Gå till innehåll

perrekk, liten liten pojke försöker kvala till WSOP


perrekk

Recommended Posts

Sommaren 2006 är mitt mål att delta i WSOP. Detta kommer ske genom diverse kvalturneringar. Mitt startkapital är 500 euro. Alla kval kommer ske på martinspoker.com.

 

På martinspoker finns det 3 kvalnivåer.

-nivå1 = 4 euro ---- varje dag

-nivå2 = 40 euro ---- varje söndag

-nivå3 = 400 euro ---- månadsvis

 

Under de första månaderna skall jag enbart lira nivå 1 för 4 euro.

 

Misslyckas alla billiga kval, så skall jag avsluta med att köpa in mig på nivå 3 direkt senare i vår. Denna nivå kostar 400 euro.

 

Målet är att varje vecka vara i veckofinal varje vecka. Resultatet av detta blir då att jag kommer förhoppningsvis vara i månadsfinal varje månad.

 

UTMANING BÖRJAR 30e mars

 

jezaja - RP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 500 endast för kvalen va?

Själv kommer jag då och då spela LB:s daily final ($88), som jag vann förra veckan och åkte ut på en coinflip nära sätet i veckofinalen (hade varit chiptvå om jag vunnit). Min erfarenhet av satellitspel är att det är DYRT. Du bör använda en PYTTELITEN del av rullen till satellitspel, då detta är HÖGRISK spel.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar på föregående inlägg...

 

jag har ingen rulle annars.. utan jag har 500 euro som jag endast skal ha till kvalspel... har inga försök för tillfället att bygga rullen, utan WSOP är målet...

 

har lirat i 2 år, så är relatvit erfaren.. men som sagt ligger det lite på is nu... MÅLET är WSOP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar på föregående inlägg...

 

jag har ingen rulle annars.. utan jag har 500 euro som jag endast skal ha till kvalspel... har inga försök för tillfället att bygga rullen, utan WSOP är målet...

 

har lirat i 2 år, så är relatvit erfaren.. men som sagt ligger det lite på is nu... MÅLET är WSOP!

 

Ja, man får väl önska Lycka Till då!! :heart:

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar på föregående inlägg...

 

jag har ingen rulle annars.. utan jag har 500 euro som jag endast skal ha till kvalspel... har inga försök för tillfället att bygga rullen, utan WSOP är målet...

 

har lirat i 2 år, så är relatvit erfaren.. men som sagt ligger det lite på is nu... MÅLET är WSOP!

 

Det är rätt inställning! Jag kommer förmodligen också satsa lite hårdare på det. Enligt kvalificerade bedömningar från proffs hade jag haft cirka 60-70% chans att ta mitt säte om jag vunnit QQ vs AK. Utvecklat mitt satellitspel betydligt senaste månaderna med en del finalplaceringar. CU in Vegas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom på starax under 50e plats av 70 på nivå 2.. ganska mediokert...

 

handen jag åkte på såg ut så här..

 

 

Jag har JJ. En raisar till 400 innan flopp. Jag reraisar ínnan floppen till 1000.

 

låga kort kommer med 2 ruter. jag betar 2000 på flop. har då 3000 kvar.

 

han synar. På turn kommer hjärter Q. jag känner då för att gå all in i potten som var ungefär 4500.

 

Han synar och har KQ ruter.

 

han vinner med par Q.

 

 

Jaja, that´s it. bättre lycka nästa vecka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...