Diaaz Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Som ni ser får mitt set kraftigt motstånd på turn. Killen har precis satt sig vid bordet och inte hunnit visa sig så mycket. Min image är TAG. - HERO sitting in seat 1 with $48.75 - chickymonkey sitting in seat 2 with $44.31 - krunsh sitting in seat 3 with $57.79 [Dealer] - Fi sitting in seat 4 with $45.75 - Sambora sitting in seat 5 with $54.02 - -Muerte- sitting in seat 6 with $55.28 Fi posted the small blind - $0.25 Sambora posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: , -Muerte- folded Hero raised - $2.00 - Först in, väljer att betta 4xBB. Standard chickymonkey folded krunsh called - $2.00 Fi called - $2.00 Sambora called - $2.00 - Lite väl många synar pre, tänker spela den oavsett flop. ** Dealing the flop: , , - Helt ok flop. Väljer att betta halva potten. Känns som ingen har träffat Fi checked Sambora checked HERO bet - $4.00 krunsh folded Fi called - $4.00 Sambora folded Orolig syn, och jag sätter Fi på knektträff eller två överkort. ** Dealing the turn: Fi checked HERO bet - $6.00 Fi raised - $24.00 Ojdå, nu sätter jag mitt set och bettar in i Fi efter att denne checkat. Efter hans checkraise sätter jag honom på tvåpar J10 eller AJ, eller möjligtvis QQ-AA (men det känns inte som att han skulle slöspela det). Stegdraget känns också långt bort för att vara aktuellt som en raise. Vad säger ni? Citera
brut Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Stegdraget tror inte jag heller så jätte mycket på( men det finns en viss chans att han spelat vidare från floppen med QJ eftersom beten inte var särskilt skrämmande) därimot kan han ha stege vilket rimligen är den enda hand han kan ha som slår dig och i så fall har du lite kåkouts. Så det är bara att ställa in. Du behöver nog betta mer generellt för att skydda dig mot drag. Citera
Diaaz Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Stegdraget tror inte jag heller så jätte mycket på därimot kan han ha stege vilket rimligen är den enda hand han kan ha som slår dig och i så fall har du lite kåkouts. Så det är bara att stäla in. Du behöver nog betta mer generellt för att skydda dig mot drag. Jag bettade bara 6 på turn eftersom jag ville trappa honom lite. Få honom att sätta mig på AK eller AQ eller möjligen QQ-AA. Så att han ställer med sitt tvåpar. Citera
spyse Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Stegdraget tror inte jag heller så jätte mycket på därimot kan han ha stege vilket rimligen är den enda hand han kan ha som slår dig och i så fall har du lite kåkouts. Så det är bara att stäla in. Du behöver nog betta mer generellt för att skydda dig mot drag. Jag bettade bara 6 på turn eftersom jag ville trappa honom lite. Få honom att sätta mig på AK eller AQ eller möjligen QQ-AA. Så att han ställer med sitt tvåpar. Du vill trappa han gör precis det du vill och du håller på att fega ur? Ställ direkt eller syna och ställ på rivern, pengarna ska in frågan är bara när. Möjliga händer på fi här som jag ser det är 77/33, eller re-steal med XX. Citera
Diaaz Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Stegdraget tror inte jag heller så jätte mycket på därimot kan han ha stege vilket rimligen är den enda hand han kan ha som slår dig och i så fall har du lite kåkouts. Så det är bara att stäla in. Du behöver nog betta mer generellt för att skydda dig mot drag. Jag bettade bara 6 på turn eftersom jag ville trappa honom lite. Få honom att sätta mig på AK eller AQ eller möjligen QQ-AA. Så att han ställer med sitt tvåpar. Du vill trappa han gör precis det du vill och du håller på att fega ur? Ställ direkt eller syna och ställ på rivern, pengarna ska in frågan är bara när. Möjliga händer på fi här som jag ser det är 77/33, eller re-steal med XX. Jo, att pengarna åker in är oundvikligt. Det jag vill med den här analysen är att försöka komma in i huvudet på Fi och hans möjliga händer. Citera
Verdi Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Ställ. Sitter han på t ex KQ och öppna stegdraget så ska det kosta. Jag tror inte att han har 98 för stegen och ifall han har det så har ju du en del outs ändå. Edit: Alltså, dina pengar åker ju in i vilket fall som helst. Bättre att göra det nu ifall han har en draghand som han bara synar med om han träffar på rivern. Citera
spyse Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Det jag vill med den här analysen är att försöka komma in i huvudet på Fi och hans möjliga händer. Tycker det är väldigt svårt att komma "in i huvudet" på fi, som du uttrycker det, utan någon read alls, med lite SawFlop, PFR och AggFactor stats hade det varit betydligt enklare. Min read på dig är att du ställer, fi steker en stund innan han foldar Citera
Diaaz Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Ja alltså, det blir nog väldigt svårt för honom att lägga om jag slår om eftersom han i princip är commitad. Han har 16dollar kvar efter hans raise. Han representerar en väldigt stark hand. Jag undrar om mitt resonemang på varje gata är vettigt. Att jag sätter honom på två par, alt AJ eller överpar. Jag förväntar mig inget JJ eftersom jag känner att han hade visat den lite mer pre och post-flop. Han kändes helt enkelt svag tills turn kom. PS. Din read på mig var väl bra men dessvärre gick det inte vägen den här gången. Nedan kommer iaf hur det gick. Han vinner alltså på stegen, 98. Det visade sig efteråt att Fi inte var någon höjdare och var en calling station. HERO went all-in - $36.75 Fi went all-in - $16.00 ** Dealing the river: HERO shows: , Fi shows: , Fi wins $93.00 from the main pot Citera
Recommended Posts