der_ko Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Har vid ett flertal tillfällen märkt att när jag hamnar HU i en SnG och blindsen är höga och man höjer med händer som Q 7s på knappen får man en all in i fejset. För enkelhets skull så har både jag och Fi 20k i stacken blinds på 1/2k jag plockar upp K 6off på knappen hur ska man agera i en sådan situation? Fi gillar att trycka in degen mot höjningar någon annan read har vi ej. Fold måste ju vara uteslutet limp/raise isf hur mycket? Vid all in ska man då syna med K 6off? Citera
BLIZT Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Mot en motståndare som gillar att reraisa är det bara allin eller lägga sig med halvkassa händer. När du får bra händer är det bara att syna eller höja och sen ställa på hans omslag. Inte säkert detta är rätt, men är iaf så jag skulle gjort. Limpar du kan du väl lägga dig, men om du höjt har du alldeles för mkt inne för att kunna lägga dig, speciellet mot någon som reraisar mkt. Citera
Supertequila Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 http://www.cardplayer.com/poker_magazine/archives/?a_id=15250 Har följt SAGE-metoden ett tag nu och resultaten är enastående. Citera
vetgirig Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 K6o är en mycket bra hand HU - all in preflopp. Har du T4 eller bättre så är det bara och trycka in degen. Dvs ett A, klätt kort eller två kort högre än 7 är guld värt HU. Citera
Lottie Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Bättre att förekomma än att förekommas. Om motståndaren går all.in väldigt ofta så bör du antingen folda direkt eller gå all-in själv. Att höja och sedan lägga sig vid re-rasie all.in är den absolut sämsta strategin mot en aggressive motståndare. Citera
Recommended Posts