Gå till innehåll

NLT - Re-raisad all-in med 8-hög floppad färg.


Recommended Posts

 

Skulle aldrig satt han på färg, max ett drag till nötfärg för denna action. Hade han redan haft nötterna hade han raisat mindre alternativt synat då ni bara är på floppen, han har i princip ingen chans att bli ut-dragen och har två rundor till att beta. Idiotiskt vore att gå allin på nötterna här

 

Ingen chans att bli utdragen med floppad nötfärg? Om båda spelar med öppna kort kan fi göra det antagandet, annars inte. Dessutom vill man gärna få ni pengarna mot en lägre färg innan brädan paras, för när det händer dör all action.

 

Det förutsätter ju att Fi vet att vi har färg, annars är detta ett idiotiskt bet, att brädan paras kan ju vara bra för Fi också, då vi möjligen har triss eller tvåpar och han har ännu troligare att få syn.

 

Vi får anta av den gigantiska re-raisen at Fi inte vill ha mer kort utan vill avgöra här i tron om att han har bästa hand, allt tyder pa att han har TPTK möjligen med nutflushdraw.

 

Syn alla dagar i veckan om man inte har ytterligare info som gör att man ska folda.

 

En fråga till er som tror att han sitter på nötterna när han bettar allin, gör ni liknande när ni floppat nötfärg eller kåk på floppen. I så fall hoppas jag ni har välbetalda jobb för de händerna ger mest payback som slowplay och ställa om på turn/river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle aldrig satt han på färg, max ett drag till nötfärg för denna action. Hade han redan haft nötterna hade han raisat mindre alternativt synat då ni bara är på floppen, han har i princip ingen chans att bli ut-dragen och har två rundor till att beta. Idiotiskt vore att gå allin på nötterna här

 

Ingen chans att bli utdragen med floppad nötfärg? Om båda spelar med öppna kort kan fi göra det antagandet, annars inte. Dessutom vill man gärna få ni pengarna mot en lägre färg innan brädan paras, för när det händer dör all action.

 

Det förutsätter ju att Fi vet att vi har färg, annars är detta ett idiotiskt bet, att brädan paras kan ju vara bra för Fi också, då vi möjligen har triss eller tvåpar och han har ännu troligare att få syn.

 

Varför är bettet idiotiskt? Du verkar ju själv vara redo att syna såna här överbets med bottentvåpar och bättre. Att det sen är bra med parade brädor när man floppat nötfärgen får stå för dig, själv brukar jag inte hurra alltför mycket över det. Ingen någorlunda vettig fi kommer kasta pengar på dig med tvåpar eller triss på en sån bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans re-raise tycker jag skriker Färg-Esset och inget mer. Hade han färdig färg så känns re-raisen nästan maffig i förhållande till potten. Han får ju endast syn av annan färdig färg då han donkar in så där känns det som. Jag skulle synat och sett ett fjärde färgkort falla på turnen.

 

håller med, varje spelare på nl50 har ovanan att slowplaya sina superhänder, så jag hade synat. antagligen har han esset och möjligtvis ett par till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X

allt tyder pa att han har TPTK möjligen med nutflushdraw.

 

Förutom det faktum att han slänger in 160BB i en 3BB-pott menar du?

 

Jag hade nog lagt mig här. Visst, varför skulle han gå all in med nötterna? Men å andra sidan - varför skulle han gå all in med något sämre än en färg här? Okej att ett set är möjligt, men A :spade: X vore ju helt idiotiskt. Potten är liten och HERO har visat grym styrka, varför ska man då försöka bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X

allt tyder pa att han har TPTK möjligen med nutflushdraw.

 

Förutom det faktum att han slänger in 160BB i en 3BB-pott menar du?

 

Jag hade nog lagt mig här. Visst, varför skulle han gå all in med nötterna? Men å andra sidan - varför skulle han gå all in med något sämre än en färg här? Okej att ett set är möjligt, men A :spade: X vore ju helt idiotiskt. Potten är liten och HERO har visat grym styrka, varför ska man då försöka bluffa?

 

Om han sitter med ex As K? alltså TPTK + flushdraw är väl denna typ av allin bet inte främmande, blir ju nån form av-semi-semi-bluff.

 

Är ju inte en 3BB pot nu heller...

 

varför skulle han gå all in med något sämre än en färg här? svaret är enkelt, för att försvara sin triss, tvåpar, han vinner helre 14 dol från HERO än riskerar att bli utdragen, han vill döda handen här, går inte att tolka på annat sätt. varför raisar han inte annars en normal re-raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle aldrig satt han på färg, max ett drag till nötfärg för denna action. Hade han redan haft nötterna hade han raisat mindre alternativt synat då ni bara är på floppen, han har i princip ingen chans att bli ut-dragen och har två rundor till att beta. Idiotiskt vore att gå allin på nötterna här

 

Ingen chans att bli utdragen med floppad nötfärg? Om båda spelar med öppna kort kan fi göra det antagandet, annars inte. Dessutom vill man gärna få ni pengarna mot en lägre färg innan brädan paras, för när det händer dör all action.

 

Det förutsätter ju att Fi vet att vi har färg, annars är detta ett idiotiskt bet, att brädan paras kan ju vara bra för Fi också, då vi möjligen har triss eller tvåpar och han har ännu troligare att få syn.

 

Varför är bettet idiotiskt? Du verkar ju själv vara redo att syna såna här överbets med bottentvåpar och bättre. Att det sen är bra med parade brädor när man floppat nötfärgen får stå för dig, själv brukar jag inte hurra alltför mycket över det. Ingen någorlunda vettig fi kommer kasta pengar på dig med tvåpar eller triss på en sån bräda.

 

 

Har väl aldrig skrivit att jag synar med tvåpar...menade bara att Fi tänker så, med nötfärg måste du ju vilja ha Hero med i handen så länge som möjligt, varför skrämma iväg redan efter flop med en allin?

 

9/10 ggr är parade brädor bra mot nötfärg, beror ju på hur situationen är förstås men skulle det ex här komma en kung skulle jag aldrig vara rädd för något mer än triss. och då står ju sig färgen bra.

 

"Ingen någorlunda vettig fi kommer kasta pengar på dig med tvåpar eller triss på en sån bräda" ingen som sagt att man ofta möter någorlunda vettiga Fi heller, men kastar man färg på floppen får man ha ett bra read varför man inte ska syna/betta, enda spelaren jag inte skulle gjort det mot är en som bara siktar på stege/färg-händer. tycker en fold här tyder på en loose-weak spelartyp, förutsatt att du inte har read på motståndaren. Vågar du inte trycka med denna typ av hand som var bästa tänkbara flop för dig ska du inte spela såna händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har väl aldrig skrivit att jag synar med tvåpar...menade bara att Fi tänker så, med nötfärg måste du ju vilja ha Hero med i handen så länge som möjligt, varför skrämma iväg redan efter flop med en allin?

 

Du säger ju att du sätter honom på max nötfärgdrag och kanske TPTK, det måste väl ändå betyda att du tar synen med bottentvåparet?

 

 

9/10 ggr är parade brädor bra mot nötfärg, beror ju på hur situationen är förstås men skulle det ex här komma en kung skulle jag aldrig vara rädd för något mer än triss. och då står ju sig färgen bra.

 

Om det helt plötsligt blir jätteaction när brädan paras ser jag inte hur man kan vara säker på att man max är uppe mot triss. Hur ska man kunna utesluta 55 och 22 tex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9/10 ggr är parade brädor bra mot nötfärg, beror ju på hur situationen är förstås men skulle det ex här komma en kung skulle jag aldrig vara rädd för något mer än triss. och då står ju sig färgen bra.

 

Om floppen är 3-färgad kan FI aldrig ha färg utan har set eller tvåpar. När turnen sedan paras är det bra för oss eftersom de nog max har triss. Skönt önsketänkande :roll:

I allmänhet kan man ju inte bara utgå från att FI är dum i huvet. Liksom, att först limpa med AK och sen backa upp hela stacken är helt enkelt jäkligt dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en del olika teorier i denna hand... själv så tog jag beslutet att folda och gå o lägga mig.....men det kändes som en ganska lätt fold, eftersom jag tror att han ville ha en syn.... min reraise på flopp gjorde jag eftersom jag ville vinna potten där... inte se ett fjärde spader... men när han ställer in direkt kändes det som att han hade Axspader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...