Gå till innehåll

Ny på nätpoker, lite frågor till er


kallee

Recommended Posts

Hej jag är ganska ny med nätpoker, men inte med livepoker. Har spelar ganska mycket på Pokerstars med playmoney och jag gillar deras klient väldigt mycket. Men jag har nyss fyllt 18 år och vet inte om jag får visa-kort från Handelsbanken. Någon som vet om man kan få det? Så om jag inte har visa-kort så kan jag inte spela på Pokerstars. Jag har kollat lite på 24hpoker men tycker att deras turneringsutbud verkar kass och att 0.10 0.20 är lite mycket då jag bara tänkt starta med 500 kr. Vad finns det mer jag skulle kunna gilla? Här är en lista på vilka saker jag prioriterar

 

1. Bra smidig klient

2. Mycket spelare, inte överdrivet hög kvalitet på dem ;)

3. Låga stakes

4. Bra turneringar, även sit&go's

5. Bra bonus

 

Om jag bara kan fixa ett visa-kort så blir det Pokerstars skulle jag tro, förresten hur är spelarna där på de lägre borden?

 

Hoppas nån kan ta sig tid och reda ut dessa sakerna åt mig!

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du starta med 500 kr kan det bli tufft att få bra bonusar...

 

Så svar på din fråga 1. Det är inga problem att få VISa kort nu när du är 18, prata med ditt lokala Handelbankenkontor så hjälper de dig

 

Jag skulle reka att du startar ett konto på Nordicbet.com (som står som arrangör för årets Online SM och har bra betalningsmöjligheter på insättningar och uttag med VISA) och sätter in $100 enligt direktiv på Nordicbets hemsida. Sen får du $50 i bonus efter 250 raked hands.

 

Det är en bra bonus för din bankrulle, dessutom finns det stort utbud av låga holdem bord och turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan få VISA genom handelsbanken, tror det är en av få banker som erbjuder det till ungdomar utan fast inkomst.

Party låter som en bra sida för dig, haken är bara att det är synd att behöva förstöra deras riktigt fina sign-up bonus som kräver $500 insättning.

Kanske du kan kolla upp Bet365 bonusen? Har för mig att en $50 insättning räcker.

 

Edit:

Kom på att Bet365 bonusen har en lägsta nivå på 0.5-1 NL och 1-2 FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan få VISA genom handelsbanken, tror det är en av få banker som erbjuder det till ungdomar utan fast inkomst.

Party låter som en bra sida för dig, haken är bara att det är synd att behöva förstöra deras riktigt fina sign-up bonus som kräver $500 insättning.

Kanske du kan kolla upp Bet365 bonusen? Har för mig att en $50 insättning räcker.

 

Edit:

Kom på att Bet365 bonusen har en lägsta nivå på 0.5-1 NL och 1-2 FL.

 

Man kan få det genom föreningssparbanken också utan problem.

 

Det du säger om bet365 gäller bara månadsbonusarna. Sign-up bonusen går på lägre bord. Men potten måste bli högre än 5$ vilket är svårare på de lägre borden. Jag gjorde den på 0.25/0.5. Tror att man kan köra på vilken nivå man vill men som sagt blir svårare att få raked hands ju lägre man kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om pokerstars då? Jag gillar deras klient och deras turneringar. Sen spelar väl inte bonusen så stor roll när man ändå bara ska sätta in 500 kr?

 

Beror på hur viktigt det är för dig att inte förlora pengar eller att vinna dem.

Största delen av min vinst sen jag började spela för 2 månader sen kommer från bonusar.

Är mycket glad bonusarna finns där...

 

Jag kan också rekommendera nordicbet då det var min första sida och det gick helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 500 kronor får du ungefär 60 dollar vilket ju innebär att du har 600 bb på fem tio cents nivån och jag förmodar att du hade tänkt spela på en sådan nivå. De flesta bonusar är en viss procent av hur mycket du sätter in, därför kan det vara dumt att använda den innan du fått ihop till maxbonusen, för man får ju bara en första insättningsbonus. Dessutom är bonusar i allmänhet rätt svåra att jobba av på så låg nivå. Pokerstars har ingen första insättningsbonus och därför gör det inget att man inte utnyttjar den.

 

Partypoker har inte någon så låg nivå så vitt jag vet, så de är nog inte heller aktuella.

 

Samtliga dina första fyra punkter uppfyller pokerstars bäst av alla enligt min mening. Majoriteten av spelarna på så låg nivå är rätt dåliga oavsett vilken site du spelar på, så det är ingen risk att du förlorar pga av att motståndarna håller hög kvalitet.

 

Så min slutsats är att du egentligen redan gjort rätt val.

 

Ett alternativ är annars UB. De har reloadbonusar enormt ofta nuförtiden och deras bonus är faktiskt möjlig att jobba av på så låg nivå även om det naturligtvis inte går så fort. UB är kanske också ett alternativ om det är NL du hade tänkt spela. Deras lägsta NL bord har $2 som maxinköp medan stars motsvaranda bord har $5, så det tar längre tid att blåsa igenom 500 spänn om det skulle gå illa. UB har dessutom också en smidig och snygg klient som ser helt annorlunda ut mot alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Pokerstars är ett bra val att börja med. Dom har ingen insättningsbonus så det spelar inte någon roll hur mycket eller lite du sätter in till att börja med.

 

Sedan tycker jag att du ska skaffa Neteller också, klart smidigaste sättet att flytta pengar mellan olika siter med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger om bet365 gäller bara månadsbonusarna. Sign-up bonusen går på lägre bord. Men potten måste bli högre än 5$ vilket är svårare på de lägre borden. Jag gjorde den på 0.25/0.5. Tror att man kan köra på vilken nivå man vill men som sagt blir svårare att få raked hands ju lägre man kör.

 

Är du säker på att potten måste överstiga 5$? hittar inget om det på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekomendera Everest Poker,finns på svenska,bra turneringar och lättspelade sitt and go bord,desutom är minsta insättning så låg som $5 med visakort,finns inte en enda annan pokerklient som accepterar det.Dom har en $100 bonus för alla nyregistrerade.

 

Den bonusen är inte värd namnet, om de inte har gjort om den till det bättre sen jag försökte ta den.

Spelar någon för bonusens skull så bör man inte försöka med Everest utan hitta någon bättre istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 90% säker potten måste upp i 5$ på bet365.

 

Men jag rekommenderar hellre partynätverket eller det gamla. Vet inte vilka som hör vars...

 

Men Empirepoker, Multipoker, Partypoker, PokerNow. De är alla lätta då potten endast måste upp i 1$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...