Gå till innehåll

Liveturneringar


Recommended Posts

Tsss.... jo blev ovanligt lugnt för min del. Men känner inte att det är någon mening med att dricka en massa. Det blir ju bara fiasko av allt, som senast men då var ju jag oskyldig. Tycker faktisk vi borde förbjuda alkohol, i alla fall starksprit.

 

Jo jag såg att jag hade avancerat förbi dig, riktigt fint hehe men har en stark känsla av att du vinner nu i helgern :-)

 

Älska Malmö REDHAWKS !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fixar betalningarna Micke...

 

Synd att du inte kan komma Aneby-Micke, men du lär väl dyka snart igen om jag känner dig rätt...

 

Avslutat styrelsemötet nyligen. Har inget speciellt att rapportera som rör er direkt men kan säga så mycket att det blir en liten nyhet på fredag i alla fall.

 

Ses grabs

 

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete!

 

Helt jävla bankrutt här nere i Halmstad åkt på en riktigt tuff badstreak eller så suger jag helt enkelt fet buffelpung på att spela poker.. Omöjligt att vinna till och med på så låga limits som 0.5/1 o 1/2 FL det sura är att alla jag möter verkligen är 10falt gånger sämre än jag men inte fan hjälper det om man blir utdragen 10 gånger av 9!

 

Hoppas jag har råd att vara med på fredag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde att dahlsten tog hem segern, grattis mannen. Grattis även till gårdaren som tog hem lilla turneringen.

 

Men det här med 25-minutersblinds var inte mycket för mig. Helt omöjligt att hålla koncentrationen. Och när man väl åkt ut och hinner får klartecken av Dooken att det finns en plats kvar i lill-turneringen, då hinner lill-Mårtens skriva upp sig innan.

 

Jävla tilt alltså...

 

Men på lördag tar vi nya tag...

 

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det här med 25-minutersblinds var inte mycket för mig. /B

 

Tycker det verkar som om det blir mer ärligt spel i slutet gentemot om man har kört 15 minuter som innan. Verkade vara ganska så lagom blinds med tanke på vilken storlek som stackarna var. 2000/4000 i blinds och shortstack har 24.000 då börjar man ju ändå snacka att det är ganska så lagom.

 

Turboturren var rolig dock så måste det vara mycket mer action på spelarna och givarna då vi han spela 5 händer under de första 2 blindsperioderna. För att lösa detta kan man lämpligen öka värdet på markerna X2 alltså till 40.000 alternativt dubbla tiden per nivå. Då försvinner dock meningen med turren som är turbo. Men det känns lite väl mycket lotto om man har blindat bort halva stacken efter första rundan, lite krasst!

 

Nu ska jag snart starta upp en Bad Beattråd om inte micke hinner före.. Han var ju dock snäppet värre än min enligt ryktesvägar =)

 

Tack för igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

News 17/4

Då är åtta turneringar avverkade. Resultaten och rankingligorna kommer upp under veckan.

 

Långfredagens turnering vanns av Johan Dahlsten efter heads up med Robin Stenström. Trea blev Niklas Isaksson.

 

Under långfredagen var det även premiär för turboturneringen där Dooken blev vinnare. Turboturnering kommer hållas varje turneringskväll vid intresse.

 

På lördag är det ordinarie turneringsform som gäller.

Turneringstaket ligger på 60 spelare och det är först till kvarn som gäller.

Spelledarna kommer träffas om drygt en vecka för att diskutera framtida turneringsformer.

 

I övrigt kan vi berätta att vi nu är 95 medlemmar i klubben.

Vi rekommenderar även samtliga att verkligen läsa alkoholpolicyn och verkligen ta del av denna.

Missbruk mot våra ordningsregler kommer leda till varningar som i förlängningen kan leda till avstängning.

 

/Styrelsen EPK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultaten från helgens lir. Grattis säger jag till Jocke även om jag hörde att Knutsson åkte på en badbeat i heads up.

 

Glöm inte spelledarträffen på onsdag dem som är kallade...

 

 

1) Joakim Eriksson

2) Jonas Knutsson

3) Joachim Palmgren

4) Joakim Bjarnbäck

5) Kåre Andersson

6) Dick Gustavsson

7) Robin Stenström

8) Joel Borefors

9) Kim Johansson

10) Joakim Ekenmo

11) Claes Johansson

12) Daniel Henning

13) Fredrik "Älgen" Nordqvist

14) Jonas Arvidsson

15) Richard Johansson

16) Stefan "Beffis" Johansson

17) Stefan Åkesson

18) Joakim Nordberg

19) Anders Hermansson

20) Erik Rosenqvist

21) Niklas Isaksson

22) PJ Fredén

23) Johan Dahlsten

24) Robert Starck

25) Tomas Norman

26) Micke Andersson

27) Dick Jonzon

28) David Åkesson

29) John Wikby

30) Robert Rosenqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ut snittlistan med, så har ni alltid nån ni kan hacka på.

Men som sagt, det är inte förrän året är slut vi summerar. :lol:

 

1) Joakim Ekenmo 8 42,4

2) Richard Johansson 8 34,3

3) Joakim Sterner 5 31,8

4) Dick Gustavsson 5 30,8

5) Joakim Bjarnbäck 5 29,6

6) Stefan Johansson 9 27,9

7) Tina Samuelsson 8 27,5

8) Kåre Andersson 7 27,6

9) Robin Stenström 7 27,1

10) Johan Dahlsten 8 25,8

11) Tomas Norman 8 24

12) Johan Mårtensson 8 22,4

13) Mikael Björk 6 21,7

14) Dick Jonzon 6 20,7

15) Joel Borefors 5 20,2

16) David Säldesson 6 19,1

17) Jonas Arvidsson 8 18,6

18) Mikael Andersson 10 17,4

19) Fredrik Nordqvist 5 17

20) Joachim Palmgren 5 16,8

21) Claes Johansson 9 16

22) Per Larsson 6 16

23) Patric Sjöberg 5 14,4

24) PJ Fredén 5 13,8

25) Nicklas Andersson 7 7,3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelkommittén kommer träffas minst en gång i kvartalet för att utvärdera turneringarna och diskutera eventuella förändringar.

Så gjordes i går då tio representanter mötte upp i bridgelokalen.

Mycket diskuterades och ventilerades och här presenteras i korthet de nyheter som direkt rör er spelare.

 

*Spelkommittén beslutade att testa att addera 10 000 i marker till våra turneringar, samt ändra tidsstrukturen på blindsnivåerna.

Nivå 1-6 kör vi 10 minuters blindsintervall, nivå 7-10 15 min för att sedan köra 20 minuters intervall på resterande nivåer. Detta kommer att initieras redan på lördag 29/4.

 

* Vi bestämde att arrangera en rankingbaserad turnering där topp 30 på snittligan kommer erbjudas plats. Insats och vinster är ännu inte bestämt. Jocke S och Thomas N har tagit på sig uppdraget att fundera över spelstrukturen denna kväll. Turneringen kommer arrangeras fredagen den 2/6. Lördagen den 3/6 är det turnering som vanligt.

 

* Vi beslutade att köra 200 kr + 30 kr i insats varje löneheg, dvs sista lördagen varje månad.

 

* Turneringarna kommer - som de ser ut nu - rulla på som vanligt i sommar. Men faller intresset kommer det bli färre speltillfällen.

 

/Spelkommittén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var en ny turnering avverkad med Anders Hermansson som segrare efter heads up med Jonas Knutsson.

 

Resutat och poänglistor kommer upp under veckan både på forumet och hemsidan.

 

Tyvärr så finns det vissa element i klubben som verkar ha väldiga svårigheter att förstå att man som medlem i Eksjö Pokerklubb förpliktar sig med att följa klubben ordnings- och tävlingsregler.

 

Spelledarna har lämnat rapport efter kvällens turnering och det är nu upp till styrelsen utvärdera turneringen.

 

Tills dess kan det vara en bra idé att samtliga läser på alkoholpolicyn en gång till och verkligen förstå dess innebörd.

 

Bifogar även några regler ur tävlingshäftet som det tydligt bröts mot denna lördag.

 

Alkoholpolicy

Arrangemang som anordnas av Eksjö Pokerklubb ska hålla en balanserad och mogen inställning till alkohol.

Eksjö Pokerklubb accepterar därför inte.

• Att alkoholkonsumtion sätts i centrum vid våra aktiviteter.

• Att kraftig berusning förekommer.

• Att det uppstår risk för personskada eller materiell skadegörelse.

• Att individens integritet ej respekteras, till exempel genom grupptryck.

• Att olagliga droger förekommer i någon form.

 

 

Tävlingsregler

 

g) Stringbetting är förbjudet. En bet ska göras i en rörelse. Lägger spelaren in marker i flera rörelser, ex: först 500 och sen 500 chips till, är det sk stringbetting och endast en call om spelaren inte sagt raise. Om spelaren sagt raise och sen tar flera marker i handen och placerar dom efter varandra som bet är det stringbetting och spelaren får då bara göra minsta raise. Enda undantaget är om spelare säger raise, placerar synen först och sen går tillbaka för att hämta marker för att göra en höjning i en rörelse.

 

e) Att muntligen avslöja sin hand eller hjälpa en annan spelare medan handen pågår leder till omedelbar bestraffning, även vid första förseelsen.

 

a)Att titta genom kastade kort, eller burncards är totalt förbjudet. När korten kastats in i mucken, får ingen spelare titta på dom, ej ens den spelare som kastade in dem.

 

b) Spelarna är skyldiga att alltid skydda sina medspelare. Det är inte tillåtet att diskutera lagda händer eller möjliga vinnarhänder under pågående giv

 

h) Om en spelare frågar en annan person om råd under en pågående hand och denne person svarar (antingen muntligen eller med kroppsspråk) anses detta som lagspel och spelarens hand foldas. Dvs. frågar du rätt ut till alla hur man ska göra och någon svarar = död hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver jag mina personliga åsikter i detta inlägg och enbart mina, ni andra får säga vad ni vill.

 

Några saker som jag kom att tänka på idag är att det faktiskt är verkliga människor vi möter och vi sitter in gömda bakom en skärm på nätet. Alla som är med och gör dessa kvällar så jävla roliga och ibland mindre roliga måste tänka på att alla inte är lika insatta i poker som vissa andra av oss. Vissa gör detta enbart för nöje och kanske inte vet med sig om att det är helt åt helvete att syna en bet på 2000 när blindsen är 200 för att hoppas på ett stängt stegdrag. Detta är sånt som vi måste respektera. I långa loppet vet vi ju alla om att det är hos oss markerna hamnar. Även om man just i den specifika handen blir förbannad åt helvete för att man förlorar sina AA mot ett sånt skitdrag får man tänka på att hålla tillbaks aggressionen. Det är trots allt mycket för att ha trevligt som vi kommer ner till klubben och man kan inte skälla ut folk. Nu säger jag inte att detta har hänt idag utan kanske andra gånger.

 

Det andra är som sagt detta med alkoholen. Det ska fan inte behöva påverka spelet att man dricker alkohol, det är ju löjligt om man kommer ner till klubben med fler än 6 st starköl. En sak är ju om man tar med sig för att sedan använda ölen på en senare fest eller dylikt, men det bör fan räcka med 3-4 st öl. Annars bör man kanske se över om man inte har problem med alkoholen om man måste supa sig kavat nere på spelklubben. Detta är ju tråkigt, och som jag fick höra idag var det många som blev irriterade på att folk inte ens kunde betta ordentligen pga. att de var så fulla och då har det ju gått jävligt långt. En sak är om man inte tänker sig för vi själva beten, jag gjorde själv det misstaget men fick då sota för det själv.

 

Fan någon jävla måtta får det ju vara på det. För att vi ska kunna ha kvar regeln som säger att man ska få dricka under tiden man spelar får folk faktiskt börja skärpa sig. För det vore ju tråkigt för dem som faktiskt bara tar 2-3 öl och klarar av att hålla sig till det för att ett fåtal missköter sig.

 

Angående tjo och tjim säger jag itne så mycket då jag klarar mig med det och utan det, frågan är däremot vad grannarna säger när det skriks såpass jävla mycket som det ibland gör. Vid exceptionella händer är det givetvis befogat med ett vrål från avgrunden, men spar på krafterna till dess att det behövs..

 

Aja vad vet jag...

 

Mina AA står inte upp idag heller, det är då själva fan att man ska loosa chipleadern mot 77.. Bra spelat idag alla vid finalbordet.. tack för en trevlig kväll.

 

Nu ska jag gå och tjura över utdragna händer på nätet.

 

P.S detta inlägg skrevs on tilt D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har precis kommit över mitt badbeat med 6J suit mot Dookens AJ off... Dessa djurgårdare..lol. Skämt å sido, rök som 8:a igår vilket innebär jag att dock får vara nöjd med tanke på nedanstående åsikter

 

Igår var det åter problem med diverse incidenter, gnäll och hög volym. Många spelare klagar över stämning och störande människor och vi riskerar helt klart att tappa medlemmar om vi inte gör något åt problemen (individerna som alltid hörs). Tråkigt, tråkigt....

 

Jag anser att om man betalar sin insats (dock "a piss in the ocean") så avser man att stanna kvar till runt 21-22-tiden. Igår var det nån som helt plötsligt skulle gå på fest och ville sälja sin plats, vilket är förbjudet. Men han bestämde sig istället för att köra all-in hela tiden. Detta kan vi inte hindra men personen uppfattas ju ändock som ganska dryg i synnerhet när han har hejarklack till vänster om sig... De personer jag pratar om har redan fått tilldelade varningar och givetvis kommer styrelsen att temporärt stänga av dessa personer i syfte att bibehålla övriga medlemmar. Ett fåtal skall ej förstöra för övriga medlemmar.

 

Vad gäller turneringsstrukturen igår så hjälpte det inte med 30 000 i chips då vi körde 10 minuter istället för 15 minuter på de 6 första nivåerna. Mitt förslag är att vi kör minst 30 000 och 15 minuters intervall annars blir det för mycket Visbydragning på slutet.

 

/Joppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultaten från 29/4

 

1) Anders Hermansson

2) Jonas Knutsson

3) P-J Fredén

4) Johan Andersson

5) Stefan Johansson

6) Johan Mårtensson

7) Kim Johansson

8) Joakim Ekenmo

9) Henrik Jonsson

10) Kåre Andersson

11) Mikael Bark

12) Niklas Isaksson

13) Robin Stenström

14) Jonas Arvidsson

15) Rikard Frost

16) Ulf Isaksson

17) Fredrik Josefsson

18) Mikael Andersson

19) Claes Johansson

20) Jonas Karlsson

21) Magnus Claesson

22) Fredrik Nordqvist

23) Erik Rosenqvist

24) Johan Kasseberg

25) Jan-Erik Johansson

26) Dick Gustavsson

27) Peter Norman

28) Joel Borefors

29) Tim Petersson

30) Richard Johansson

31) Ola Lövdahl

32) David Säldesson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snittligan e 29/4

 

1) Joakim Ekenmo 9 41

2) Joakim Sterner 5 31,8

3) Richard Johansson 9 30,6

4) Stefan Johansson 10 29,6

Joakim Bjarnbäck 5 29,6

6) Tina Samuelsson 8 27,5

7) Anders Hermansson 6 26,8

8) Kåre Andersson 8 26,6

9) Dick Gustavsson 6 26,3

10) Robin Stenström 8 25,9

11) Johan Dahlsten 8 25,8

12) Jan-Erik Johansson 5 25

13) Johan Mårtensson 9 24,3

14) Tomas Norman 8 24

15) Erik Rosenqvist 5 21,8

16) Mikael Björk 6 21,7

17) PJ Fredén 6 21,5

18) Dick Jonzon 6 20,7

19) Niklas Isaksson 5 20,6

20) Jonas Arvidsson 9 18,3

21) Joel Borefors 6 17,2

22) Mikael Andersson 11 16,9

23) Joachim Palmgren 5 16,8

24) David Säldesson 7 16,6

25) Per Larsson 6 16

26) Claes Johansson 10 15,5

Fredrik Nordqvist 6 15,5

28) Patric Sjöberg 5 14,4

29) Nicklas Andersson 7 7,3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

News 2/5

 

* Grattis till EPK som nått 100 medlemmar. Ola Lövdahl blev liraren som signerade medlemskort nummer 100.

 

* Det finns intresse från vissa håll att åka och spela en turnering i JKPG nästa helg. Jag jobbar dock så eventuell resa får ni styra upp på egen hand.

Men på denna länk finns det lite information i alla fall.

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=26246

 

* På spelledarmötet förra helgen bestämdes att en turnering för de 30 bästa på rankinglistan kommer arrangeras den fredagen den 2/6. Jocke Sterner och Tomas Norman håller i denna och mer information kommer upp senare på forumet.

 

* Till sist tycker jag det är lite för låg aktivitet här på forumet då det i stort sett är samma personer som uttrycker sina åsikter. Självklart behöver man inte skriva något om man inte vill det, men det rekommenderas att man går in och presenterar sig under tråden Vem e Jag. För PM-systmet är effektivt då man kanske vill skriva till en speciell medlem något som man inte tycker behöver ligga öppet för alla.

I början kan forumet uppfattas som krångligt och därför har mr dooken skrivit ner en guide. Tyvärr har webnissen fortfarande inte lagt upp den på hemsida. Men jag ska skriva ut några exemplar som kan ligga i lokalen.

Kom igen nu, ut och skriv.

 

Tack för ordet.

 

/Clabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 6/5

 

1 Gzim Topalaj 100

2 Jonas Arvidsson 80

3 Stefan Johansson 60

4 Kåre Andersson 50

5 PJ Fredén 45

6 Dick Jonzon 40

7 Richard Åkesson 35

8 Patrik Felix 30

9 Sara Sterner 25

10 Joakim Sterner 20

11 Tomas Norman 19

12 Michael Wuollet 18

13 Robin Stenström 17

14 Anders Hermansson 16

15 Freddie Kvist 15

16 Jeton Voca 14

17 Tim Petersson 13

18 Tina Samuelsson 12

19 Johan Kasseberg 11

20 David Säldesson 10

21 Claes Johansson 9

22 Kim Johansson 8

23 Dick Gustavsson 7

24 Joakim Ekenmo 6

25 Robin Bogmark 5

26 Johan Dahlsten 4

27 Richard Johansson 3

28 Erik Rosenqvist 2

29 Per Larsson 1

30 Patrik Sjöberg 1

31 Göran Jonzon 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snittligan e 6/5

 

1) Patrik Felix 5 39,2

2) Joakim Ekenmo 10 37,5

3) Stefan Johansson 11 32,3

4) Joakim Sterner 6 29,8

5) Joakim Bjarnbäck 5 29,6

6) Kåre Andersson 9 29,2

7) Richard Johansson 10 27,8

8) Tina Samuelsson 9 25,8

9) Anders Hermansson 7 25

Jan-Erik Johansson 5 25

11) Robin Stenström 9 24,9

PJ Fredén 7 24,9

13) Jonas Arvidsson 10 24,5

14) Johan Mårtensson 9 24,3

15) Dick Gustavsson 7 23,6

16) Tomas Norman 9 23,4

Dick Jonzon 7 23,4

18) Johan Dahlsten 9 23,3

19) Mikael Björk 6 21,7

20) Niklas Isaksson 5 20,6

21) Erik Rosenqvist 6 18,5

22) Joel Borefors 6 17,2

23) Mikael Andersson 11 16,9

24) Joachim Palmgren 5 16,8

25) Tim Peterson 5 16,2

26) David Säldesson 8 15,8

27) Fredrik Nordqvist 6 15,5

28) Claes Johansson 11 14,9

29) Per Larsson 7 13,9

30) Patric Sjöberg 6 12,2

31) Nicklas Andersson 7 7,3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan är tio i tre natten till måndagen och fortfarande ingen rapport inne om jkpg-turneringen.

 

Nu vill vi ju veta allt om utdragna händer, bluffar och dåliga syner.

 

Hörde på ryktes vägar att det var Sirre som försvarade EPK:s färger bäst.

Och ordföranden ska tydligen också klarat sig hyggligt.

 

Ge oss lite resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...