Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

A3s måste väl vara klart spelvärd här eller hur? Min tanke var att syna på floppen och folda turn om jag missat. Nu synade jag ner istället. Kan man tänka sig någon annan variant?

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) converter

Preflop: Hero is Button with Ad, 3d.

UTG calls, MP calls, Hero calls, SB completes, BB checks.

Flop: (5 SB) 4c, Qd, 2s (5 players)

SB checks, BB bets, UTG folds, MP folds, Hero calls, SB folds.

Turn: (3.50 BB) Ah (2 players)

BB bets, Hero calls.

River: (5.50 BB) 9s (2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 7.50 BB

Postad

ser väl helt ok ut, men jag skulle nog kunna tänka mig en valueraise på rivern alt turn beroende på read och låta fi betala ett bet till med sin dam eller vad han kan ha, svårt att veta utan nån read. tror du leder väldigt många gånger med ett parat Ax här

Postad

överaggro jag tycker du ska:

1. raisa preflop(alla Axs duger att raisa med imho). få blindsen att folda är alltid trevligt och ha varit preflopraisaren i button är också trevligt.

2. raisa floppen, försök köp dig outs och frikort eller potten för den delen. du har ju 4outs på stegen 3 på esset och 1 på färgen

3. raisa turn

4. antagligen utspelar sig handen annorlunda, men raisa river.

Postad

Jag tycker call är helt ok preflop. Många fiska limpar från tidiga positioner med Ax låg kicker, som i det här fallet kanske högre än din och du är dominerad.

Raise på floppen för att få ett frikort på turn. När A kommer på turn raise. Du har förmodligen bästa handen. Bettar han fortfarande ut på river efter din raise på turn call.