anegym Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Den här handen blev väldigt konstig. Känns som jag spelade den för passivt. Jag satte mig nyss vid bordet, men alla känns ganska passiva. Utom möjligen CO som höjer ganska friskt preflop. Har sett UTG syna ner med tredjeparet. Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Synar floppen. Nån kommentar på det? Preflop: Hero is BB with 8:heart:, K:club:. UTG calls, 1 fold, CO raises, Button calls, 1 fold, Hero calls, UTG calls. På floppen har jag öppet steg drag. Och här är jag ur position så jag ser inte så mycket värde med en checraise. Flop: (8.50 SB) T:spade:, 7:diamond:, 9:heart: (4 players) Hero checks, UTG checks, CO bets, Button calls, Hero calls, UTG calls. På turnen funderar jag på att donka. Men tänker att bara sämre händer lägger sig.. Kanske borde jag checkraisa?? Turn: (6.25 BB) K:heart: (4 players) Hero checks, UTG checks, CO bets, Button calls, Hero calls, UTG folds. På rivern vet jag inte vad jag höll på med. Här måste jag väl betta ut? Tveksamt om en bättre kung höjer och sämre händer, typ mellan par borde väl syna. River: (9.25 BB) 2:club: (3 players) Hero checks, Final Pot: 9.25 BB Handen känns allmänt kasst spelad och framförallt på turn/river. Hur hade ni spelat? Citera
Ruterkung Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Preflop: Tycker inte det är någon ide att spela K8 där men det är väl inte fel. Flop: Donka eller checkraisa. Jag hade nog checkraisat Turn: Checkraise! Troligtvis har du bäst hand och annars har du många outs. River: Jag vet faktiskt inte var jag hade gjort där, känns som svårt läge när du varit så vek handen igenom. Citera
Kenan83 Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Hade check-raisat på turn. Du har förmodligen bästa handen här och om du träffar stegen så är det stor chans att någon annan sitter med en 8 me Någon kanske sitter och vänta på en 8 också, de måste du skrämma bort Citera
Gahlster Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Preflop När du synar en raise från BB bör du ha ungefär samma typ av hand som du limpar med från UTG. Jag hade inte spelat K8o där. Flop Här vill du bli av med händer som KQ, KJ och QJ. Men tveksam om inte potten är förstor för att dom faktiskt ska folda. Turn Här får du helt plötsligt en bra hand, toppar med en tveksam kicker kan du leda på, och om inte annat så kan du vinna om du träffar stegen. Går nog inte köpa outs heller, men du vill vetas vart din K står, så beta ut. River Här klonkar Button 2-par å kammar hem eller? Passivt spel har lett till ett svårt val. Jag skulle nog välja att checksyna, men absolut inte gå för en overcall. Citera
Gyre Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Flop: Donka eller checkraisa. Jag hade nog checkraisat Det är inte bra att check-raisa denna floppen. Du stänger bara ut andra spelare och här vill vi att alla ska lägga pengar i potten. Att donka och hoppas på att CO höjer eller att spela den som Hero gör nu är ok. Check-raise är rent dåligt. Citera
Nesta_ Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 FOLD preflop... den handen ger jag inte mkt för, tror inte ens jag hade försökt stjäla med den från knappen. Flop: Check-call Turn: Check-raise River: Bet Citera
Ruterkung Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Flop: Donka eller checkraisa. Jag hade nog checkraisat Det är inte bra att check-raisa denna floppen. Du stänger bara ut andra spelare och här vill vi att alla ska lägga pengar i potten. Att donka och hoppas på att CO höjer eller att spela den som Hero gör nu är ok. Check-raise är rent dåligt. Är det verkligen så dåligt med en checkraise här? Om du donkar och CO höjer får ju button syna 2 bets itället för att UTG får syna två bets om du checkhöjer? Du får allt ge mig en förklaring varför det är så dåligt så jag lär mig något Citera
anegym Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 Tack för alla kommentarer! Uppenbart är att jag spelat handen fel. Intressant att så många förespråkar läggning preflop. Det ska jag ta till mig. Turnen är är intressant tycker jag. Nästa gång jag är i en sådan här situation ska jag checkraisa. Men jag tycker det kan finnas en poäng i att betta ut också. Utan mitt öppna stegdrag skulle jag bettat ut i en sån här situation. Jag antar att det är just det öppna stegdraget som gör att en checkrasie är rätt? Jag vann handen Bägge checkar bakom rivern och CO visar 88 och knappen TQ. Citera
Bjorn_ Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Preflop När du synar en raise från BB bör du ha ungefär samma typ av hand som du limpar med från UTG. Jag hade inte spelat K8o där. Jag har sett utalanden som det där förut (antagligen för att någon skrivit det i någon mindre bra pokerbok) och det är ett helt absurt resonemang. Sitationen när man är i BB och potten blivit höjd är så helt väsenskilld från att öpningssyna från UTG att parallellen är helt bisarr! Till att börja med har man ju ett helt annat informationsläge från BB i dessa lägen. Man vet t.ex. varifrån höjningen kommer, om handen troligtvis är multiway och så vidare. Skulle jag själv ge råd om vad man föredrar att spela i en höjd pott från BB skulle jag snarast sammanfatta i dessa tre punkter. 1) Man vill ha en hand med låg sannolikhet för att vara dominerad 2) Man vill ha en hand med positiva implied odds 3) Man vill ha en hand med rimlig preflop equity (dvs inte vara för stor underdog.) Slutligen håller jag i sak helt med K8o här inte ens är nära att vara spelbar. Och då är jag ändå en av de lösaste BB spelare man kan hitta... /Bjorn Citera
anegym Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 Preflop Skulle jag själv ge råd om vad man föredrar att spela i en höjd pott från BB skulle jag snarast sammanfatta i dessa tre punkter. 1) Man vill ha en hand med låg sannolikhet för att vara dominerad 2) Man vill ha en hand med positiva implied odds 3) Man vill ha en hand med rimlig preflop equity (dvs inte vara för stor underdog.) Slutligen håller jag i sak helt med K8o här inte ens är nära att vara spelbar. Och då är jag ändå en av de lösaste BB spelare man kan hitta... /Bjorn Ok! Vad är det sämsta du spelar i en så här situation? KT? Vad säger du om K8s? Risken att vara dominerad är ju stor men väldigt många kungar och A. Hur lågt går du på Ax respektive Axs? Uppenbarligen är jag för lös från BB. Citera
Bjorn_ Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Ok! Vad är det sämsta du spelar i en så här situation? KT? Vad säger du om K8s? Risken att vara dominerad är ju stor men väldigt många kungar och A. Hur lågt går du på Ax respektive Axs? Uppenbarligen är jag för lös från BB. Alla par är ju uppenbart spelbara pga pottoddsen. Sedan skulle jag spela de lite högre suited connectors som QJs, JTs, T9s, J9s, T8s, 89s plus suitade broadwayhänder ner till ATs, KQs samt AKo och AQo. Ärligt talat tror jag inte man kan spela så speciellt mycket händer här multiway. Heads up mot en höjning från CO är det en helt annan femma då spelar jag typ majoriteten av mina händer. /Bjorn Citera
Recommended Posts