Bjorn_ Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: £2/£4 10 players Converter Pre-flop: (10 players) Hero is Button with T:club: 9:club: 2 folds, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 calls, 2 folds, Hero calls, SB folds, BB checks. I en flervägspott så känns ju T9s som en klar syn på knappen. Flop: 2:heart: T:diamond: J:diamond: (4.5SB, 4 players) BB checks, UTG+2 bets, MP2 calls, Hero calls, BB folds. Träffar mittenparet plus en bakdörrstege som kan vara död. Vet att han som bettar ut här är fullt kapabel att semibluffa med färg eller stegdrag här. (Att semibluffa med färgdrag eller öppet stegdrag här är närmast en nobrainer på ett typiskt bord på denna site & limit.) Här får jag ju ungefär 6-1 i omedelbara pottodds och runt 2-1 (eller bättre) i effektiva odds men frågan är om det räcker? Väljer hur som helst att "take one off" för en liten bet och se vad som händer på turn och där besluta om jag skall syna ned hela vägen eller lägga mig. Turn: 7:club: (3.75BB, 3 players) UTG+2 bets, MP2 folds, Hero calls. Här är då frågan om jag skall syna eller lägga mig och att spelaren imellan lägger sig talar ju stark för en syn (plus en efterföljande syn på rivern, att syna här och folda river känns uteslutet givet att den inte är ett hårt scarecard.). Plockar även upp en hålstege som en extra nödutgång även om det är svårbedömt om den är live. Rimligtvis behöver fi vara på ett drag runt 25-30% av tiden för att det ska vara värt att syna ned, eller är det åt skogen? En intressant bonusfråga är vad ni gör på rivern vid olika riverkort givet om fi betar eller checkar. /Bjorn Citera
VikingSW Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Syn preflop känns standard från button. Varför inte en raise på floppen? Dels har du fold equity på BB (som iof lägger sig här) samt att du tar kommandot i handen och eventuellt får ett frikort på turn som du kan välja att använda eller inte beroende på vad som kommer. Speciellt som du vet att UTG+2 är kapabel att betta färg och stegdrag så är det lika bra att straffa honom om det är denna linje han är inne på. Citera
oCCas Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 UTG +2 callar preflopp. Antigen slowspelar han en väldigt stark hand eller så har han något som han vill se floppen med. Det känns som det sistnämnda, han kände antagligen att han inte hade tillräckligt för att öppna i så tidigt position. Han har alltså en medioker hand, med J i, antagligen med väldigt bra kicker (KJ, QJ, kanske tom AJ). när han träffar känner han ganska klart att han har bäst hand 7an är inte jätte farlig så han kan klart betta igen. Inte någon av gångerna gör han en överbett, vilket antagligen tyder på att han vill ha ut mkt pengar ur potten. Min gissning är att han hade bäst hand och du gjorde rätt beslut. Dina outs på river är 4st 8or och 2st T (?) = 6outs = 13% Det är kanpast värt att gå med då... Citera
svint0 Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 UTG +2 callar preflopp. Antigen slowspelar han en väldigt stark hand eller så har han något som han vill se floppen med. Det känns som det sistnämnda, han kände antagligen att han inte hade tillräckligt för att öppna i så tidigt position. Han har alltså en medioker hand, med J i, antagligen med väldigt bra kicker (KJ, QJ, kanske tom AJ). när han träffar känner han ganska klart att han har bäst hand 7an är inte jätte farlig så han kan klart betta igen. Inte någon av gångerna gör han en överbett, vilket antagligen tyder på att han vill ha ut mkt pengar ur potten. Min gissning är att han hade bäst hand och du gjorde rätt beslut. Dina outs på river är 4st 8or och 2st T (?) = 6outs = 13% Det är kanpast värt att gå med då... Överbet i Fixed Limit? Citera
Recommended Posts