Gå till innehåll

VIKTIGT! Varning för lösenordsfiskande!


HeyJohan

Recommended Posts

För tillfället sprids det ett antal trojaner på nätet vars uppgift är att logga knapptryckningar och skicka tillbaka till upphovsmakarna.

 

Dessa trojaner kan man få in i sin dator på ett flertal sätt, men det vanligaste är:

- Via filer som man laddar ner, antingen via siter, fildelningsprogram eller från MSN-polare.

 

Det finns bland annat en fejkad version av Pokertracker ute som innehåller en trojan och någon roar sig med att maila runt en fil som heter Heypoker.rar som även den innehåller en trojan.

 

Vi gör allt vad vi kan för att skydda våra användares uppgifter och konton, men ställs inför stora problem då någon har hackat sig in på en spelares dator och där kommit över dennes lösenord.

 

Vi har några råd till er som vill ha en säker spelmiljö:

 

1. Ta inte emot några filer via MSN-messenger eller andra chatprogram från personer ni inte känner som till exempel vill visa en hand eller skicka över ett bra program.

 

2. Ladda inte hem filer där du inte känner till avsändaren

 

3. Ha en BRA virusdödare och installera även gärna Windows Defender (detta tips är från en Mac-tokig kollega, så det borde vara bra)

 

4. Sparar man lösenorden på datorn så skriver man inte in dem varje gång man loggar in vilket gör att keyloggers inte uppfattar dem.

 

5. Byt regelbundet ditt lösenord.

 

6. Rapportera alla oegentligheter, alla försök till fishing och alla trojaner som ni stöter på till oss.

 

Vi har under kvällen fått rapporterat till oss från en av våra spelare att €500 blev olovligen flyttade från hans konto till en annan spelare. Tack och lov är B2B / 24h / vår support snabba som illrar och har agerat för att återbörda det mesta av pengarna. Vi kommer som en ren engångsföreteelse ersätta spelaren för de euro som han eventuellt inte får tillbaka, trots att ansvaret för detta ser ut att kunna ligga på spelaren då kontot accessats med de rätta uppgifterna.

Vi pallar bara inte att se att folk blir av med sina pengar på ett så pass nedrigt sätt.

 

Supporten håller även på att göra sitt bästa för att spåra personen som ligger bakom det här.

 

Vi är så förbannat less på att ett litet antal personer försöker sno hederliga spelares pengar att vi nu kommer att göra följande:

- Varje gång en av våra spelare utsätts för liknande som ovan kommer vi att med hjälp av ett externt bolag jaga tag i den som ligger bakom det - kosta vad det kosta vill. Man gör inte sånt här och sen kommer undan med det.

 

Man måste kunna spela utan att konstant vara orolig för att nån ska blåsa en.

 

Summa sumarum:

1. Se till att skydda era datorer.

2. Jävlas man med er så jävlas man med oss. Och då ska det svida.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni skall skicka balter (alternativt folk söder om söder) med de berömda basebollsträna på dom.

Kanske något för VIP-shoppen?

 

Våld föder våld och hela den grejen... :)

Nej, nej. Våld upprätthåller en lägre evolutionär balanspunkt i bedragarpopulationen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Spara inte era lösenord på datorn. Det kanske är jobbigt att fylla i dina uppgifter varje gång du öppnar klienten, men som säkerhetsåtgärd är det ett billigt pris att betala.

 

 

Om de använder sig av key loggers är det inte bättre att spara lösenorden istället för att skriva in dem varje gång man loggar in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supporten håller även på att göra sitt bästa för att spåra personen som ligger bakom det här.

 

ge mig uppgifterna så går det snabbare än eran support ;)

 

vad är problemet? ha en router så din dator får ett internet ipnummer

 

192.168.x.x ska du ha då.

alla attacker springer rätt in din switch/router alt ha en linux bruk som får agera som firewall/router.

 

problem med lösenord? here is a hint.

min flickvän heter malin. hon heter Mxxx i efternamn och hennes mellan namn är M oxå. MmM ( ganska lätt ) hon tycker om sex?

MmM6 kolla till höger nu vad ser du? skrev med STORA BOKSTÄVER nu

MmM6 ( petar in en punkt för eventuel bruteforce program )

MmM6.HP250 ( mina hörlurar )

 

ha saker du lätt kan komma ihåg men inte allt för svårt system iaf

 

Ha antivirus program igång ( måste man tjata? )

 

6. Rapportera alla oegentligheter, alla försök till fishing och alla trojaner som ni stöter på till oss.

 

det kan bli en LÅNG lista ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt går att lösa med våld och vaselin.
Nej nej... "Vilja, Våld och Vaselin" heter det!

 

För övrigt tror jag att vi bara sett början till allt elände.

När ska pokersajterna utrusta oss pokerspelare med knappdosor liknande de som internetbankerna? Redbet har sånna va? Vilka fler sajter har knappdosor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett annat tips är att ha en bra brandvägg, skadar inte att ha både hårdvarubrandvägg och mjukvara.

 

Kör själv både router och zonealarm för att jag själv ser via zonealarm om någon program försöker få kontakt med internet och kan då spärra det själv.

 

Något annat ni ska se upp för som möjligtvis kan komma i framtiden är en filtyp som ser ut som ett txt dokument fast ikonen är lite gulaktig. Filen kan tillexempel heta: handhistory.txt men ändå vara ett program som körs när du startar den. Det är en så kallad shs fil om jag kommer ihåg rätt och dom kan lura den bäste.

 

Så se upp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något annat ni ska se upp för som möjligtvis kan komma i framtiden är en filtyp som ser ut som ett txt dokument fast ikonen är lite gulaktig. Filen kan tillexempel heta: handhistory.txt men ändå vara ett program som körs när du startar den. Det är en så kallad shs fil om jag kommer ihåg rätt och dom kan lura den bäste.

 

Så se upp! :)

Låt mig gissa: drabbar folk som tycker att

dolj.png

är det bästa som hänt sen tandkräm på tub. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något annat ni ska se upp för som möjligtvis kan komma i framtiden är en filtyp som ser ut som ett txt dokument fast ikonen är lite gulaktig. Filen kan tillexempel heta: handhistory.txt men ändå vara ett program som körs när du startar den. Det är en så kallad shs fil om jag kommer ihåg rätt och dom kan lura den bäste.

 

Så se upp! :)

Låt mig gissa: drabbar folk som tycker att

dolj.png

är det bästa som hänt sen tandkräm på tub. :D

 

Man tackar för det tipset. Trodde inte man kunde visa filnamnstillägg i xp :oops:. Har saknat det ett tag alltså men nu är det tillbaka.

 

Hoppas ni tar fast de här som sprider skräck bland ärliga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Allihopa.

Detta har nu hänt mig, mitt konto på BET24 blev hackat genom någon slags trojan som låg på min dator. Jag blev av med 1600 SEK, och jag vet inte vad jag ska göra? Jag har skickat mail till supporten, men de har inte svarat och jag ska ringa supporten när jag får tag i en fast telefon, men har just nu bara en vanlig mobiltelefon.

 

Johan jag har en fråga till dig, han som blev hackad på HeyPoker, fick han tillbaka sina pengar han hade på kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej så är det inte. Även om du har visa filnamnstilläg på så ser du inte .shs utan bara hh.txt som egentligen är hh.txt.shs

 

Det där var intressant. Jag var inne och pillade i inställningarna, men kunde inte hitta något sätt att visa filtillägget för dessa filtyper. Hittade ett tips på Google dock.

 

Enabling file extension viewing for .SHS files

The above instructions will display all file extensions except for .SHS files. To display .SHS file extensions, one additional step is required. After following the above instructions, users must then edit the Registry, HKEY_CLASSES_ROOT\ShellScrap, deleting the value "NeverShowExt".

Länk

 

Edit: Fungerade inte för mig. Möjligen måste man starta om burken för att det ska fungera och det orkar jag inte göra nu.

 

Edit2: Det var jag som gjorde fel. I Explorer måste man också bocka i "Always show extension". Nu fungerar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...