juttis Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Tänkte köpa en extern 80-120 GB hd till min bärbara Dell. Det enda jag tror mig veta är att jag vill ha en som man kan koppla in via USB-porten. Vad ska man satsa på? Citera
Bojen Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010081009 Denna köpte jag in till jobbet. Riktigt liten och smidig. Ingen strömadapter behövs heller... Citera
juttis Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010081009 Denna köpte jag in till jobbet. Riktigt liten och smidig. Ingen strömadapter behövs heller... Oj, den var schysst! Är det 2,5" som gäller eller? Citera
Bojen Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010081009 Denna köpte jag in till jobbet. Riktigt liten och smidig. Ingen strömadapter behövs heller... Oj, den var schysst! Är det 2,5" som gäller eller? Om du vill slippa strömadapter tror jag nästan att det är 2,5" som gäller. Dock ej säker på det. Citera
APC Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Kan ingenting om externa hårddiskar, eller hårddiskar i största allmänhet. De ha ri alla fall en 250 G Packard Bell (heter det så?) på PC City fär 999 kr som ansluts via usb. Citera
scouserandy Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Kollade idag på Netonnet och de har ett par olika på 250G för under 1.5K. Är det bra grejer på Netonnet? Nån med erfarenhet? Citera
hansolo Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 har också kikat på dom på netonnet, verkar bra å billiga. dock ingen fläkt i dom, undrar om dom blir överhettade lätt? Citera
scouserandy Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 AluDisk använder en fläktlös teknik, detta gör hårddisken mycket tyst så att du slipper besvärande ljud vid din arbetsplats. Vad menar dom med fläktlös teknik? Har dom löst det på annat sätt eller är dom helt enkelt bara fläktlösa? Citera
TANDEMCYKELN Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Är det bra grejer på Netonnet? Nån med erfarenhet? Mycket blandad kompott. Vissa saker är bra, medan andra är total skit. Nackdelen med butiker som Netonnet, som inte är specialicerade på datorer, är att de inte skriver ut vad de är för hårddisk som sitter i chassit. Det finns nämligen ett begränsat antal företag som tillverkar hårddiskar i världen. Men det går säkert att få reda på vad det är för hårddisk som sitter i, bara man googlar lite. Citera
ziddax Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Är det bra grejer på Netonnet? Nån med erfarenhet? Mycket blandad kompott. Vissa saker är bra, medan andra är total skit. Nackdelen med butiker som Netonnet, som inte är specialicerade på datorer, är att de inte skriver ut vad de är för hårddisk som sitter i chassit. Det finns nämligen ett begränsat antal företag som tillverkar hårddiskar i världen. Men det går säkert att få reda på vad det är för hårddisk som sitter i, bara man googlar lite. När det gäller LaCies diskar är det inte sant. Med det flesta andra leverantörer går det oftast att ta reda på vilka diskar som sitter i. LaCie rensar marknaden på billiga diskar och resultatet blir därefter... Citera
eurythmech Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Någon som har tips på en bra och stabil extern hårddisk? Hade nämligen tänkt plussa på laptopens lagringsmöjligheter. Prioriteringar: 1) Kvalité/komfort - den ska inte gå sönder, den ska inte låta så förbannat högt, jag slipper helst strul med sladdar överallt 2) Lagringskapacitet 3) Pris - Helst under 1500 Citera
ziddax Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Någon som har tips på en bra och stabil extern hårddisk? Hade nämligen tänkt plussa på laptopens lagringsmöjligheter. Prioriteringar: 1) Kvalité/komfort - den ska inte gå sönder, den ska inte låta så förbannat högt, jag slipper helst strul med sladdar överallt 2) Lagringskapacitet 3) Pris - Helst under 1500 du vill ha en 2.5" disk antar jag, eftersom du vill ha så lite kablar som möjligt. Denna borde passa dig bra. Citera
morberg Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Jag tycker att my book verkar vara väldigt prisvärd. Kräver dock både separat strömförsörjning. Citera
eurythmech Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Någon som har tips på en bra och stabil extern hårddisk? Hade nämligen tänkt plussa på laptopens lagringsmöjligheter. Prioriteringar: 1) Kvalité/komfort - den ska inte gå sönder, den ska inte låta så förbannat högt, jag slipper helst strul med sladdar överallt 2) Lagringskapacitet 3) Pris - Helst under 1500 du vill ha en 2.5" disk antar jag, eftersom du vill ha så lite kablar som möjligt. Denna borde passa dig bra. Oj, jag hade tänkt mig minst 250GB. Men då måste man till med strömadapter? Övriga nackdelar med större diskar? Citera
dr noob Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 @eurythmech Jag skulle lätt välja en sån här. Utbyggbar med upp till 4 till usb-diskar, du kan placera den i källarn, innehåller router och brandvägg. Tyvärr ingen inbyggd espressobryggare, men man kan inte få allt antar jag. Kanske lite dyrare än du helst vill lägga ut. Citera
tamtaram Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Inspirerad av drNoob hittade jag denna för 1695 spänn. En sån ska jag ha eftersom jag redan har WLAN och nöjer mig med 250 GB ;o) http://inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1108400&node=477 Citera
ziddax Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Någon som har tips på en bra och stabil extern hårddisk? Hade nämligen tänkt plussa på laptopens lagringsmöjligheter. Prioriteringar: 1) Kvalité/komfort - den ska inte gå sönder, den ska inte låta så förbannat högt, jag slipper helst strul med sladdar överallt 2) Lagringskapacitet 3) Pris - Helst under 1500 du vill ha en 2.5" disk antar jag, eftersom du vill ha så lite kablar som möjligt. Denna borde passa dig bra. Oj, jag hade tänkt mig minst 250GB. Men då måste man till med strömadapter? Övriga nackdelar med större diskar? de största 2.5" diskarna idag är på 160GB. större än så så blir det 3.5" disk, och då behöver du en extern strömadapter. Annars finns det väl inga direkta nackdelar med en 3.5" disk. Om man kan leva med att de är större och bökigare, vill säga Citera
Aeis Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Jag behöver en extern hårddisk till att spara bilder på. Så jag slipper riskera att alla bilder försvinner om datorn skulle krasha. 100GB räcker men det går bra med större. Vill ha en med bra kvalite men ändå så billig som möjligt. Någon som har ett tips? Citera
BingoBenny Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Är den här något att ha? Förstår inte riktigt vad som menas med: OBS!Om du vill använda den här hårddisken som NAS med hjälp av WD Anywhere Access, tänk på att den har inbyggda spärrar mot mediafiler. Man vill ju inte köpa en disk som börjar strula när man pillar med mediafiler (Läs:nerladdade filmer m.m).. Citera
Juggler Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Den verkar väl ok men har inte läst något recension. Om du delar ut hårddisken på ett nätverk med hjälp av WDs specialmjukvara så kan bara en titta på en mediafil i taget. Citera
BingoBenny Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Vilken 1TB extern rekomenderas för ungefär samma prisklass? Citera
Lassis Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Wtf....Köp den billigaste!! Den hinner ändå inte gå sönder innan det att du ledsnat på den och slängt den... Citera
Dead-Inside Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Wtf....Köp den billigaste!! Den hinner ändå inte gå sönder innan det att du ledsnat på den och slängt den... WD = Tyst, billig och hållbar, så liksom... Citera
Recommended Posts