Gå till innehåll

NLT - 77 mot ??


Recommended Posts

Hej,

jag är tacksam för all hjälp jagkan få. Mitt problem är vad min motståndare sitter på för hand. Med tanke på hans reraise så satte jag honom på 2 överkort som AQ eller ett överpar. Har inte jätte bra koll på honom men han har spelat växlande tight och loose den tiden jag har vart inne. Floppen är väldigt bra för mig men kan ju ev passa honom också om han nu har överpar. Färgdraget försöker jag mota bort med mitt bet. Men när jag sen träffar stegen på turn så tar jag i ordentligt om han sitter på något sett eller liknande.

Men jag kan verkligen inte sätta honom på något säkert.

 

 

GiMBle posts the large blind 0.25

jancso posts the small blind 0.12

danci posts all blind 0.37

 

jancso: --, --

GiMBle: --, --

kopu: --, --

Tommislav: --, --

Rasmus449: 7h, 7s

 

Pre-flop:

 

kopu: Call 0.25

Tommislav: Fold

Rasmus449: Raise 1.25

jancso: Fold

GiMBle: Raise 2.25

kopu: Call 2.25

Rasmus449: Call 2.25

 

Flop (Board: 5d, 6d, 3h):

 

GiMBle: Check

kopu: Bet 0.25

Rasmus449: Raise 5.00

GiMBle: Call 5.00

kopu: Fold

 

Turn (Board: 5d, 6d, 3h, 4c):

 

GiMBle: Check

Rasmus449: Bet 8.00

GiMBle: Call 8.00

 

River (Board: 5d, 6d, 3h, 4c, 7d):

 

GiMBle: Check

Rasmus449: Check

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spel fram till turn. Du bettar för mesigt på turn, du skulle ha tryckt all in eller bettat pott alla fall.

 

Klart du har bästa handen på turn. Bara 78 som slår dig, så betta ut rejält så han får betala om han försöker få in flushen.

 

Rivern var ju tråkig för dig, desto bättre för honom.

 

Nog hade han skyddat handen om han satt på en triss eller ett överpar.

Förmodligen två överkort i ruter (:diamond:) eller ett mellanpar, typ 99 eller TT.

 

En tomte kan mycket väl synat ner till sista kortet med AKo, AA eller KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

 

Så jag tänkte också...men när man ändå sitter på i princip den bästa möjliga handen så vill man ju ha betalt också och i rädsla för en läggning så gick jag inte all in men kanske bättre att vara på den säkra sidan än att gambla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar... jag antar att jag bara hade otur med rivern, han satt på KT i ruter och ingen vinst för mig.

 

Bara en lätt fråga om nåfon har koll för jag är inte så haj påCG. Men är det normalt att göra en reraise med KTs, jag skulle tex aldrig göra det i en SNG? Värdesätts suited händer mer i CG än SNG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tack för era svar... jag antar att jag bara hade otur med rivern, han satt på KT i ruter och ingen vinst för mig.

 

Bara en lätt fråga om nåfon har koll för jag är inte så haj påCG. Men är det normalt att göra en reraise med KTs, jag skulle tex aldrig göra det i en SNG? Värdesätts suited händer mer i CG än SNG?

 

Vill väl inte utnämna mig till en expert att svara på detta, men...

 

NEJ, Nej, nej...

 

Klart en hand är värd något med om den är suited och träffar en trevlig dragvänlig flopp. Men att reraisa på det viset... Dessa spelare brukar oftast dubbla upp snabbt, om korten faller rätt eller folk inte vågar syna dem, eller så gular de snabbt. Det säger min erfarenhet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på motståndare kan det faktiskt vara ett bra alternativ att gå all in på rivern här. Att han har en 8:a är i princip 0% chans, så vet man att det finns en viss chans att motståndaren viker rivern gillar jag ett inställ.

Att re-raisa KTs och liknande är i allmänhet inget vinnande spel. Å andra sidan finns det många personer som re-raisar alldeles för få händer också, och det är inte heller något vidare.

 

EDIT: Såg att en 3:e ruter föll - glöm vad jag skrev. Noterbart också att FI spelar fel på i princip varje gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar... jag antar att jag bara hade otur med rivern, han satt på KT i ruter och ingen vinst för mig.

 

Bara en lätt fråga om nåfon har koll för jag är inte så haj påCG. Men är det normalt att göra en reraise med KTs, jag skulle tex aldrig göra det i en SNG? Värdesätts suited händer mer i CG än SNG?

 

Vill väl inte utnämna mig till en expert att svara på detta, men...

 

NEJ, Nej, nej...

 

Klart en hand är värd något mer om den är suited och träffar en trevlig dragvänlig flopp. Men att reraisa på det viset, nja... Dessa spelare brukar oftast dubbla upp snabbt, om korten faller rätt eller folk inte vågar syna dem, eller så gular de snabbt. Det säger min erfarenhet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...