lo_love Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Hej! Har spanat här ett halvår typ, men det här är första posten.. Spelar ung. 5h i veckan, oftast bara ett bord. Använder inte PT eller liknande. Vill ha hjälp med den här handen där jag agerar synstation. Bordet är nytt, 15 min spelade ung. SB har visat lösa tendenser, BB har inte gjort ngt utmärkande. Inte jag heller.. Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with K:club:, 3:club:. 7 folds, Hero raises, SB calls, BB 3-bets, Hero calls, SB calls. Flop: (9 SB) 8:spade:, K:diamond:, 5:spade: (3 players) SB bets, BB raises, Hero calls, SB calls. Här är jag riktigt osäker. Toppar, kan jag ens överväga att lägga när BB höjer, potten är ju ganska stor? Jag lutade mer åt 3-bet, men synade. Vad tycker Ni? Turn: (7.50 BB) 6:spade: (3 players) SB checks, BB bets, Hero calls, SB calls. Synen känns som det sämsta. Lägga eller kanske höja för att få ut sb och hoppas på en gratis showdown? Kan ju lägga med gott samvete om jag blir höjd.. River: (10.50 BB) 6:club: (3 players) SB checks, BB bets, Hero calls, SB folds. Synen självklar? Final Pot: 12.50 BB Citera
ulaf Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Detta var mig en trubbelhand... Jag är NL-spelare iof, men jag hade lagt mig på floppen efter bet och raise, du är slagen av alla kungar och BB visar på stark hand hela vägen. På turn är du dessutom slagen av färg. Om du ska spela K3 i det läget ska du spela för att stjäla blinds eller stjäla på flopp. Det enda du vill träffa på floppen är färg/färgdrag. Du vill INTE få par i kungar på floppen med K3. Det leder bara till att du förlorar EN MASSE. Citera
ulaf Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Detta var mig en trubbelhand... Jag är NL-spelare iof, men jag hade lagt mig på floppen efter bet och raise, du är slagen av alla kungar och BB visar på stark hand hela vägen. På turn är du dessutom slagen av färg. Om du ska spela K3 i det läget ska du spela för att stjäla blinds eller stjäla på flopp. Det enda du vill träffa på floppen är färg/färgdrag. Du vill INTE få par i kungar på floppen med K3. Det leder bara till att du förlorar EN MASSE. Citera
Casper Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Håller med heltok. Bet och reraise efter att det trebettats preflop tyder på starka händer. Även om du leder på floppen, vilket är osannolikt, så är chansen att du blir utdragen stor, och din chans att förbättra är väldigt liten. Citera
morberg Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Grattis till ett lyckat förstainlägg! Kul att du har brytt dig om att göra det lätt för mig att ge synpunkter genom att lägga lite tid på att formulera dina kommentarer och köra handen genom en converter. Gjuten fold på floppen. BB kanske höjer floppen för att få ett gratiskort till färgen efter turn och trycka ut dig ur handen, men han saknar position så det är inte det mest sannolika. När sedan en möjlig färg kommer på turn får du ett bra andra tillfälle att lägga dig efter BBs bet. På river måste du syna, men du ska aldrig komma så långt. Citera
lo_love Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Gjuten fold på floppen Är det verkligen så givet att jag ska lägga flop? BBs spel stämmer väl bra in på Ax-spader, pockets 55+ och A8, förutom bättre kungar då? Eller är det alldeles för optimistiskt för den generelle .5/1-spelaren på party?..Mot den distrubitionen har jag ju rätt ok equity om jag fattat pokerstove? Citera
anegym Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Gjuten fold på floppen Är det verkligen så givet att jag ska lägga flop? BBs spel stämmer väl bra in på Ax-spader, pockets 55+ och A8, förutom bättre kungar då? Eller är det alldeles för optimistiskt för den generelle .5/1-spelaren på party?..Mot den distrubitionen har jag ju rätt ok equity om jag fattat pokerstove? På floppen bettar SB in i en som trebettat preflop, och min erfarehhet är att då blir du väldigt ofta höjd. Han skulle definitivt kunna höja färgdrag och pocketpar som du säger. Jag tror faktiskt att du leder oftare än du ligger under på floppen. Över BB Problemet är att du har en till spelare att ta hänsyn till. Och jag tror definitivt han kan ha en bättre kung än du. Av den anledningen tycker jag du ska lägga flopp. Citera
lo_love Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 länk till 2+2 Läste den här posten som det länkats från pf tidigare till, för en månad sen eller så. Sen dess har jag tagit händer längre än vad jag gjorde innan o det har inte gått så bra. Inser att jag övertolkat det Miller skriver rätt kraftigt och att den här handen inte är ett tillämpningsbart exempel på vad han pratar om, som jag först trodde.. I den här handen visade BB upp K2o, jag blev ganska förvånad.. Uppskattar verkligen att Ni tog Er tid att svara. Tack! Citera
ulaf Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Möjligen är det så att NL-spelare (som jag själv) har i ryggmärgen att folda i det läget, eftersom beten i NL hade varit betydligt större mot poten. Citera
morberg Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Inser att jag övertolkat det Miller skriver rätt kraftigt och att den här handen inte är ett tillämpningsbart exempel på vad han pratar om, som jag först trodde.. Jag motiverade rätt många taskiga syner med den artikeln i början, men har börjat förstå vad det innebär nu. Millers sammanfattning: WHEN THE POT IS BIG DO NOT FOLD DECENT HANDS FOR ONE BET! är viktig. Tittar vi på din hand på floppen börjar potten bli stor, du har en hyfsad-dålig hand, och du har två bet att syna på denna gatan, kanske fler framöver. I den här handen visade BB upp K2o, jag blev ganska förvånad. Då har du börjat skaffa dig en read på BB som du kan använda i händer framöver. Utan read skulle du fortfarande lagt dig på floppen. Citera
Klyka Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 folda floppen. Det inlägget hade kunnat förkortas ännu en smula, kanske till någonting i stil med "fld flp". Det är dumt att skriva för mkt. Citera
Recommended Posts