Gå till innehåll

VIKTIGT! Varning för lösenordsfiskande!


HeyJohan

Recommended Posts

Nej så är det inte. Även om du har visa filnamnstilläg på så ser du inte .shs utan bara hh.txt som egentligen är hh.txt.shs

 

Det där var intressant. Jag var inne och pillade i inställningarna, men kunde inte hitta något sätt att visa filtillägget för dessa filtyper. Hittade ett tips på Google dock.

 

Enabling file extension viewing for .SHS files

The above instructions will display all file extensions except for .SHS files. To display .SHS file extensions, one additional step is required. After following the above instructions, users must then edit the Registry, HKEY_CLASSES_ROOT\ShellScrap, deleting the value "NeverShowExt".

Länk

 

Edit: Fungerade inte för mig. Möjligen måste man starta om burken för att det ska fungera och det orkar jag inte göra nu.

 

 

Okej, det här visste jag inte om. Men som sagt var så är dom inte helt identiska så det är bara att vara uppmärksam och sen är det nog inte så många som vet hur man gör såna här filer, än iaf. Men bara man tänker efter en gång extra när det gäller nya filer så ska det ju inte vara några problem. Har själv varit "on the dark side" när det gäller den här saken när jag var yngre men då för ett online spel bara för att komma över items i det och vet hur lättlurade många var då.

 

Men det borde ju vara rätt lätt för företagen att spåra ner dom här personerna tycker jag, allt loggas ju. Hoppas det får ett slut snart iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tid: Ca 00.15

Bord: Husum

 

"steacher: Intrested of great pokerdeals!? add me:

easy_pokercash@ ho t ma il. co m"

 

 

Ett sätt är ju att försöka spåra servern. Måste ju finnas loggar på nätverket. Annars kan man ju adda killen o köra en ip-tracking samtidigt som konversationen pågår. Dessutom borde man kunna släppa en anti-trojan som blockarar den onda mjukvarans essentiella funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tid: Ca 00.15

Bord: Husum

 

"steacher: Intrested of great pokerdeals!? add me:

easy_pokercash@ ho t ma il. co m"

 

 

Ett sätt är ju att försöka spåra servern. Måste ju finnas loggar på nätverket. Annars kan man ju adda killen o köra en ip-tracking samtidigt som konversationen pågår. Dessutom borde man kunna släppa en anti-trojan som blockarar den onda mjukvarans essentiella funktion.

 

Brukar snarare vara erbjudanden om rakeback och inte försök till att överta kontot. Men "olagligt" är det i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Toligen samma som de flesta trojaner. Samlar in email adresser för framtida offer, letar efter filer med lösenord i, installerar en keylogger. Helt enkelt letar rätt på så mycket information om dig som möjligt som kan ge utskickaren möjlighet att själa dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...