Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu vann jag denna hand men hade en känsla av att jag var slagen vet inte varför. hade för mycket respekt för hans preflop raise.. men kunde ändå inte släppa handen. På flopp anser jag att jag gjorde rätt som betade ut men vid hans omslag borde jag ha slagit tillbaka med tot på 16-20? och turn callade jag bara.. spelade jag den rätt??

***** Hand History for Game 3751969410 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Wed Mar 15 22:52:50 EST 2006

Table Table 96193 (Real Money) -- Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: A_993S ( $45.75)

Seat 2: XxTablasxX ( $47.25)

Seat 3: A7384719383 ( $48.50)

Seat 4: RocketMan111 ( $52.71)

Seat 5: matt3392 ( $51.60)

Seat 6: bigtimedonkey ( $41.57)

Seat 7: HeyLincoln ( $54.46)

Seat 8: mr_chainman ( $86.98)

Seat 9: itchyworm ( $206.64)

Seat 10: Poker_Allen ( $48.20)

HeyLincoln posts small blind (0.25)

mr_chainman posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to mr_chainman [ Qh, Qs ]

itchyworm folds.

Poker_Allen folds.

A_993S did not respond in time.

A_993S folds.

XxTablasxX folds.

A7384719383 folds.

RocketMan111 folds.

matt3392 raises (2) to 2

bigtimedonkey folds.

HeyLincoln folds.

mr_chainman calls (1.50)

** Dealing Flop ** : [ 9h, 6h, 2d ]

mr_chainman bets (4)

matt3392 raises (8) to 8

mr_chainman calls (4)

** Dealing Turn ** : [ 6d ]

mr_chainman checks.

matt3392 bets (10)

mr_chainman calls (10)

** Dealing River ** : [ 2h ]

mr_chainman checks.

matt3392 checks.

** Summary **

Main Pot: $38.25 | Rake: $2

Board: [ 9h 6h 2d 6d 2h ]

matt3392 balance $31.60, lost $20 [ Ac Js ] [ two pairs, sixes and twos --

Ac,6h,6d,2d,2h ]

mr_chainman balance $105.23, bet $20, collected $38.25, net +$18.25 [ Qh Qs ] [ two

pairs, queens and sixes -- Qh,Qs,9h,6h,6d ]

Postad

Tycker du spelar för passivt. Du har den 3:e bästa starthanden och höjer en gång i hela handen. Preflop kan du höja upp till 6-8, får du lite mer info.

Floppen är ju typ så bra den kan bli förutom att setta. Enda händerna som slår dig är KK och AA. Du bettar ut och han minihöjer. Höj tillbaks, finns ju färgdrag ute förutom chansen att det kommer K eller A på turn. Turn blankar, varför checka och ge honom chansen att ta ett frikort? Och så rivern lite farlig eftersom den kan gett honom färgen, men vid det laget ska han ha betalat väldigt mycket för att fått den om han var på det draget.

Postad

Med den passivastilen kommer du att förlora mycket pengar. Reraise preflopp. Höj på floppen det finns både steg- och flushdrag. På turn och river är det ju bara att beta på.

Sluta spela så passivt och läs igenom hur du skriver en HH. Du kan börja med att ta bort resultatet om du vill ha en vettig diskution.

Edit:

hade för mycket respekt för hans preflop raise
Hur kan du ha respekt för hans raise preflop men inte ha det efter floppen? Om du nu har respekt för hans höjning preflop så måste du ju sätta honom på AA eller KK och då leder han fortfarande på floppen. Så mao reraise preflop för att försöka vinna redan där.
Postad

ibland får man den "känslan"... men som någon tidigare talare sa: 3e bästa starthanden, bästa tänkbara floppen.....

???? BETA UT ORDENTLIGT!!!!!!! 8-) om exakt förutsättningar för din del, och du fick samma kort som denna dök upp 10 gånger irad, skulle du vinna den iaf minst 8 gånger av 10...

Postad

njaee.. jag tycker inte det är helt fel att bara syna innan floppen mot bara en motspelare.

Gör du en rejäl höjning känns det som två saker kan hända.

1. Han foldar en himla massa händer. Du vinner lite pengar som iofs kan va ganska trevligt.

2. Han återhöjer med de två händer som slår dig, alternativt bara synar och låter dig tro att du har den bästa handen. Då kommer du garanterat förlora en massa stålar utan träffat set..

Nu är det istället du som låter honom tro att han har bästa handen.

Däremot från flopp o framåt så är det bara att panga på.

Postad

Jag tycker du spelar alldeles för passivt preflop, höj rejält, dels för att stänka in pengar i potten, dels för att skaffa information om vad din motståndare har, som tidigare skrivits är det bara AA o KK kombinationer som slår din QQ.

Efter floppen skulle jag ha tryckt in än mer pengar i potten, för att skrämma bort ev flush o straightdrag.

Generellt är det för mycket fiskigt slow/halvslow spel pån nätet på låga nivåer, funkar sällan och ökar tendensen att bli utdragen när man "bjuder in" motståndarna i händerna.

Detta är min åsikt, men man ska spela på ett sätt man känner sig bekväm med och som passar in i sin totala "gameplan".

Lycka till med nästa hand hoppas den går bättre!!!

Postad

Reraisen preflop beror väl lite på vad man har för table image. Är man väldigt tight kanske man kan nöja sig med att syna för annars skriker det ju bra hand, men är man lite mer lösaggro så är det bra att reraisa preflop.

Postad

Tycker inte att en reraise preflop här är ett måste. Gillar ibland att bara syna med QQ pre om någon redan har höjt, i alla fall på fullring bord. Man vill däremot hamna heads upp med QQ, så om man märker att det är många som kommer limp-syna tycker jag en reraise är bra. Postfopp är det bara att trycka till för kung och fosterland.

Postad

Du formligen bjöd in honom att dra ut dig på färgdrag, om han hade haft det. På turn låg 2 färgdrag klara för att dra ut dina kära damer....

Preflopp - reraise 3 ggr hans bet.

Flopp - reraise minst 3 ggr hans bet.

Sen tror jag att affären hade stängt där och du inte hade behövt oroa dig för turn.

Postad
Reraisen preflop beror väl lite på vad man har för table image. Är man väldigt tight kanske man kan nöja sig med att syna för annars skriker det ju bra hand, men är man lite mer lösaggro så är det bra att reraisa preflop.

Precis. Det bästa förstås är att lägga sig. Då har man verkligen maskerat handen.

Postad

Big Less - du är helt fel ute. Det absolut bästa sättet att maskera sin hand är att gå all in preflopp med alla händer. Då kan motståndaren omöjligt sätta dig på en hand och du tar effektivt bort nackdelen med att sitta ur position. ;)

Postad

Syn pre flop är väl okej om man vill lira lite tricky och inte har några problem att vika om ess eller kung faller på floppen. på floppen bara måste du återhöja honom och det rejält.

Postad

tack för allas anlyser. och jag ska skriva en bättre hand analys nästa gång..

postade handen här därför jag visste jag hade spelat den fel ville bara få reda på exakt hur mycket fel jag spelade den..