Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det var tidigt i en live tunering sitter i 2nd från BB. Sitter med 4200 i marker. har hyfsad koll på några spelare runt bordet. Blinds 50/100. Skriver som jag kommer ihåg det kan vara lite fel.

1. Fold

2.Jag höjer 4*BB till 400

3.fold

4.Raise 1500 (den hära snubben hade jag sett spela några potter bara såg hyfsat aggresiv ut samt han hade en 100€ bounty på sig) han har en stack på kanske 7000.

5.fold

6.fold

7.All in 2100 (En kompis jag spelat med förut jag vet att jag har han slagen eller ca 50/50)

resten fold till mig

Då resonerar jag såhära, om jag trycker mina resterande 3600 över han så kanske jag får ut han och får bara spelare 7 mot mig som jag känner sen förut.

jag trycker och spelare 4 synar. Gjorde jag rätt?

Postad

Skulle nog slänga AKs mot en raise och reraise allin så tidigt i turneringen. Chansen att man är favorit är nog inte så stor om inte bordet var väldigt loose.

Jag menar vilka händer kan du igentligen slå

Postad

Han har 45-50% mot alla händer utom KK o AA om han hade lyckats få ut hand 4...vilket gör det till ett värdebet om han nu anser att han har chans att få nr 4 att lägga sig.

Finns väl jättemöjlighet att trippla upp som jag ser det...är det dessutom tidigt i turneringen ser inte jag någon anledning att inte chansa, värre om det hade varit närmare pengarna.

dessutom finns en bounty, vet inte inköpet på turneringen men den påverkar lite också.

Finns mänder av bra och troliga scenarion du kan vara upp emot, t ex ett underpar + AQ, ett underpar och AK, två underpar.

Postad

Åtminstone är min taktik att det är lika bra att åka ut som sista man som att åka ut som 31:a om de 30 första får pengar. Att bygga en stor stack tidigt ger en stor fördel för at komma långt i turneringen. Lite vinna eller försvinna-taktik bör man kunna ha i vissa lägen av turneringen och detta är faktiskt ett helt ok läge.

Givetvis påverkar andra omständigheter såsom antal spelare kvar, mediumstacken osv, men för att ha chans att vinna brukar man vara tvungen att ibland ta ett läge som detta

Postad

Just dessa situationer har jag oxå problem med, Brukar köra på dagsformen :shock:

Har ingen direkt regel för hur jag ska spela denna situation (vilket är lite konstigt) Men Du är ju troligen favorit, eller top 2, men å andra sidan så kanske du har 35-40% chans o vinna, frågan är om det är värt det i det här läget?

Känns ju ganska troligt att du är uppe mot minst 2 PP...

Kanske kan vänta tills du får en liknande hand och hoppas på att inte lika många följer med... så du slipper 4 motståndare. En räcker 8-)

Givande inlägg?!?!?! :P Ehh... ok, för att ge en slutsats: EN TVEKSAM SYN.

Postad

Allså en raise, en fet reraise tidigt i turneringen och din polare ställer in hela kardemumman på det. Han är visserligen shortstacked men han måste ha rejält bra hand för att göra detta move här. Garanterat AA eller KK eller som sämst AK eller QQ.

Om du dessutom blir synad av reraisaren (vilket du med all sannolikhet kommer att bli) så är risken ganska så fet att några av dina vinstkort är blockade och att du troligen bara har 3 outs för att vinna hela potten, eller 4 outs för en split...

Jag gillar inte all-in här. I alla fall inte så tidigt i turneringen.

Postad

Ser inte något större fel i att trycka in där, eftersom det finns två vägar till succe. Det första är att nr 4 viker, vilket kanske är mindre troligt med tanke på potodds han får. Det andra är att OM han synar så är det bara hans hand du ska slå för att gå jämnt upp (4200 i sidopott om jag räknat rätt).

Skulle jag sätta fi på händer skulle jag nog gissat på ett mellanpar hos nr 4 (99-JJ) och en något starkare hand hos nr 7.

Dock kan man ju fundera på hur nr 7 tänker, han vet att han får syn av nr 4, om han satt honom på mellanpar kan han ju trycka in med AQ och liknande också...

Oavsett vilket har du 35-40% till att slå bägge fi om ingen har AA-KK och livlinan i att bara behöva slå nr 4.

Postad

Jag resonerade så hära jag kände ju spelare 7 sen förut och vet att han högst har PP under min AK har spelat med han förr och vet att hade han haft AA, KK då hade han synat för att maximera sin pott sparat de resterande 600.

Sen spelare 4 som först reraise:ar en raise och själv blir raisead av 2st all in så kommer han lägga sitt par om han har JJ, T,T eller sämre...