Gahlster Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 En ganska trevlig pott för mig detta. Kunnde inte motstå att säga "ty" I chatten efteråt. Bemöttes med ett "you are an as. may you be rivered over and over again." Fanns det egentligen nått ställe där jag kunnde/borde ha släppt handen? inser på turn när det blir trebetat att det inte finns en janne att en K eller D kommer räcka på rivern, men lite väl saftig pott att släppa ändå? Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with K:spade:, Q:spade:. 1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, 2 folds, MP3 raises, 1 fold, Hero calls, SB calls, BB calls, UTG+1 folds, UTG+2 calls. Flop: (11 SB) 5:club:, 9:heart:, 2:spade: (5 players) SB checks, BB checks, UTG+2 checks, MP3 bets, Hero calls, SB calls, BB calls, UTG+2 folds. Turn: (7.50 BB) T:club: (4 players) SB checks, BB checks, MP3 bets, Hero calls, SB raises, BB calls, MP3 3-bets, Hero caps, SB calls, BB calls, MP3 calls. River: (23.50 BB) J:heart: (4 players) SB bets, BB calls, MP3 calls, Hero raises, SB 3-bets, BB calls, MP3 calls, Hero caps, SB calls, BB calls, MP3 calls. Final Pot: 39.50 BB Citera
ThePunk Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Du får runner stege. Visst KANSKE en K hade stått men du spelar hela vägen på K hög mot flera motståndare. I am confused...Fin pott dock! Citera
Gahlster Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 Du cappar på turn med hålstege? Kändes som om ingen skulle ge sig, så om jag träffar river kommer jag ha tillräckligt med implicita om den varit cappad i det läget, så då tyckte jag det var lika bra att cappa den själv. Citera
Lupus123 Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Du cappar på turn med hålstege? Kändes som om ingen skulle ge sig, så om jag träffar river kommer jag ha tillräckligt med implicita om den varit cappad i det läget, så då tyckte jag det var lika bra att cappa den själv. Jag är relativ nybörjare här och skulle gärna vilja att du/någon utvecklar detta resonemang en smula. Spontant klingar det inte riktigt logisk i mina AND, NOR och EXOR-flipprar. Tack. Citera
Casper Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Onödigt att cappa på turn, men grattis till monstervinsten. Hatar dock själv folk som säger "ty" i chatten när dom vunnit en stor pott, och det blir väl inte bättre av att dom gör det på en 4 outare (har svårt att tro att K skulle stå). Citera
Klyka Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Nä den där turnen verkar riktigt tomtig i mitt tycke. Resonemanget om implicita odds verkar konstigt, utveckla gärna. Du får betala mer än det smakar. Du får MAX tre bb extra den gång du träffar, och du betalar en bb extra de gånger du träffar. Med 4 outs har du 10,5 mot 1, vilket gör att det är kraftigt EV- att höja (3bb*1-1bb*10,5 = -7,5bb). Även om vi räknar kungarna o damerna som outs (sammanlagt 10 outs) så är det EV-, med oddsen 3,6 mot 1 (3bb*1-1bb*3,6 = -0,6bb). Och i det sista fallet har jag räknat brutalt optimistiskt. Din du har inte 10 outs, och din raise behöver inte innebära 3bb extra vinst vid träff. Det enda positiva din raise medför är viss fold equity, men du ska inte räkna med att nån som inte du slår utan stege lägger i det läget. En annan sak är att om inte du cappar så kan mkt väl nån annan göra det. Men då är det bättre att syna o hoppas att du slipper cap. Bäst är dock att folda.. Du skulle ha lämnat den handen , men denna gång hade du tur. EDIT: Sista stycket. Citera
Hasselby Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Sannolikt är du väl uppe mot minst ett överpar. Kanske har någon vid turn redan ett set? På turn kan någon av dem också mycket väl ha färgdrag, vilket gör att du möjligen inte har mer än tre outs (om man räknar bort J ). Å andra sidan kanske man ska räkna in tiltfaktorn det ger på de andra spelarna om du skulle få in din tre-outare.. Citera
Bubbla Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Känns enormt tomtigt på turn. Du har knappt odds att syna med din troliga 3 outare. Vad satt dom andra tomtarna med? Set, AA? 39,5BB är inte så märkvärdigt på den nivån. Har själv vunnit en 45BB på 1/2. Citera
Gahlster Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 För dom som är nyfikna på vad dm satt med: MP3: ThTs SB: 9d9c BB: JdJc Det enda positiva din raise medför är viss fold equity, men du ska inte räkna med att nån som inte du slår utan stege lägger i det läget. Mjo, skulle nog allt hittat folden. Höjningen är ju egenbtligen åt helvete, så klart feltänk av mig. Eftersom jag var typ 95% säker på att det skulle bli cappat bakom mig så borde ju folden legat betydligt närmare till hands. Aja, bara lära sig av detta. Skön tur hade man ivf när man gjorde detta misstaget. Citera
Recommended Posts