Gå till innehåll

NER MED POSTEN!


DocuWild

Recommended Posts

Låt ropen skalla! Ner med posten!

 

Allvarligt. Beställde ett najs set med 300 fina marker från pokershop.dk i förra veckan. Paketet ankom den 29:e oktober till Sverige.. sen .. poff...

 

Fick trackingnummer idag av pokershop (Tack Ib) och började söka. Hittade som sagt att det ankom den 29:e... och sen inget..

 

ringer posten..

"ah.. det ankom den 29:e... "

"Jo .. tjänare du.. men var är det nu.. "

"ööh.. jag kopplar dig till utrikes..."

"Utrikes?"

"Jo.. jag söker ett paket som kommit på avigvägar.. kollinummer #######"

"Hm.. jo. det har kommit in.. "

"... och var är det nu?"

"Ett öga så skall jag se efter..."

*väntar väntar väntar*

"Jo hallå? Det verkar ha blivit något problem med det så det är på väg tillbaka till Danmark nu."

"uh... va?"

"Jo de har inte kunnat leverera det men av någon anledning har dom inte lagt in det på ett utlämningställe utan skickat tillbaks det till Danmark."

"men... wtf!"

"Så nu måste avsändaren reklamera paketet och skicka det på nytt.."

 

Ibland är måndagar extra mycket måndagar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten håller på att avveckla sig själva. Snabbt dessutom.

 

Beställde också ett set med marker, väntar på att trackern ska uppdateras, då jag inser att jag måste byta och köra en tracking via posten istället! Ser du att paketet går att hämta ut...

 

Detta är på måndag, paketet har funnits i stan sedan fredag.

 

Vad är då fel med det?

 

Jo! Paketet skulle levereras till min dörr. Det hände inte. Posten påstod att "kunden är telesökt". HAHA. Nummerpresentatör gör att sådana påståenden smakar lite illa. Förstår INTE hur de kan skita i att leverera och dessutom LJUGA om att de försökt? Stinker!

 

Att det dessutom var så att paketet måste hämtas ut på ett postkontor som ligger ett par kilometer bort, istället för det som ligger 500m bort... gör ju inte att bytet leverans/hämtas kändes bättre!

 

Nä, posten är inte alls särskilt bra.

 

Sitter just nu utan mobiltelefonabonnemang dessutom. Posten kunde inte leverera mitt nya SIM-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo! Paketet skulle levereras till min dörr. Det hände inte. Posten påstod att "kunden är telesökt". HAHA. Nummerpresentatör gör att sådana påståenden smakar lite illa. Förstår INTE hur de kan skita i att leverera och dessutom LJUGA om att de försökt? Stinker!

 

 

Kan det inte vara så att de ringer från ett skyddat nummer som inte syns på nummerpresentatören? När jag gick på gymnasiet och hade en liten blond flickvän så anklagade hon mig för att ljuga när jag sa att jag hade ringt henne eftersom numret inte fanns på nummerpresentatören. På den tiden hade vi inte AXE ute på landet där jag bodde hos mina föräldrar och det behövdes tydligen för att numret skulle fastna på presentatören. Fyra månader senare gjorde vi slut och nu är jag bitter på allt vad tjejer heter.

 

Slutsats, lita inte slaviskt på nummerpresentatören, det kan förstöra någons liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan det inte vara så att de ringer från ett skyddat nummer som inte syns på nummerpresentatören? När jag gick på gymnasiet och hade en liten blond flickvän så anklagade hon mig för att ljuga när jag sa att jag hade ringt henne eftersom numret inte fanns på nummerpresentatören. På den tiden hade vi inte AXE ute på landet där jag bodde hos mina föräldrar och det behövdes tydligen för att numret skulle fastna på presentatören. Fyra månader senare gjorde vi slut och nu är jag bitter på allt vad tjejer heter.

 

Slutsats, lita inte slaviskt på nummerpresentatören, det kan förstöra någons liv.

 

LOL - Det har bara gått en 7 år - sånt där tar sin tid att glömma !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första paket jag beställde från pokershop gick över öresundsbron, sen hände inget på tre veckor, sen kom den helt plötsligt och jag såg att den hade åkt en jäkla omväg. Som tur är så har pokershop bra service och hade redan skickat ett nytt paket när det första var på avigvägar(en dyrare sort dessurom), så jag sa till posten att skicka tillbaka paketet till danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre posten som det var än som det är nu.

 

Jag hämtar ut mina paket på vad som förr var en turklivs. Nu är det en asiat-livs. Och den befolkas fan inte av trevliga asiater som QoS, utan av maoister sända från helvetet för att göra livet surt för en.

 

Har fan aldrig stött på så otrevliga människor alla kategorier än dom som jobbar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtar ut mina paket på vad som förr var en turklivs.

Vi har en liten tobak här, det är rätt skön tjock farbror från mellanöstern med grymt kort stubin. När jag var där och hämtade t-shirts förra månaden stod han och skällde ut en svensk snubbe och kallade honom rasist och att han såg ner på honom. Trodde seriöst att han skulle hugga honom! :)

 

Nu är det en asiat-livs. Och den befolkas fan inte av trevliga asiater som QoS, utan av maoister sända från helvetet för att göra livet surt för en.

 

Har fan aldrig stött på så otrevliga människor alla kategorier än dom som jobbar där.

Säger det akta er för asiater, när jag lackar ur så blir jag en arg liten asiatlivs-arbetare som inte kan säga "r". :mrgreen:

 

Btw, alla har väl Mao's lilla röda under huvudkudden? ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre posten som det var än som det är nu.

 

Jag hämtar ut mina paket på vad som förr var en turklivs. Nu är det en asiat-livs. Och den befolkas fan inte av trevliga asiater som QoS, utan av maoister sända från helvetet för att göra livet surt för en.

 

Har fan aldrig stött på så otrevliga människor alla kategorier än dom som jobbar där.

 

O andra sidan kan du säkert hämta ut paket på helt andra öppetider än vad posten har och även helger :), folk glömmer ofta det när det gnälls på att man hämtar ut paket på ICA butiker, mackar och diverse jourlivs.

Ett otroligt stort problem för posten efter omorganisationen är att kompetensen ute hos servicepartners är långt ifrån vad den var hos de gamla hederliga postkassörskorna som jobbat med samma saker i 30 år (De som är kvar och inte blivit förtidspensionerade kan man hitta på "svensk kassaservice"), på somrarna är den om möjligt ännu sämre pga bristande utbildning av sommarpersonal etc.

 

Det är vansinnigt irriterande när paket försvinner, och det kan bero på en mängd olika saker, det räcker att en person någonstans i en lång kedja har gjort en miss för att något skall gå galet.

 

Posten har idag en kvalitet på i runda slängar 98.5% på företagspaket, dvs att 985 paket av 1000 som inlämnas innan stopptid en dag är ute hos kunden innan kl16.00 nästa dag, det finns inget annat speditionsföretag i sverige som är i närheten av detta, sen kan man ju klart undra varför det inte är 100%. ;)

 

Är man privatperson och har beställt hempaket så får man antingen en avi med ett telefonnummer man skall ringa för att boka en tid när man e hemma, eller så ringer en person hem och bokar en tid med dig (Har aldrig riktigt fattat när det ena eller det andra händer).

 

Det har blivit otroligt populärt att skälla på posten i dessa dagar och jag har aldrig begripit varför, det skickas mer paket än någonsin, kvalitén är MYCKET högre än vad den var "på den gamla tiden" och man kan hämta ut sina paket i princip när man vill.

Visst har man rätt att bli gramse när ett avtal/löfte om leverans inte hålls, men att konstant höra folk såga hela Posten Sverige AB (Som består av en hel hoper olika bolag såsom kassaservice, poståkeriet, posten brev ..etc etc) gör mig så trött :)

 

Prova att skicka ett paket med Danzas eller dylikt och se hur lätt det går :)

 

Men sure, allt kan bli bättre !

 

 

Kände mig bara manad att försvara mig arbetsgivare sedan 10 år tillbaka :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo! Paketet skulle levereras till min dörr. Det hände inte. Posten påstod att "kunden är telesökt". HAHA. Nummerpresentatör gör att sådana påståenden smakar lite illa. Förstår INTE hur de kan skita i att leverera och dessutom LJUGA om att de försökt? Stinker!

 

 

Kan det inte vara så att de ringer från ett skyddat nummer som inte syns på nummerpresentatören? När jag gick på gymnasiet och hade en liten blond flickvän så anklagade hon mig för att ljuga när jag sa att jag hade ringt henne eftersom numret inte fanns på nummerpresentatören. På den tiden hade vi inte AXE ute på landet där jag bodde hos mina föräldrar och det behövdes tydligen för att numret skulle fastna på presentatören. Fyra månader senare gjorde vi slut och nu är jag bitter på allt vad tjejer heter.

 

Slutsats, lita inte slaviskt på nummerpresentatören, det kan förstöra någons liv.

 

Jo, helt klart kan det vara så!

 

Men i detta fallet är jag säker, ty min presentatör är "av det rätta virket". Den visar alla samtal, även dolda nummer. De dyker upp, även om jag inte ser nummret. Helt enkelt surt! :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten har idag en kvalitet på i runda slängar 98.5% på företagspaket, dvs att 985 paket av 1000 som inlämnas innan stopptid en dag är ute hos kunden innan kl16.00 nästa dag, det finns inget annat speditionsföretag i sverige som är i närheten av detta, sen kan man ju klart undra varför det inte är 100%. ;)

 

Kände mig bara manad att försvara mig arbetsgivare sedan 10 år tillbaka :P

 

Hehe, till mig ligger posten på i runda slängar 0% träffsäkerhet. Har vid ett tillfälle kontaktat dem för att få kompensation, vilket de vägrade. Hade fått ett paket skickat med leveransgaranti, men tydligen var det för lite försenat för att det skulle ge något.

 

Vet inte varför det är så, men till min adress i Linköping är det stört omöjligt att få dem att skicka i tid.

 

Å andra sidan har jag vid ett tillfälle fått ett PC-spel skickat till mig som skulle till en annan kille. Inget stämte förutom initialer och gatunummer... Namnet var fel, gatuadressen var fel... Taskigt mot killen som betalat för spelet!

 

Nu skickade jag iofs det vidare till honom, men det dröjde ett bra tag då jag var borta över sommaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...