JamamotoTheGreat with Three of a kind 8c Td Ad Ah Ac $349.90 Han hade AsTs haha älskar dessa vilda spelare. ------------------------------------------------------------------------------------- Nu satt jag även på ett 2/4 bord eftersom mitt tålamod inte var helt på topp Starting a new hand (#377440941) PRAETORIANER posts Small Blind $2 gigi007 posts Big Blind $4 Dealing cards Your cards Ac Ad JamamotoTheGreat raises $16 secondsout folds greato23 folds 2ndLT2005 calls $16 PRAETORIANER folds gigi007 folds Dealing Flop 4c As Js / fina floppen den tackar vi för JamamotoTheGreat bets $24 2ndLT2005 calls $24 Dealing Turn 6h JamamotoTheGreat bets $99 / synade han flop så synar han kanske turn, vill inte släppa in färgdraget för billigt. 2ndLT2005 calls $99 Dealing River 6c / ok då va den säkrad då JamamotoTheGreat bets $164 / lika bra att försöka få lite betalt. 2ndLT2005 calls $164 JamamotoTheGreat shows Full house Ac Ad Winner is JamamotoTheGreat with Full house 6h 6c Ad As Ac $609 Han hade AhQh Så slutade man dagen 760$ upp då. trevligt trevligt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 29 Mars , 2006 Rapport Share Postad 29 Mars , 2006 "Your cards Kc As" -Re-raise pre-flop. -3x raise på floppen för att se hur pass bra han har träffat. Du slår ju trots allt vädligt få händer här. Iallafall så slår du bara en kung och det är KJ. Men som sagt du går ju igenom handen och påpekar själv att den var felspelad! Fint att du hitta mysplusset sen =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 1 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2006 Då va de dags för en lite update igen då, Onsdag och Torsdag blev pokerfria dagar, sen på fredan slaska jag bort 300 i bakfyllan . Tänkte lägga in resultatet på den stegen ja folda tidigare: Starting a new hand (#376880332) Wizzerr posts Small Blind $1 Stickyfoot posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards 8 7 JamamotoTheGreat calls $2 RareArne folds sirsteven calls $2 Flower01 calls $2 Wizzerr calls $1 Stickyfoot checks Dealing Flop T 9 J Wizzerr checks Stickyfoot bets $8 JamamotoTheGreat raises $24 sirsteven calls $24 Flower01 folds Wizzerr folds Stickyfoot raises $64 JamamotoTheGreat folds sirsteven goes All-in $89.70 Stickyfoot calls $41.70 Dealing Turn A Dealing River T sirsteven shows Full house 9 9 Winner is sirsteven with Full house 9d 9h 9s Td Ts $258.40 Stickyfoot mucks : Qd 8c Kanske är en dum fold överlag men just i denna situationen sparade det ett par dollars. Kommer lite mer HHs från dagens spel snart. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 1 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2006 Så till dagens spel då, spelade ca 2.5h och det började segt men släppte lite mer sen. Några mer eller mindre intressanta HHs följer: Starting a new hand (#378522133) Wizzerr posts Small Blind $1 JamamotoTheGreat posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards A K triplettt folds Hobart12 folds pitbull23 calls $2 Wizzerr calls $1 JamamotoTheGreat raises $8 pitbull23 calls $8 Wizzerr folds Dealing Flop 3 A T / gött att få träffa lite JamamotoTheGreat bets $20 / bäst att beta lite pitbull23 raises $40 / hmm vad sitter han på tro? JamamotoTheGreat calls $20 Dealing Turn 9 JamamotoTheGreat checks / här borde ja kanske betat pitbull23 bets $50 JamamotoTheGreat calls $50 Dealing River 8 JamamotoTheGreat checks pitbull23 bets $80.75 JamamotoTheGreat calls $80.75 /synar ner med bara ett par. inget jag gillar. JamamotoTheGreat shows One Pair A K pitbull23 shows One Pair 7 3 Winner is JamamotoTheGreat with One Pair 9h Ts Ks Ad Ac $361.50 Den tackar vi för.. Starting a new hand (#378524362) Wizzerr posts Small Blind $1 JamamotoTheGreat posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards 6c 8c GROOPS folds triplettt calls $2 Hobart12 calls $2 pitbull23 raises $8 Wizzerr folds JamamotoTheGreat calls $6 /synar pga att pitbull just innan bluffade bort ett inköp mot mig me 7s3s helt oträffat. triplettt calls $6 Hobart12 folds Dealing Flop 6s 8h 4c / fina träffen. JamamotoTheGreat checks triplettt bets $8 pitbull23 calls $8 JamamotoTheGreat raises $29 / raisar lite triplettt calls $21 pitbull23 folds Dealing Turn 4 / aj aj hoppas inte nån sitter på överpar JamamotoTheGreat bets $50 triplettt calls $50 Dealing River T JamamotoTheGreat checks triplettt bets $50 JamamotoTheGreat calls $50 / borde nog ha foldat här. triplettt shows Full house 8 4 Winner is triplettt with Full house 4d 4h 4c 8d 8h $290 Här kommer kanske dagens sämst spelade hand.. Starting a new hand (#378523144) triplettt posts Small Blind $1 Hobart12 posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards T T pitbull23 calls $2 Wizzerr folds JamamotoTheGreat raises $7 GROOPS folds triplettt folds Hobart12 goes All-in $16.95 pitbull23 calls $16.95 JamamotoTheGreat calls $11.95 Dealing Flop 6 2 3 pitbull23 checks JamamotoTheGreat bets $50 / får beta lite å se vad som händer.. pitbull23 raises $100 /får reraise av mister halv-galen.JamamotoTheGreat raises $300 / här borde ja nog gjort annorlunda kanske. pitbull23 goes All-in $110.55 Dealing Turn 9 Dealing River 6 Hobart12 shows Straight 4 5 pitbull23 shows Two Pair A A JamamotoTheGreat shows Two Pair T T Winner is Hobart12 with Straight 2c 3d 4s 5h 6h $55 $139.45 returned to JamamotoTheGreat Winner is pitbull23 with Two Pair 6h 6s 9d Ad Ac $420.95 Resultaten står med vit text. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 1 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2006 Så till dagens hand som är QQ. Starting a new hand (#378502472) JamamotoTheGreat posts Small Blind $1 xavonline posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Q Q sus321 calls $2 gigi007 calls $2 hunters7 raises $4 JamamotoTheGreat raises $11 / bäst att raisa lite då. xavonline folds sus321 calls $10 gigi007 folds hunters7 raises $16 /hoppsan va sitter han på nu då. AA-KK AK tro? får hoppas på triss. JamamotoTheGreat calls $8 sus321 calls $8 Dealing Flop 7 T Q / tack dealer.. JamamotoTheGreat checks / bäst att ta de lite lungt då. sus321 checks hunters7 bets $10 / såja JamamotoTheGreat calls $10 sus321 folds Dealing Turn 2 JamamotoTheGreat bets $15 / hoppas ju på en raise om han sitter på överparet. hunters7 calls $15 Dealing River J / lite tråkig river, bara han inte har AK nu då. JamamotoTheGreat bets $20 / ett litet testbet får de bli iaf. hunters7 calls $20 JamamotoTheGreat shows Three of a kind Qc Qs hunters7 mucks: Ax Ax Winner is JamamotoTheGreat with Three of a kind Ts Js Qd Qs Qc $152 Åså va de dags igen: Starting a new hand (#378495969) keithlaw posts Small Blind $1 RareArne posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Q Q nucleus123 folds MagicG raises $10 JamamotoTheGreat raises $28 / får väl raisa lite då.. Flushdaddy raises $46 /hoppsan keithlaw folds RareArne folds MagicG folds JamamotoTheGreat calls $18 /kan ju inte folda här, får hoppas på lite flyt på floppen. Dealing Flop 4 Q T / tack dealern JamamotoTheGreat bets $35 Flushdaddy calls $35 Dealing Turn 6 JamamotoTheGreat checks / hoppas på att han ska beta med sitt överpar här. kanske är dumt. Flushdaddy checks Dealing River T JamamotoTheGreat bets $94 / får väl se om han är villig att betala av lite ändå. Flushdaddy calls $94 JamamotoTheGreat shows Full house Q Q Flushdaddy mucks: Ax Ax Winner is JamamotoTheGreat with Full house Td Tc Qd Qs Qc $360 och sist men inte minst.. tarting a new hand (#378525621) triplettt posts Small Blind $1 Hobart12 posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Q Q pitbull23 calls $2 Wizzerr folds JamamotoTheGreat raises $10 / raisar lite lagom GROOPS folds triplettt folds Hobart12 folds pitbull23 raises $16 / väldigt va folk aggar mot mina damer idag. JamamotoTheGreat calls $8 Dealing Flop K K J / ingen vidare flop pitbull23 checks JamamotoTheGreat checks Dealing Turn 5 pitbull23 checks JamamotoTheGreat bets $22 / får väl beta lite då. pitbull23 calls $22 Dealing River Q / tack dealern pitbull23 checks / ok, bara å beta då kanske.. JamamotoTheGreat bets $78 pitbull23 calls $78 / tack JamamotoTheGreat shows Full house Qh Qd pitbull23 mucks : Ax Ax Winner is JamamotoTheGreat with Full house Qd Qh Qc Kd Kh $236 3 utdragna AA med QQ på 3 timmar inte illa Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 2 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2006 Har funderat lite på månadens mål och har kommit fram till att det blir att plussa 2300$. Varför så ojämt kan man fråga sig, jo för att då blir rullen jämn och fin i slutet av månaden och om 2 månader har jag kanske rulle för 2/4 om tilten håller sig borta.. En rolig hand från gårdagens spel : Starting a new hand (#378520983) pitbull23 posts Small Blind $1 Wizzerr posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards 9 9 JamamotoTheGreat calls $2 mofo folds triplettt folds Hobart12 folds pitbull23 folds Wizzerr raises $8 JamamotoTheGreat calls $8 Dealing Flop 7 4 T Wizzerr bets $17 / sitter han på två överkort eller PP? JamamotoTheGreat calls $17 /vi får väl se vad som händer Dealing Turn K Wizzerr checks /jasså du e vek JamamotoTheGreat bets $45 Wizzerr calls $45 /hmm PP då kanske, gissar på JJ Dealing River A Wizzerr checks JamamotoTheGreat bets $150 /jag kommer ju inte vinna en showdown och om han inte hjälptes av esset så kanske de går vägen Wizzerr folds / Wohoo JamamotoTheGreat shows One Pair 9 9 Winner is JamamotoTheGreat with One Pair 9d 9c Td Kd Ac $292 Han sa sen att han foldade QQ Tar jag för stora chanser här tro? Han är hyffsat tight och jag har inte bluffat mycket vid bordet tidigare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 2 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2006 körde ungefär 600 händer på NL200 nu och mötte inte allt för många monster eller utragningar. Är inne i en skön period nu, får hoppas att det håller i sig ett tag. Resultat: +583$ Kvar till mål: 1717$ Får se om det blir 100k$ guarantee på prima nu kanske. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 April , 2006 Natten slutade väl helt ok kan man väl säga: > baernulf has left the tournament in 2nd place, winning $14,748.75 månadsmålet är nu uppnått med råge Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 3 April , 2006 Rapport Share Postad 3 April , 2006 Snyggt jobbat. speccade allt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrAnton Postad 3 April , 2006 Rapport Share Postad 3 April , 2006 Stort grattis Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baernulf Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 April , 2006 Tack tack Måste även tacka alla på mirc som var med och hejade och stöttade. Det värmde Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 3 April , 2006 Rapport Share Postad 3 April , 2006 Ojoj storvinsten! =D Grattis!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts