Gå till innehåll

IRC-kanalen #pokersnack på Quakenet!


jezaja

Recommended Posts

Disclaimer: För att reda ut alla missförstånd så har POKERFORUM.nu har inga kopplingar med någon IRC-kanal på något IRC-nätverk. - QoS

 

IRC?

Internet Relay Chat - Ett gammalt chatprotokoll som är client-server-baserat, alltså finns det flera servrar som man kan koppla upp sig emot. Många av dessa servrarna är anslutna i nätverk så alla på dom servrarna kan prata med varandra. Finns nåt 100-tal sådana nätverk men vi håller till på det största: QuakeNet

 

Program

För att ansluta sig mot en server behöver man en klient, det finns några hundra sådana till alla olika operativsystem.

Ladda ner programmet mIRC från http://www.mirc.com/ och koppla upp dig mot en Quakenet-server, t.ex: se.quakenet.org

Joina sedan kanalen #pokersnack genom att skriva /join #pokersnack eller skriva i det i fönstret som poppar upp när du ansluter dig.

 

 

Väl i kanalen

Här finns lite mer eller mindre användbara saker som jag gjort:

- Räkna ut handodds - !h As Kh 2c 2d

- Konvertera valutor - !c SEK USD 200 / !c sek gbp

- !imdb Filmnamn (Letar upp filmen och ger info om den)

- !calc 10*20/560.5 + 92.5 (Ganska advancerad miniräknare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort ordet "officella", la till disclamier och flyttade till Poker OT.

 

Efter incidenterna på IRC den senaste tid kommer POKERFORUM.nu att ha en klar policy när det gäller IRC. Tyvärr så är det så att vi inte har möjlighet att hålla koll på IRC-kanalerna och dom kommer alltså inte vara något som POKERFORUM.nu officiellt stöder.

 

Det är inte för att vi på något sätt ogillar IRC-kanalerna, snarare så är det bara kul med entusiastiska och seriösa POKERFORUM.nu-are :), utan att det inte finns resurser att övervaka det hela om det spårar ur.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jezaja, eftersom vi inte har haft kolla så vet jag inte hur utbrett problemet är, vet bara att det finns IRC-användare som glider om kring och beter sig som muppar och hävdar att dom representerar POKERFORUM.nu. :(

 

- QoS

 

 

Hänger också en hel del i kanalen på quakenet,har aldrig förr varken hört eller stött på ngt sådant.. Men men,de finns säkert sådana också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta locka mig med dessa historierer om trevliga människor och gemenskap. Då måste jag ju börja IRC-a 24/7! ;)

 

Policyn och disclaimern har som sagt inget med någon enskild kanal att göra, utan att det faktum att POKERFORUM.nu inte stöder någon officell POKERFORUM.nu IRC-kanal.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Är det nått seriöst snack i kanalen då? Gillar inte q-net alls pga alla dessa amsgn ala "söker folk till pcw 5v5... du ska vara skillad"

 

Det brukar vara lite pcw-sökningar ibland, men de blir bannade illa kvickt. Om det sedan är seriöst pokersnack, det är ju en annan sak, men skön stämning tycker jag det är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Vad är det för skit? :( Hade hittat till #pokersnack och vart där typ 2 dagar, då jag gjorde misstaget att klistra in en text på 8-9 rader (railbirdade och det var en kille som hade vunnit så många händer i rad så jag skulle klistra in och visa). Blev bannad helt utan förvarning och sen dess har jag inte kommit in. Lite tolerans för fan :roll: En tillsägelse hade iaf räckt för mig, hade ingen aning om att det var så känsligt. Nu verkar jag ju dock vara ip-bannad där på livstid (?), lite trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Nu undrar jag om man kanske kan bli unbannad från denna emenenta kanal. Jag frågade 2 gånger om någon kunde stejka på så jag kunde få spela högsta borden på b2b, lite flum snack typ alla satt o flumpratade. Sen blev jag bannad utan förvarning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...