Gå till innehåll

Hoppa eller inte hoppa (från andra våningen)?

Recommended Posts

Postad
Bara tio öl under en förfest? ...ok. Parreklass på toleransnivån.

Jag skulle gissa att det handlar om 33 cl starköl á 5 % vol. Det motsvarar ca 42 cl starksprit på 40 % vol. Inte så farligt för en man som är hyfsat muskulös.

Skyller på att jag är hyffsat muskulös ;)

50 cl, 7.3 eller 7.5 %vol. Men som sagt, det är öl. Det kan jag dricka mycket av för man hinner aldrig bli riktigt full så jag håller mig till det. Sprit håller jag mig däremot helst borta ifrån eftersom man har akilleshälen att man inte slutar dricka föräns det är slut. :?

Mitt fyllerekord i att dricka utan att spy/svimma/somna (på uppmätt tid) är: 1 liter ren Jägermeister och 2 till 4 öl (lite diffust i minnet där,öppnade flera men glömmde bort dem efter några klunkar och öppnade en ny).

Ja, nu kanske detta inte låter så mycket om man tar det över en helg men det blev på 1 timme(!!!)

Kollade runt lite efter det på nätet och enligt alla uppskattningar som man kunde göra som jag hittade så borde jag ha dött ungefär av det där.

Så jag är ett levande bevis på att kroppens tolleransnivå för alkohol ökar om man har ett jämt intag. Denna händelse utspelade sig nämligen sista dagen på en festival. Full 7 dagar i sträck sätter sina spår... Det är ju delvis därför jag håller mig borta från sprit nu för tiden.