Zalon Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Jag satte mig ner med 35€ på ett pot limit omaha-bord och efter en stund så kommer följande hand. Jag är i midposition och får A654 ace suited. Har high/low-tänket igång och callar. Multiway till floppen och jag floppar ace-highflush men floppen är koordinerad så den är inte nuts. En snubbe bettar ut två callar och jag pottraisar för 6€ nånting. Mr better callar, resten foldar. På turn kommer ytterligare ett kort i samma suit och det ligger nu 9875 i samma färg (nian kom på turn). Killen bettar ut 9€. I en kort stund får jag totalt hjärnsläpp. "Varför skulle han calla och sen betta ut? Han måste ha straight flushen." Jag var hur säker som helst på min sak. Jag överväger länge att folda men sunt förnuft gör att jag inser att fold i det här läget, på de här nivåerna vore ren idioti. Till slut skriver jag i chatten: "I think I know what you have, but I'm not tight enough." Och sen callar jag. Han visar upp K-high flush och jag vinner. Min fråga till er: När tycker ni att man kan gå på reads även fast man har ett riktigt monster? Vilka stakes? Måste det vara något konkret som i det här fallet (betting-mönster) eller räcker det bara med en känsla? EDIT: Ord betyder olika mycket för alla. När jag skriver "hur säker som helst" så menar jag det. Ok, jag skulle uppenbarligen inte sätta mitt liv på det, men jag kan inte minnas att jag haft fel någon gång när jag varit så här säker. Nåja, någon gång ska ju vara den första. Citera
Drdunkel Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Det är klurigt med reads, halva tiden är det önsketänkande och förhoppningar snarare än reads. Men nu när jag gått över till NL märker jag själv mkt mer att jag "känner på mig" att en till bet får dem att folda eller att "nu försöker han" men jag har försökt battla många ggr och fått smaka av AA - AK Generellt så stänger jag av när jag har ett monster, enligt mig finns inget "fyrtal" eller straightflush så jag har alltid nutsen, så jag hinner sällan tveka. så jag skulle vilja säga att readsen bara är riktiga reads i 5% av fallen. för mig iaf. Det har rätt mkt med betting patterns att göra oxo, på så sätt blir det lättare på högre nivåer då det är en mindre pool med motståndare. peace Citera
Zalon Postad 19 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2006 många visningar men väldigt få svar ... inga åsikter eller? Citera
NorthQ Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Jag tror så länge man inte överstiger nivåerna i vad din BR tillåter så kan du inte folda. Du spelar om ditt hus å liv så visst folda å vinn när du har nutsen. Citera
Recommended Posts