Trillian Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Preflop: HERO is SB with A , 10 5 folds, CO raises, 1 fold, HERO calls, BB calls Jag har inte för vana att syna höjningar ur position med offsuit-händer som ofta är dominerade. Men CO har tidigare höjt flera gånger först in i sen position så jag tror han är på en stöldturné här. Då borde jag kanske höja för att trycka ut BB? Flop: J , A , 4 HERO bets, BB folds, CO raises, HERO calls Här bettar jag ut, för att se om CO gillar sin hand. I efterhand tycker jag en check-raise borde vara bättre, nu lär han ju höja snudd på oavsett vad han har. Turn: J HERO checks, CO bets, HERO calls Känns som jag antingen ligger mycket före eller mycket efter så jag bestämmer mig för att syna ner. Läste nånstans att om man är "way ahead" eller "way behind" så är det en bra strategi att syna (kan det ha varit Winning low limit holdem kanske). River 7 HERO checks, CO bets, HERO calls Färg tror jag inte han har så jag synar även här. Spelar jag för passivt? Citera
PPjunior Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 3-betta eller lägg dig preflop. Det finns många olika sätt du kan spela handen på floppen. C/R är OK. Betta ut likaså. Men jag hade inte bettat ut "för att se om CO gillar sin hand", utan för att försöka 'trappa' BB och 3-betta om CO höjer. Check/Call på floppen och sedan betta ut på turn om BB synade är också en linje som funkar. Som sagt, det finns många sätt att spela den här handen och jag har svårt att se att något av dem är helt galet. Citera
Recommended Posts