jaketheman Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Hej jag undrar om någon här har någon bra länk / boktips till vad som krävs av ett företag som skall in på börsen? Vet att det finns en del aktie hajar här så någon borde väl veta mvh, jake Citera
derTommi Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 jaketheman säger: Hej jag undrar om någon här har någon bra länk / boktips till vad som krävs av ett företag som skall in på börsen?Vet att det finns en del aktie hajar här så någon borde väl veta mvh, jake Om du menar Stockholmsbörsen borde du hitta information här http://www.se.omxgroup.com/se/index.aspx?lank=83 Lycka till med noteringen Citera
Albert Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Finansanalytiker dummare än tåget? Tycker om hans strategi att välja aktier Verkar dock fungera. Citera
TANDEMCYKELN Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Albert säger: Tycker om hans strategi att välja aktier Han har helt rätt. Varför göra en leende gubbe av det? Citera
Albert Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 TANDEMCYKELN säger: Han har helt rätt. Varför göra en leende gubbe av det? Taleb säger: Taleb förvaltar en egen fond som investerar i näst intill värdelösa optioner, sen hoppas Taleb på att det oförutsedda ska inträffa. Många gånger, som exempelvis vid den stora börskraschen 1987, har han lyckats mycket bra med sin strategi. Även fast han kan ha rätt så tycker jag ändå att hans strategi är rolig. Citera
TANDEMCYKELN Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Albert säger: Även fast han kan ha rätt så tycker jag ändå att hans strategi är rolig. Hans strategi är inte mer rolig än att det finns folk som tror att de kan förutspå framtiden. Citera
jaketheman Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2006 Tack så hemkt mkt för länkarna och förlåt för det sena svaret! mvh jake Citera
Recommended Posts