Bjorn_ Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 5:heart: 6:spade: 8 folds, SB raises, Hero calls. Mot öppningsraise från SB är man ju tvungen att syna med det mesta. Enkel syn? Flop: 6:diamond: 9:diamond: 3:club: (4SB, 2 players) SB bets, Hero raises, SB calls. Träffar mellanparet här och efterssom hans bet mycket väl kan vara ett continuation bet så väljer jag att höja. Rätt eller fel? Turn: A:heart: (4BB, 2 players) SB checks, Hero ??? Här är då frågan hur man spelar, antar att alternativen är antingen att betta här, folda mot eventuell checkhöjning och ta fri showdown på rivern om man får chansen givet att man inte förbättrar, andra alternativet känns som att checka bakom och syna en eventuell riverbet i hopp om att få betalt av en sämre hand som bluffar bort sig. Vad hade du gjort? /Bjorn Citera
Ruterkung Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Tycker detta är ett bra läge för att checka turn och syna river. Du ger chansen, som du sa, att fi får bluffa. Citera
heybike Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Hade foldat pre-flop. 65o känns för svag att försvara med. Checka turn och syna river låter som en bra idé. Citera
Gyre Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Jag hade checkat turn och synar river om SB är lite aggro. Är han passiv så hade jag bettat. Hade foldat pre-flop. 65o känns för svag att försvara med.Checka turn och syna river låter som en bra idé. Folda 56o i BB mot SB-höjning (givet att du vet att SB kan stjäla) är fel. Du får 3:1 i odds och har position. Citera
Gyre Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Jag hade checkat turn och synar river om SB är lite aggro. Är han passiv så hade jag bettat. Hade foldat pre-flop. 65o känns för svag att försvara med.Checka turn och syna river låter som en bra idé. Folda 56o i BB mot SB-höjning (givet att du vet att SB kan stjäla) är fel. Du får 3:1 i odds och har position. EDIT: Bjorn_, hur kommer det sig att du nästan aldrig har ens minsta readen på dina motståndare? Citera
heybike Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Hade foldat pre-flop. 65o känns för svag att försvara med.Checka turn och syna river låter som en bra idé. Folda 56o i BB mot SB-höjning (givet att du vet att SB kan stjäla) är fel. Du får 3:1 i odds och har position. Vilka händer ska man lägga då? Citera
Jessica Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Folda pf men du måste absolut beta denna turn. Checka efter alla river om du ej får 2 par lr triss. Om han donkbetar river när KQJT kommer så folda. Citera
Gyre Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Hade foldat pre-flop. 65o känns för svag att försvara med.Checka turn och syna river låter som en bra idé. Folda 56o i BB mot SB-höjning (givet att du vet att SB kan stjäla) är fel. Du får 3:1 i odds och har position. Vilka händer ska man lägga då? Jag lägger hällre händer som T2o och liknande. 56o är lättare att spela postflop. Citera
heybike Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 T2o hade jag aldrig synat med. 65o, möjligen övervägt. Får se om jag lösar upp spelet lite från BB. Är inte helt övertygad än. Citera
Bjorn_ Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Jag hade checkat turn och synar river om SB är lite aggro. Är han passiv så hade jag bettat. Hade foldat pre-flop. 65o känns för svag att försvara med.Checka turn och syna river låter som en bra idé. Folda 56o i BB mot SB-höjning (givet att du vet att SB kan stjäla) är fel. Du får 3:1 i odds och har position. EDIT: Bjorn_, hur kommer det sig att du nästan aldrig har ens minsta readen på dina motståndare? Oftast sitter jag och går igenom mitt spel (dvs HHs) ett par dar efteråt och försöker annalysera mitt spel, leta misstag etc och hittar då ibland händer där jag har frågeställningar jag inte riktigt känner att jag kan besvara själv och då brukar jag posta här. Därmed har jag oftast glömt om jag hade någon eventuell read. Det sagt så måste jag nog medge att mitt spel generellt sett inte är speciellt readbaserat, i alla fall inte på ett medvetet plan. (Dvs jag använder säkert en del reads, men det går nog mer på instinkt i så fall.) Däremot brukar jag fundera en hel del på vad fi har för read på mig vilket jag oftast tycker är viktigare. Sedan är jag rätt dålig på att läsa folk också, vilket antagligen förklarar varför jag är en fisk på NL. /Bjorn Citera
PPjunior Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Håller med om att en check bakom på turn är det bästa spelet om du känner att det föreligger en överhängande risk för en bluff/semibluff-höjning. Å andra sidan, om han verkligen är så aggressiv så var nog inte höjningen på floppen den bästa strategin... Citera
heltok Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 "betta här, folda mot eventuell checkhöjning och ta fri showdown på rivern om man får chansen givet att man inte förbättrar" hade jag gjort. mot en väldigt aggro ta showdown ändå. Citera
VikingSW Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Svårt utan reads men så här hade nog jag spelat. Om Fi är LAG - Syn preflop (kanske ett stealförsök alt. för att få överläge HU) - Bra raise på flopp - Bet på turn eftersom han inte raisade floppen och därmed förmodligen inte har par i nior. - Bet på river om blank kommer annars check alt bet om du förbättrar. Sitter han på ett PP över 9 får du snällt betala av. Citera
Recommended Posts