in|sane Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Fixed Limit experimentet går vidare och jag spelar numera 1/2 på Betsson för att cleara deras 600$ bonus där. Detta är iallafall en hand jag funderat lite på. Infogar lite kommentarer. Texas Hold'em $1-$2 (real money), hand #265,617,734 Table Reutlingen, 20 Mar 2006 5:58 PM ET Seat 1: Sahara1971 ($33.60 in chips) Seat 2: LUMPNERD ($49.30 in chips) Seat 3: cjworks com ($101.50 in chips) Seat 4: IMAFKR ($50.95 in chips) Seat 5: ErgoPoker [ KC,KH ] ($60.90 in chips) Seat 6: bajsic ($105.20 in chips) Seat 7: SKRETPAPIR ($51.50 in chips) Seat 8: Young_Jedi ($97.50 in chips) Seat 9: orz007 ($45.10 in chips) ANTES/BLINDS LUMPNERD posts blind ($0.50) cjworks com posts blind ($1) PRE-FLOP IMAFKR folds ErgoPoker bets $2 bajsic folds SKRETPAPIR folds Young_Jedi folds orz007 folds Sahara1971 folds LUMPNERD calls $1.50 cjworks com folds Standard spel. bara SB synar. FLOP [board cards JC,JS,4H ] LUMPNERD bets $1 ErgoPoker bets $2 LUMPNERD bets $2 ErgoPoker calls $1 Bara en J på hand, 44 eller AA slår mig här. Dock luktar hans trebet J lång väg. Har bara spelat runt 2k händer på 1/2 men med den lilla erfarenhet jag har så säger det mig att när ngn trebettar så har de oftast stål. Väljer därför att bara syna ner. TURN [board cards JC,JS,4H,JD ] LUMPNERD bets $2 ErgoPoker bets $4 LUMPNERD bets $4 ErgoPoker calls $2. En tredje J. Bra kort för mig då det gör det mindre sannolikt att han har en J plus att jag nu slår 44. Fi trebettar dock igen och jag väljer att syna ner. RIVER [board cards JC,JS,4H,JD,AH ] LUMPNERD bets $2 ErgoPoker calls $2 Snacka om katastrof kort. Väljer bara att syna ner, känner mig slagen. Så vad säger folket om denna hand? Ska jag lugna ner mig på flop och turn när det ligger JJ och sedan JJJ på brädan, bara syna ner hans bet kanske och inte välja att raisa? Finns det något värde i att raisa honom här, något värde i att capa potten på ngn av gatorna? Vilka händer får jag syn av när jag cappar som jag slår, känns inte som speciellt många, eller? Citera
in|sane Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Av den talande tystnaden att döma så måste jag ha spelat handen helt perfekt, yes ! Citera
J0urneyMan Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 skulle ha spelat den precis som du. Som du säger känns det inte så jättebra på floppen, men han kan fortfarande ha ett eget PP som han tror är bra. Håller även med om resonemanget på turn och när han trebettar den så tvivlar jag på att du har någon anledning att höjja igen. Rivern spelar sig ju självt. Citera
Snusarn Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 hade antagligen spelat den likadant. Citera
in|sane Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Bra bra, ni bekräftar mina misstankar, jag är en GUD på fixed limit... Citera
in|sane Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Vem har sagt något om AJ ?? Citera
Klyka Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Känns standard. Bra spelat o bra resonerat. Vad hade snubben? Ett par frågor OT, dock: 1) FL 1/2 hur många PP får du per timme och bord då ungefär? Är det värt att cleara bonusen på den nivån? 2) Du har lyckats fixa HH från Betsson. Har inte riktigt efterforskat hur man gör, men varför göra det när det är enklare att fråga nån? Hörde nån säga att det var svårt att hitta den funktionen, så jag har inte ens kollat. Men du har uppenbarligen hittat den. Hur? 3) Hur är fiskigheten på den nivån på Betsson? Mvh, Mr. OT aka Klyka Citera
in|sane Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Fi hade JTo i denna hand. 1: Vad är PP? Antar att du menar bonuspoäng, vad de nu heter, heh. Blir ca 60-70 händer per bord/timme. Hur många bonuspoäng det blir vet jag inte riktigt. Men resonemangen i Betsson tråden verkar rätt pålitliga, så 11-12k händer på FL 1/2 för att fixa bonusen. 2: Det där med HH från Betsson var en helt egen liten värld. Kör du pokertracker så får du ta auto-import Pokerrom och sedan ta configure files. Du får sedan leta upp där du installerat Betsson, och leta reda på din .db där datan lagras. För mig ser det ut såhär C:\Program\Betsson Poker\Resources\Databases\ErgoPokerTexasReal.db. Sedan ska du bara ta force readfrom database så ska det lösa sig. 3: Verkar riktigt fiskigt. Folk synar hela vägen med bottompair osv. Känns standard. Bra spelat o bra resonerat. Vad hade snubben? Ett par frågor OT, dock: 1) FL 1/2 hur många PP får du per timme och bord då ungefär? Är det värt att cleara bonusen på den nivån? 2) Du har lyckats fixa HH från Betsson. Har inte riktigt efterforskat hur man gör, men varför göra det när det är enklare att fråga nån? Hörde nån säga att det var svårt att hitta den funktionen, så jag har inte ens kollat. Men du har uppenbarligen hittat den. Hur? 3) Hur är fiskigheten på den nivån på Betsson? Mvh, Mr. OT aka Klyka Citera
Macallan Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 2: Det där med HH från Betsson var en helt egen liten värld. Kör du pokertracker så får du ta auto-import Pokerrom och sedan ta configure files. Du får sedan leta upp där du installerat Betsson, och leta reda på din .db där datan lagras. För mig ser det ut såhär C:\Program\Betsson Poker\Resources\Databases\ErgoPokerTexasReal.db. Sedan ska du bara ta force readfrom database så ska det lösa sig. Eller så kan man gå via Session Browser under Statistics-menyn... Fungerar också att klicka på senaste handnumret - då öppnas en HH på webben, dock kan du inte se dina egna hålkort här, bara de kort som visas vid showdown. Citera
mikj Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 hade nog låtit han betat och slagitom på turn eller river (om inte ässet hade kommit) Citera
in|sane Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 hade nog låtit han betat och slagitom på turn eller river (om inte ässet hade kommit) Slagitom??? Menar du att jag ska cappa turn ? Citera
in|sane Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 2: Det där med HH från Betsson var en helt egen liten värld. Kör du pokertracker så får du ta auto-import Pokerrom och sedan ta configure files. Du får sedan leta upp där du installerat Betsson, och leta reda på din .db där datan lagras. För mig ser det ut såhär C:\Program\Betsson Poker\Resources\Databases\ErgoPokerTexasReal.db. Sedan ska du bara ta force readfrom database så ska det lösa sig. Eller så kan man gå via Session Browser under Statistics-menyn... Fungerar också att klicka på senaste handnumret - då öppnas en HH på webben, dock kan du inte se dina egna hålkort här, bara de kort som visas vid showdown. Ja vill man bara se en HH och kopiera den så funkar ju Session Browser helt utmärkt. Vill man ha datan i PT får man dock gå min väg. Citera
mikj Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 hade nog låtit han betat och slagitom på turn eller river (om inte ässet hade kommit) Slagitom??? Menar du att jag ska cappa turn ? hehe. nej, en simpel raise bara. (från en syn postflop). Citera
in|sane Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 hade nog låtit han betat och slagitom på turn eller river (om inte ässet hade kommit) Slagitom??? Menar du att jag ska cappa turn ? hehe. nej, en simpel raise bara. (från en syn postflop). Tycker du jag ska syna ner hans 1 bet på flop, för att sedan göra vad? Jag gör ju redan en raise på turn, väljer att inte cappa bara. Citera
Klyka Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Precis, PP är bonuspoäng (Player Points). Tack för svar. Citera
Recommended Posts