Gå till innehåll

Liveturneringar


Recommended Posts

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur ser intresset ut inför lördagen? Borde ju vara ett smått gigantiskt antal som är sugna på att spela på lördag eftersom jag kommer hem och antagligen kickar skiten ur allt på två ben som närmar sig ett pokerbord.

 

Vann för övrigt VM i Hybris där jag knäckte Ken Lenard i finalen =P

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går eftersnacket från turneringen i lördags då?

Vann rätt spelare?

 

Eftersom Dooken verkar lugn så antar jag att han inte tog hem segern?

 

Hmmm, nej vafan oturen grinade mig i ansiktet och jag åkta ut som favorit på en mycket hedrande 9:E plats. Topp tre blev Joppe, Rosenquist och BL... Alla fuskade givetvis till sig segern.

 

Nejdå så var det inte.. Bra jobbat, grattis joppe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte skriva här när ni har live turneringar så att man kan vara med och spela nån gång!! 8-)

 

Det ska vara spel varje lördag vad jag vet. Men det kanske blir ändring så att det blir spel mer än en gång i veckan. Men annars om inget annat har blivit bestämt så är det spel på lördagar 16:15...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte skriva här när ni har live turneringar så att man kan vara med och spela nån gång!! 8-)

 

Det ska vara spel varje lördag vad jag vet. Men det kanske blir ändring så att det blir spel mer än en gång i veckan. Men annars om inget annat har blivit bestämt så är det spel på lördagar 16:15...

 

Idag är det dock ingen lördagsturnering eftersom bridgeklubben har klubbmästerskap eller liknande så turneringen spelades igår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under menyrubriken "senaste nytt" kan ni läsa om det senaste om klubbens verksamhet och tävlingar.

Men då en del kanske missar detta så lägger jag ut den senaste rapporten här.

 

News 25/3

 

Puh, i går blev det svettigt värre. I alla fall som spelledare. 46 personer stormade ner i lokalen - så många hade man ju inte räknat med. Men det är härligt att intresset är på topp.

Hur gick det då i turneringen? Jo, det är bara lyfta på hatten och gratulera Mariannelundaren Mattias Hugosson till segern. Här är de tre bästa: 1) Mattias Hugosson, 2) Richard Johansson, 3) Joakim Eriksson.

Angående tävlingen kan också nämnas att klubben stod för gratis korv vilket verkade vara uppskattat.

 

Lite andra tankar och beslut som vädrades i lokalen denna fredag.

* Då vi blir alltfler deltagare i turneringarna blir det mer jobb för spelledarna. Därför eftersöker nu styrelsen fler spelledare som vill hjälpa till i klubben. Vi har redan fått in ett par namn - men behöver många fler.

Får vi inte in fler spelledare måste vi sätta ett turneringstak.

 

* Styrelsen har fått in ett förslag om turboturnering för de som åker ut tidigt i huvudturnering. Styrelsen ska utvärdera förslaget och mer informaton kommer. Men för att lyckas med det krävs det som nämnts fler spelledare.

 

* Webmaster har mycket och göra med sitt ordinarie jobb och därför kan uppdateringarna på hemsidan bli något lidande framöver, hoppas alla har överseende med det. Dock så verkar en assisterande webmaster vara på ingång vilket kommer underlätta jobbet med uppdateringarna. Många frågar om medlemsinloggningen och den är för närvarande INTE KLAR.

 

* Vi är totalt 82 medlemmar i klubben nu, och hädanefter måste nya medlemmar först kontakta någon av oss i styrelsen.

 

* Nästa turnering är som vanligt på lördag den 1 april med buy in 16.15-16.45. Kom i tid.

 

* Samtliga deltagare - och även spelledare - måste läsa på reglerna betydligt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sista jag såg av den där enkäten så var det väl 70% som hade skrivet på lördagen och många av dom som önskade att vi började lira tidigare på Lördagen.

 

Det jag menade med alkoholen var ju att det verkar knappast kunna skötas av endel. Är det tvunget att ta till förbud då eller hur gör man egentligen så att det blir så bra som möjligt för majoriteten?

 

Jag vet inte....

 

Skulle det inte varit ett möte i Mars där det skulle diskuteras fortsättningen? typ nya tävlingsformer? mm mm. 100+20 varje gång är ju lite tjatigt imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talar för mig själv här och det är nödvändigtvis inte klubbens åsikter.

 

Ni som varit nere i lokalen de senaste gångerna bör veta hur tankarna går och hur vi ansvariga känner just nu när lagarna är som dem är. Både ordföranden och jag har två gånger i rad inför turneringarna berättat om hur vi i styrelsen ser på verksamheten.

 

 

 

Kan förstå att det kanske känns lite tjatigt med samma turneringsform hela tiden. I alla fall för dem där pokern är en stor del i livet. Jag tror dock personligen att de flesta som kommer på lördagarna tycker det är en rimlig insats att lägga.

Vi har pratat om att ha någon alternativdag i veckan, typ onsdagar kanske, där insatsen kan vara högre. Men sanningen är att det inte är tillräckligt många som vill engagera sig i klubben just nu. Vi behöver ju fler, framförallt folk som vill och kan styra upp det här med turneringsstruktur.

Vi är några få som lag ner en hel del timmar på att få igång verksamheten. Utåt sett kanske det inte syns mycket men jag lovar att det ligger många timmars jobb bakom.

 

Och jag vill poängterar att vi tar inte en spänn extra utan allt är ideellt arbete.

 

Angående alkoholen

Jag tycker självklart att det är okej att ta några öl i lokalen så länge det sköts snyggt. Men missbrukas det måste vi vidta åtgärder – som kanske exempelvis Caams förslag då – att förbjuda alkohol helt och hållet.

Men creed till dig Micke A efter vårt senaste samtal...

 

Angående turneringsdagarna

Mycket riktigt så var det enligt enkäten störst intresse på lördagar - även om det nu kom väldigt många i fredags. Av de som skrev på för lördagar så ville hälften börja lite tidigare, hälften ville ha det som nu. Kanske man ska lägga upp nån röstningsförfrågan här på forumet?

 

Ses i mon

 

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser verkligen fram emot morgonens turnering, ska bli intressant att se hur man speler nykter, kan ju inte bli sämre i alla fall. Ska försöka spela så tajt som möjligt, mitt mål i morgon blir att ligga en placering före Clabbe hehe... som sist.

 

Såg att rankingssystemet såg lite annorlunda ut, måste säga att jag gillar det systemet som är nu.

 

Ses i mon grabbar, ska in och värma upp lite på nätet nu.

 

Lycka till !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tankar och förslag kring olika turneringar/strukturer osv..

 

Klubbmästerskap:

 

Förslag(detaljer kan ju såklart ändras mm)

Speldagar/kval= sista lördagen varje månad med start i Augusti tom April(December borträknad)=8st speltillfällen.

Final=sista lördagen i Maj 2007.

 

Speldag/kval/satellit=

Det kostar 200+20 att deltaga och enbart de 3 första får prispengar. 100 kr av anmälningsavgiften går till Finalen de andra 100 kr till speldagens prispott. De 6 först placerade kan om de vill/har möjlighet/kvalificerat sig att spela finalen. Bara 4st får prispengar dessa Lördagar/kval eller vad man vill kalla det. Prisstruktur 1=50% 2= 30% 3=15% 4=5%

 

Exempel. 30 deltagare betalar 200+20. 3000kr går till kvällens prispott som då blir 1=1500 2=900 3=450 4=150 och 3000 går till Finalen

 

Blir ju 8 speltillfällen/kval=max 48st kan kvalificera sig till Finalen men man kan ju bara ha 1 plats= det kommer inte bli i närheten av 48st som kvalificerar sig på detta vis. Kanske 20-25st gissningsvis.

 

Efter 8 speltillfällen med ovan exempel kommer det finnas 3000x8=24.000 i prispott till finalen.

 

Final:

Spelas som sagt sista Lördagen i Maj. Datum fastslås LÅNGT innan med tid osv. Spelet börjar tidigare på dagen pga att Blinds strukturen kommer vara långsammare=ej lika mycket lotteri som idag. Förslagsvis start kl 12.00 med 5 mer blindsperioder mot vad vi har idag(blir inte så branta hopp i blindsen som det är idag mellan vissa byten) + varje blindsperiod kommer oxå vara i 20 min = tävlingen kommer ta 4-5 timmar längre tid.

 

De som kvalificerat sig innan har en friplats till finalen. Om någon annan vill spela finalen är detta möjligt men max 48 spelare får deltaga=8bord.

Köpa in sig i finalen utan att ha kvalificerat kostar 1000kr.

Om fler vill *köpa* en plats än det finns rum sker detta genom att man tittar på antal speltillfällen/Kval man spelat. Tex. spelare 1 har spelat 3 av de 8 kvalen. spelare 2 5st av de 8 kvalen= spelare 2 har företräde till att köpa sig in till finalen.

Om det finns platser kvar och de har spelat lika många kval/inga kval tittar man på hur många övriga speltillfällen from augusti tom april(de 3 övriga lördagarna som inte är kval) de spelat= de som spelat mer har företräde.

Om det nu fortfarande finns platser kvar till finalen efter detta är det anmälan som gäller.Detta görs första speldags lördagen i Maj och därefter blir det lottning(bland dem) om antalet överstiger antal platser.

 

Exempel:

30st har deltagit i varje kval = 3000x8=24.000 till prispotten

25st olika har kommit 1-6:a och har plats i finalen.

23st köper in sig(1000kr) i finalen=23.000

=47.000kr

 

Startchips=20.000 chips

Rebuy/addon=20.000chips

 

Spelledare i finalen BÖR inte deltaga själv.

 

Rebuy/addon i Finalen:

Kan göras om så önskas. Detta kostar 500kr och kan endast göras innan 6:e blindsperioden är slut= 2 timmars spel och man måste ha mindre chips än starten. Efter 6:e blindsperioden kan alla förutom de som gjort rebuy göra en addon=500kr

 

Gissningsvis kommer det kanske bli runt 20st rebuy/addons=10.000

 

Total prispott om gissningarna ovan stämmer = 57.000kr

 

10Kr av de 20 i rake varje kvaltillfälle går till inköp av pokalerna

 

förslag på Prisstruktur:

1= 30% = 17100kr + Pokal, 1:a Klubbmästerskap 2006 Eksjö Pokerklubb

2= 20% = 11400kr +pokal, 2:a Klubbmästerskap 2006 Eksjö Pokerklubb

3= 15% = 8550kr +pokal, 3:a klubbmästerskap 2006 Eksjö Pokerklubb

4= 10% = 5700kr

5= 7% = 3990kr

6= 5% = 2850kr

7= 3% = 1710kr

8= 2% = 1140kr

9= 2% = 1140kr

10= 2% = 1140kr

11-14=1%=570kr

=100% / 57.000kr om jag räknat rätt här på jobbet ;-)

 

 

Detta är som sagt bara ett förslag på hur det skulle kunna se ut som jag tänkte på lite här på jobbet under en rast.

 

Tankar,ideèr kring detta???

 

Fler tankar kring andra varianter av tävlingar osv kommer senare på nästa rast/raster :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite andra förslag....

 

1:a lördagen varje månad:

 

100+20 freezeout(som nu)

 

+ så fort det slagits ut 12st som vill deltaga körs en turbo freezeout igång med 50 eller 100kr i avgift. Blindsperioder 10min och ev lite brantare struktur än idag om det kommer ta för lång tid tills klar. 4st får prispengar om 12 deltagare 1=40% 2=30% 3=20% 4=10%

 

2:a Lördagen varje månad:

 

300+20 freezeout(start kl 15.00) med 20min blindsperioder istället för 15 som idag + 3-4 fler perioder så att ej så brant mellan vissa blinds som det är idag)=turnering tar 2-2,5timmar längre.

 

+ samma slags turbo som 1:a lördagen i månaden.

 

3:e Lördagen varje månad:

 

100+20 Rebuy/addon ( rebuy/addon kostar 50kr(eller 100kr)) Rebuy kan göras innan blindsperiod 6 är slut(1,5timmes spel ca) och du MÅSTE ha mindre marker än vi startade med. Addon görs efter blinds period 6 är slut och det får alla göra FÖRUTOM de som gjort rebuy. Rebuy/addon ger lika många marker/chips som man startade med.

 

+ Turboturnering som ovan lördag 1 & 2

 

4:e Lördagen varje månad:

 

Kval/tävling till KlubbmästerskapsFinalen

 

+ cashgame eller turboturnering som ovan

(förslag till cashgame= 1000chips kostar 100kr och införskaffas av spelledaren) max 5 eller 10 ?? köp per speldag.

NL bord 6 pers = blinds 5/10 (=0,5/1kr) eller 10/20(=1/2kr) 20/40(=2/4kr) förslag???

FL samma som NL??

 

Onsdags spel???

 

förslag:

1 & 3:e Onsdagen varje månad = cashgame

 

2 & 4:e Onsdagen varje månad = 6 pers sit & go turneringar med hyffsat snabba blindsperioder så man hinner spela några stycken.

 

Kanske 1 Onsdag i månaden spelas vanlig freezeout turnering oxå??

 

Som sagt lite mer tankar kring spelet så att vi får variation/alla blir nöjda...

 

Fler förslag är ju välkommet, detta är bara enligt mina önskningar ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caam: Jävligt bra förslag allihop, ligger ju upp till klubben att kolla vad som känns lagligt. Men annars är det utmärkta förslag..

 

Lovar förresten att skicka en lite spelprofil över mig själv till dig =) Har ite haft tid men ska försöka styra upp det så snart jag kan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Vi tackar för dina förslag Caam, helt suveränt.

Lovar att vi ska ta upp och diskutera detta på nästa styrelsemöte, men lovar inget om utgången. Men personligen tycker jag det ser riktigt intressant ut.

Lite nytt måste vi hitta på, helt klart.

För övrigt, när drar du österut och hur länge blir du borta?

 

• Micke, vad lugn och snäll du var i lördags:)

Tyvärr har du ju gått om mig i ligan – med besked. Hoppas ligorna kommer upp på hemsidan snart.

 

Allvarligt, det här forumet blev ingen succé direkt. Frågan är om folk vet hur man registrerar sig, ska man behöva skriva en manual...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Allvarligt, det här forumet blev ingen succé direkt. Frågan är om folk vet hur man registrerar sig, ska man behöva skriva en manual...

 

Ja det kanske är det man måste göra för att få lite liv i grejerna.. Som det är nu är det ju bara 4 pers som skriver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Allvarligt, det här forumet blev ingen succé direkt. Frågan är om folk vet hur man registrerar sig, ska man behöva skriva en manual...

 

Ja det kanske är det man måste göra för att få lite liv i grejerna.. Som det är nu är det ju bara 4 pers som skriver!

 

 

Tack för manualen AIK:arn!

Nu är vi 5.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...