jozoa Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Hamnar ofta i denna sits och vill ha åsikter och kommentarer om vad som är bästa alternativet i detta fall. Har precis torskat en stor pott, sitter med 1/5 inköp. Eftersom jag 4-tablar så hann jag inte re-buya innan korten delades ut. Game # 279xx8935 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eskilstuna" Game ended 2006-03-17 14:05:22 GMT+01:00 Players: cartong (EUR 25,80 in seat 1) CakeKing (EUR 30,71 in seat 2) cutiepie10 (EUR 20,00 in seat 3) Cindy_15 (EUR 30,05 in seat 4) quaidz (EUR 48,35 in seat 5) HERO (EUR 12,00 in seat 6) BIIIG_TILT (EUR 104,76 in seat 7) Jesselyn (EUR 24,65 in seat 8) Dealer: cartong Small Blind: CakeKing (0,25) Big Blind: cutiepie10 (0,50) HERO was dealt: Qs - As Cindy_15 Fold quaidz Raise (2,00) HERO? Vad göra? Citera
brut Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Ett ganska lockande alternativ är att syna och vräka in resten på floppen om du träffar par eller drag. Edit: Det andra alternativet att höja och sedan vräka in oavsett vad som kommer är nog sämre Citera
cheunce Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Har precis torskat en stor pott, sitter med 1/5 inköp Det är väll B2B du spelar på så då kan du slå på auto inköp så slipper du detta problem i fortsättningen. UTG+1 höjer pott så han har ju garanterat något spelbart. Du har ju inte väldens bästa possition och du har en stor stack bakom dig som du kommer att få svårt att skrämma iväg om han har något spelbart. Så en syn känns inte som ett alternativ. Så det är fold eller all in som jag ser som alternativ. Eftersom du redan förlorat en stor pott så är det väll läge att gambal lite så all in Citera
Supertequila Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Det beror på. Hur brukar de andra vid bordet reagera på 4ggr BB-höjning? Hänger många med för att se floppen eller lägger de sig vid sådana höjningar? Om många brukar hänga med så går du all in här. Om du känner att ni hamnar ensamma, alternativt en synare till så synar du och försöker spela på din position på floppen. En pott på 4-6 dollar kan du styra med 10 dollar kvar. Citera
brut Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Det beror på. Hur brukar de andra vid bordet reagera på 4ggr BB-höjning? Hänger många med för att se floppen eller lägger de sig vid sådana höjningar? Om många brukar hänga med så går du all in här. Om du känner att ni hamnar ensamma, alternativt en synare till så synar du och försöker spela på din position på floppen. En pott på 4-6 dollar kan du styra med 10 dollar kvar. Jag anser nog att man inte behöver vara särskilt ledsen om det skulle bli en flervägspott här. Det är bara att vräka in om man träffar. Blir man ställd pre flopp ligger man nog rätt dåligt till och kan folda, vilket ytterligare talar för syn. Att stjäla blindsen och i några enstaka fall få UTG att folda verkar ganska magert. Citera
Snusarn Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Alltså, det första som dyker upp är ju syn, men har du bara 1/5 inköp så synar du ju å andra sidan för mer än 10% av din stack. Själv hade jag nog inte hamnat i sitsen med bara 10 dollar (för NL50 då), men om jag nu gjort det så hade jag nog bara ställt in. Citera
cazacu Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 reraise till 6$ och allin flop oavsett (undantagom du floppar monster) Citera
Snusarn Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 reraise till 6$ och allin flop oavsett (undantagom du floppar monster) Tycker du verkligen man ska raisa till 6 när man sitter med 10? Själv hade jag ställt in snabbare än jag pruttat. Citera
Recommended Posts