Gå till innehåll

Vad är 24hPoker aktien värd?


Zyr

Recommended Posts

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Matteprof,

Som självutnämnd finansguru på sidan borde du veta att en termin inte är behäftad med någon premie.

 

En termin är en premie man betalar för att få köpa(eller sälja) en viss vara vid en senare tidpunkt till ett fastställt pris.

 

 

Och med vilket mandat förbjuder du vadslagning mellan medlemmar?

 

Han är moderator på forumet. Det är moderatorerna som är med och bestämmer vad som får skrivas eller inte skrivar på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe oops. Menade givetvis vilket pris ni ska sätta på terminen. :oops: Sen är jag hyfsat långt ifrån någon guru.

 

Är dealen ett vad på 0.40 (som jag förstått det) skulle ju varenda kotte här inne ta det. Visst det är inte rent arbitrage då du inte kan blanka 24h men det är iaf +EV ;)

 

Men eftersom detta vad mer är en k*kmätar tävling än en seriös diskussion lämnar vi den här. Lös detta över PM eller mail istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Nu är det dags för alla aktie förståsigpåare att komme med lite råd. Kan man göra några pengar på allt som hänt nu med US.

 

Hur kommer det se ut om ett halvår? Kan man tänka sig att 24h kommer få fler spelare. Kanske kommer många spelare tillnaka från party mm när det inte längre finns lika mycket fisk. Eller kommer en massa spelare sluta helt? EU kanske gör likadant som US, vilka gynnas då?

 

Kom igen nu! Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu! Vad tror ni?

Att det är jäkligt svårt att slå marknaden och att du gör bäst i att köpa en indexfond med låga avgifter ;)

 

Att du ens orkar kommentera på det sättet. Att gå in i en indexfond just nu verkar imo inte vara en bra idé.

 

Det jag tänkte var ju att på detta forum finns mycket kunskap om poker på alla sätt. Om det även finns folk som sysslar med aktier så kanske det vore intressant att höra några råd. Om man läser på DI:s forum så märker man ju att dom allra flesta där inte fattar någonting om poker.

 

Det finns garanterat sätt att tjäna pengar på situationen som uppkommit. Frågan är ju hur man ska göra för att komma på tåget innan det gått för en gång skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog aktien kommer gå upp på kort sikt. Dock har jag bränt mig lite grann och har bara en post kvar nu. Jag har egentligen inte så stor koll på fundamentan och ska försöka hålla mig borta från spekulationer framöver..

 

Angående indexfond med låga avgifter.. Att gå in med en massa pengar just nu kan vara riskfyllt men att spara lite varje månad är nog bra. Det är svårt att säga hur börsen kommer gå framöver, den kan lika gärna gå upp som ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för alla aktie förståsigpåare att komme med lite råd. Kan man göra några pengar på allt som hänt nu med US.

 

Hur kommer det se ut om ett halvår? Kan man tänka sig att 24h kommer få fler spelare. Kanske kommer många spelare tillnaka från party mm när det inte längre finns lika mycket fisk. Eller kommer en massa spelare sluta helt? EU kanske gör likadant som US, vilka gynnas då?

 

Kom igen nu! Vad tror ni?

 

Jag tror att det som hände i USA är en ren och skär katastrof för B2B. Party och Stars kommer bli tvugna att överge den amerikanska marknaden, men tror ni de bara komma lägga sig ner och dö? Nej nu flyttas hela marknadsföringsbudgeten till Europa istället och vad har B2B att sätta imot det? Tror tyvärr de kommer bli totalt överkörda av de stora aktörerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det som hände i USA är en ren och skär katastrof för B2B. Party och Stars kommer bli tvugna att överge den amerikanska marknaden, men tror ni de bara komma lägga sig ner och dö? Nej nu flyttas hela marknadsföringsbudgeten till Europa istället och vad har B2B att sätta imot det? Tror tyvärr de kommer bli totalt överkörda av de stora aktörerna.

 

Ligger något i det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv sparar jag hos Halens, Forex och Svea ekonomi. Känns tryggt.

 

Sparar du hos olika för att inte överstiga insättningsgarantin? Sånt man knappt tänker på, att en bank kan kursa.

 

Tack för tipset. Har mina pengar på SEB för tillfället, vilket suger om man ser till skillnaden på räntor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit mig igenom alla poster nu och det är verkligen intressant att se vad som hänt i 24hpoker det senaste halvåret.

 

Anledningen till att jag gjort det är att jag läser fek C och vi har som uppgift hitta en uppköpskandidat och en uppköpare. Då jag tycker om att förena nytta med nöja föreslog jag givetvis pokerbranchen som möjlig för uppköp.

 

Har kikat på olika pokerbolag och Unibet är för närvarande värderat till ca 4100 mkr, 24hpoker=400mkr, Betsson=730mkr

 

Unibet har ett ganska lågt p/e tal och jag känner att ett uppköp från deras sida kanske inte är helt omöjligt. Frågan är då vilket bolag de skulle kunna köpa upp?

 

Tittat runt lite på olika rekomendationer och 24hpoker får på flera håll köprekomendationer.

 

Vet att ett uppköp av 24hpoker inte är så verklighetsförankrat då unibet precis lämnat b2b men vad finns det som kan tala för ett sådant uppköp?

 

Är det kanske sannolikare med ett uppköp av betsson från Unibets sida. Lirar själv mycket på betsson nätverk då där finns massa fisk

 

Mycket tacksam för hjälp och olika infall på uppköp inom pokerbranchen

 

Mvh Andreas Hammar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätt in pengarna på nått konto med 2-4% ränta istället :)

 

Gärna! vart då?

 

http://www.finansportalen.se/sparkontoguiden.htm

 

Själv sparar jag hos Halens, Forex och Svea ekonomi. Känns tryggt.

 

Har hittat denna bank i Asien som erbjuder årlig ränta på 10-11% beroende på 5 eller 7 års bindningstid. Står nåt om att pengarna är garanterade genom någon lag men har inte ork att kolla upp det. Är det nån som har lust att kolla upp det så skulle jag bli glad :)

 

http://www.orionlife.com/index.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det i lokal valuta och if so hur stor är inflationen?

 

Dom skriver själva på svenska på sidan:

Letar du efter en offshore investering som ger dig en årlig ränta på 10 % alt. 11 % ?

Låg start- och administrationsavgift

Ingen valutarisk

100 % Tillgångsskydd enligt lag

100 % InvesterarskyddSekretess (Offshore)

Tillväxten utbetalas till ditt konto varje kvartal

 

Säker investering

 

Orion Capital placerar i en ASB Bond, som är en obligation med fast ränta.

 

Exempel avkastning

Om du investerar 500 000 SEK i Orion Capital utbetalas,

11 250 SEK varje kvartal i 5 år. Om du väljer att inte återinvestera kapitalet utbetalas investeringen tillsammans med sista ränteutbetalningen.

 

Valutor

USD, SEK, EUR, GBP

 

ProduktStartavgift: 0 - 3 %

Administrationsavgift: 0,25 % kvartalsvis av försäkringens investerings värde.

Minsta investeringsbelopp: 16 000 euro eller motsvarande värde i USD, GBP eller SEK

Åldersgräns/försäkrad: Inga begränsningar

 

Edit: Dom har visst två olika produkter:

 

Årlig ränta på 10 % alt. 11 % per år?

Låg start- och administrationsavgift

Ingen valutarisk

Tillgångsskydd

Investerarskydd

Sekretess

 

Säker investering

 

Orion Star placerar i en ASB Bond, som är en obligation med fast ränta.

 

Exempel avkastning

En investering om 100 000 euro i Orion Star är efter fem år värd

149 204 euro netto efter kostnader.

 

Valutor

USD, SEK, EUR, GBP

 

Produkt

Startavgift: 0 - 3 %

Administrationsavgift: 0,25 % kvartalsvis av försäkringens investerings värde.

Minsta investeringsbelopp: 3 000 euro eller motsvarande värde i USD, GBP eller SEK

Åldersgräns/försäkrad person: Inga begränsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...