Gå till innehåll

Jag älskar färgdrag!


aplsin

Recommended Posts

Game #1769556534: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/03/23 - 18:47:01 (BST)

Table "Kapelle" Seat 5 is the button.

Seat 1: Megas (US$46.55 in chips)

Seat 2: JennaM (US$86.85 in chips)

Seat 3: Aarctica (US$54.30 in chips)

Seat 4: Maxxximus (US$24.70 in chips)

Seat 5: Dongkong (US$51.04 in chips)

Seat 6: Hkleberry (US$21.15 in chips)

Seat 7: djkalcon (US$61.76 in chips)

Seat 8: HERO (US$91.98 in chips)

Seat 9: Guran73 (US$22.35 in chips)

Hkleberry: posts small blind US$0.25

djkalcon: posts big blind US$0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [5c 5h]

HERO: calls US$0.50

Guran73: folds

Megas: calls US$0.50

JennaM: folds

Aarctica: folds

Maxxximus: calls US$0.50

Dongkong: calls US$0.50

Hkleberry: calls US$0.25

djkalcon: checks

----- FLOP ----- [5d Td Jh]

Hkleberry: checks

djkalcon: checks

HERO: bets US$3

Megas: raises to US$6.50

Maxxximus: folds

Dongkong: calls US$6.50

Hkleberry: folds

djkalcon: folds

HERO: raises to US$20

Megas: calls US$13.50

Dongkong: folds

----- TURN ----- [5d Td Jh][8c]

HERO: bets US$27

Megas: is all-in US$26.05

Returned uncalled bets US$0.95 to HERO

----- RIVER ----- [5d Td Jh 8c][Tc]

----- SHOW DOWN -----

HERO: shows [5c 5h] (A Full House, Fives full of Tens)

Megas: shows [Qd Jd] (Two Pairs, Jacks and Tens, Queen high)

HERO collects US$98.60 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot US$101.60 Main pot US$98.60 Rake US$3

Board [5d Td Jh 8c Tc]

Seat 1: Megas showed [Qd Jd] and lost

Seat 2: JennaM folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Aarctica folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Maxxximus folded on the Flop

Seat 5: Dongkong (button) folded on the Flop

Seat 6: Hkleberry (small blind) folded on the Flop

Seat 7: djkalcon (big blind) folded on the Flop

Seat 8: HERO showed [5c 5h] and won (US$98.60) with A Full House, Fives full of Tens

Seat 9: Guran73 folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

 

Hehe hans träff på toppparet hjälpte nog honom också att syna men ändå, jag älskar sådana här spelare! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du hade kunnat komma ifrån toppar + färgdrag där? Och på turn släppa toppar, gutshot och färgdrag? Han spelar den inte särskilt dåligt. Hade han haft 2d 3d och synat två överbet är det ju en helt annan femma.

 

Tänkte faktiskt inte på gutshotdraget. :roll:

Men njae.. hade nog själv lagt handen efter reraisen på floppen tror jag. Rätt eller fel?

 

ps. är rätt grön på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även när dem träffar??

Ja, eftersom jag ger dem dåliga odds för färgdrag så tjänar jag ju på det i längden. Spela roll om de råkar få in det ~30% av gångerna, det är ju ändå EV+ för mig när de följer med.

 

Humm. Jo. OM du gjort som du säger! :D

 

Flop bettar du 13,5, då ligger potten på 19... MEN eftersom han redan har lagt 6,50 och bara behöver syna 13,5 och har en kille till som kanske synar... så synar han 13,5 för att vinna 46 + att han kanske får in hela stacken om han sätter den. Knappast dåliga odds för TP+flushdraw.

 

På turn bettar du ju däremot så att han får dåliga odds.

 

Du bettar 26, han ska syna 26 för att vinna 98. Dvs han betalar 26% av potten och han har bara 25% att vinna med de kort han har.

 

GRYMT felspelat av honom.

 

Nä. Just det. Inte alls. Mot dig så synar han först med GRYMT bra potodds, sedan med en enprocentig felberäkning. MEN om du suttit med andra kort, t.ex AA, så har han ju FINA odds att syna turn. Mot din HD har han equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen UTG med 55 är väl lite lös.

 

Mjo det håller jag med om, men märker jag att bordet är väldigt limpvänligt händer det att jag limpar vissa händer i tidig position som jag normalt sett bara limpar med i sen position. ;)

Det gäller ju speciellt PP eftersom man ofta får väldigt bra betalt med triss på dessa låga nivåer vad jag har märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen UTG med 55 är väl lite lös. Annars är det helt ok!

Nu är jag inte med. Menar du att man kan ska lägga 55 här, på 9-mannabord där majoriteten har fullt inköp?

 

Skulle tippa på att han menar fold eller raise? I vanliga fall är det onödigt att bara syna UTG eftersom någon ändå kommer höja efter en, så då kan man lika gärna höja själv istället eller lägga handen om man inte är berred att syna en raise. På vissa bord går det dock utmärkt att limpa från UTG har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop bettar du 13,5, då ligger potten på 19... MEN eftersom han redan har lagt 6,50 och bara behöver syna 13,5 [...]

 

Det spelar ingen som helst roll hur mycket pengar man stoppat in i potten när man räknar pottodds. Du står vid ett vägskäl och vad som hänt innan du nått dit är helt egalt. Däremot spelar det ju roll om det finns folk som ska prata efter en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen UTG med 55 är väl lite lös. Annars är det helt ok!

Nu är jag inte med. Menar du att man kan ska lägga 55 här, på 9-mannabord där majoriteten har fullt inköp?

 

Skulle tippa på att han menar fold eller raise? I vanliga fall är det onödigt att bara syna UTG eftersom någon ändå kommer höja efter en, så då kan man lika gärna höja själv istället eller lägga handen om man inte är berred att syna en raise. På vissa bord går det dock utmärkt att limpa från UTG har jag märkt.

 

Limpar man kan man syna en höjjning det kan man knappast göra om man själv öppnar med höjjning och någon återhöjjer då man synar bort en för stor del av stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop bettar du 13,5, då ligger potten på 19... MEN eftersom han redan har lagt 6,50 och bara behöver syna 13,5 [...]

 

Det spelar ingen som helst roll hur mycket pengar man stoppat in i potten när man räknar pottodds. Du står vid ett vägskäl och vad som hänt innan du nått dit är helt egalt. Däremot spelar det ju roll om det finns folk som ska prata efter en.

 

Err, jomenvisst. Äpplen är grönare än bananer.

 

Frågan var hur mycket han behöver syna. Eftersom HERO bettar upp till 20, och killen redan pytsat in 7, behöver han således bara syna de extra 13. Comprende?

 

Eller, för att vara mer dryg:

 

För att räkna potodds så kollar du hur mycket det kostar att syna i förhållande till pottens storlek. Då spelar det en sjujävla roll hur mycket du stoppade in innan någon reraisade dig. Eftersom det du ska syna är skillnaden mellan ditt bet och hans bet.

 

I det här fallet gjorde jag en uträkning för att se hur mycket det var som FI fick lov att betala - i det här fallet 13,5. Du klipper sedan bort hela poängen, att det kostade 13,5 för att vinna 45, och att eventuellt så skulle vi få en syn till, och ha 13,5 för att vinna närmare 60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tomtar som klagar på att man synar all in på drag likt dig råder jag plugga lite pot odds. Man behöver inte ha bäst hand utan dra till bästa handen för att syna bort hela stacken och likt förbaskat lönar det sig i längden, även om man kanske bara vinner 35% av gångerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och: OJ!

 

Alla förespråkar att låga pockets ska limpas in från UTG?

 

Detta torde innebära att ni limpar in med i stort sett ALLA händer? Intressant! VPIP ligger då lämpligtsvis runt.... 52%?

 

Fido, tycker mycket om din signatur men det här är faktiskt bara konstigt sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och: OJ!

 

Alla förespråkar att låga pockets ska limpas in från UTG?

 

Detta torde innebära att ni limpar in med i stort sett ALLA händer? Intressant! VPIP ligger då lämpligtsvis runt.... 52%?

 

Fido, tycker mycket om din signatur men det här är faktiskt bara konstigt sagt.

 

Haha ja, jag hänger inte med nånstans :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och: OJ!

 

Alla förespråkar att låga pockets ska limpas in från UTG?

 

Detta torde innebära att ni limpar in med i stort sett ALLA händer? Intressant! VPIP ligger då lämpligtsvis runt.... 52%?

 

Öööh, nej? Att man limpar pp på låga nivåer (vilket naturligtvis kan göras på högre också) är för att det oftast inte spelar så stor roll eller ej om man är deceptive (limp skriker ju lågt PP men de flesta tänker inte på det). Får man träff när någon har varit aggressiv pre-flop får man väldigt ofta pay-off.

Att alla andra händer skulle vara lika starka är ju bara skitsnack. Ingen annan hand har så stor chans att floppa en stark hand som pockets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bara det är lite lustigt. Väldigt få gånger man ser folk förespråka spel av 55 UTG när det handlar om starthandstabeller.

 

Visst är det så att låga pockets har grym potential på låga bord, det håller jag med om. Men om du/ni säger att det är klockrent att alltid spela alla PP, då MÅSTE ni ha en våldsamt hög VPIP. Svårt att se en spelare som spelar 22 UTG som inte spelar AJ, 56s, T9s, KJs, QJs, osv.

 

Det hela beror väl helt och hållet på hur bordet ser ut. Är det ett tokpassivt bord där det sällan är raisat preflop, då är det ju helt klart värt det. Men vad gör du med dina 55 om någon i sen position raisar upp till 5 BB?

 

Personligen spelar jag nog 55 utg. Dock med raise (spelar SH). Men jag är alldeles för lös.

 

DÄRFÖR sa jag som jag sa.

 

Har ALDRIG sett någon på detta forum förespråka 55 utg förut. Ganska intressant faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bara det är lite lustigt. Väldigt få gånger man ser folk förespråka spel av 55 UTG när det handlar om starthandstabeller.

 

Visst är det så att låga pockets har grym potential på låga bord, det håller jag med om. Men om du/ni säger att det är klockrent att alltid spela alla PP, då MÅSTE ni ha en våldsamt hög VPIP. OM ni inte begränsar er till bara PP. Men skillnaden i styrka med 55 jämfört med 56s är inte så våldsstor. Spelar du alla PP så bör du spela en hel del SC också. Svårt att se en spelare som spelar 22 UTG som inte spelar AJ, 56s, T9s, KJs, QJs, osv.

 

Det hela beror väl helt och hållet på hur bordet ser ut. Är det ett tokpassivt bord där det sällan är raisat preflop, då är det ju helt klart värt det. Men vad gör du med dina 55 om någon i sen position raisar upp till 5 BB?

 

Personligen spelar jag nog 55 utg. Dock med raise (spelar SH). Men jag är alldeles för lös.

 

DÄRFÖR sa jag som jag sa.

 

Har ALDRIG sett någon på detta forum förespråka 55 utg förut. Ganska intressant faktiskt!

 

Eh, 55 är så mycket enklare att spela UTG än 56s. STOR skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...