Gå till innehåll

NETelleruttag på bankomater?


Need4Weed

Recommended Posts

Jag har lirat på Party men det är US$ där med... och jag har det på neteller så det borde bara vara en kurs som ska växlas....

 

Redovisar Neller vad de dragit för växelkurs?

 

Du tänker inte helt rätt. Visst överföringen mellan Party och Neteller kommer inte att kosta dig ett förlorat öre. Men ska du sen ta ut det via deras Netellercard så MÅSTE du göra en överföring till kortet (du gör det på deras hemsida). Kortets valuta är enbart i kandadollar. Det gör att du åker på en växlingskostnad när du gör den överföringen. Du ska sedan ta ut pengarna i bankomaten och få svenska kronor i handen. Det innebär att det blir en ny växlingskostnad mellan kanadadollar och SEK. Till skillnad mot mig som hade 4 valutor har du 3 valutor inblandade, lite billigare men fortfarande ett antal växlingar som skall göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den klart bästa vägen om du ska använda Neteller. Visst åker du på en växlingsavgift mellan USD och SEK, men det är det enda. Dock skulle jag helt klart rekommendera dig att göra den överföringen direkt från ditt partykonto. Det går snabbare än via neteller och jag är ganska säker på att deras växlingskurs är förmånligare. Det finns ingen anledning att du använder en mellanhand om du ska föra det direkt till ditt bankkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man tar ut direkt till bankkontot från neteller så får man ju en bra dollarkurs, just nu typ 7,2. Varför blir kursen då ca 6,8 om man tar ut med debitcard?

 

Ingen aning. Vet inte heller vart han fick den uppgiften ifrån... Låter konstigt eftersom det juinte handlar om en USdollarkurs när du tar ut från kortet utan kanadadollar. Måste ha blivit något missförstånd där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering - Det är sjukt dyrt.

 

Två dollar i avgift, sedan usel växlingskurs från dollar till CND (deras bankkonto ligger i kanada), sedan halvusel växlingskurs från CND till skr i automaten. Om jag tar ut något räknar jag med att 100 dollar=650 kronor. Och jag blir glad om jag lyckas få 1300 kronor ur automaten om jag tagit ut 200 dollar... Får jag ut 1400 känns det som att sätta en tvåoutare på rivern.

 

Jag använder således endast mitt Netellerkort i undantagsfall.

 

Spelar ni på Partypoker så är överföringen från bankkontot billig och de har sjukt bra kurser (i vissa fall en växelkurs som är bättre än den som redovisas här på PFs förstasida). Överföringen brukar ta c:a en bankdag där (dvs, tar du ut pengar på tisdagen har du de oftast på kontot på torsdagen). En kille jag känner som spelar rätt högt talade väl om B2B också, men jag har själv ingen erfarenhet av uttag därifrån (annat än till Neteller). Enligt uppgift från annan tråd tillkommer dock någon procentsats i form av valutaväxlingsavgift från själva banken.

 

Gällande bankomater:

 

För mig har inga minutenautomater fungerat, däremot fungerar alla bankomater som ägs av SEB. Handelsbankens automater brukar kräva att solen skiner och vinden blåser en i ryggen, men kan fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp jw1700, har som sagt ingen erfarenhet av neteller och vill inte riskera att förlora min dollar hursom helst!

 

Världen vore enklare om man kunde göra uttag til visakort på de amerikanska sajterna med, jag menar man kan göra insättningar... löjligt!

 

vet någon hur det funkar med beskattning när man spelar mot amerikanska sajter, jag antar att fulltiltpoker är det. är man vid en granskning skyldig att skatta?

 

Hoppas ni får en fant. helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jaha, då har även jag gått misste om 500KR

 

Överförde maximumbeloppet ($1000) för att ta ut det via kortet, fick ut 6800KR Mailade tillbaka och slögnällde lite och fick detta som svar, läste längre upp att någon fått TILLBAKA sina, 500 hur då?

Jävla mycket avgifter vare då iaf, utäver dom dära två dollarna man antog att det skulle va.

 

Re: 1.9% foreign exchange processing fee which NETELLER charges on withdrawals to the NETELLER Card

 

 

 

NETELLER includes a notification of the following prior to final confirmation of your withdrawal to NETELLER Card:

 

- 2 unit NETELLER card withdrawal fee

 

- The exchange rate used

 

- Amount of Canadian dollars that will be loaded to NETELLER card

 

- 1.9% foreign exchange processing fee

 

 

 

There is a second exchange conversion applied to the Canadian dollars on your NETELLER Card when you withdraw funds at an ATM machine. This exchange rate is applied by the ATM machine proprietor. NETELLER does not control or profit from the ATM machine exchange rate.

 

 

 

The NETELLER exchange rate is well below bank rates and the NETELLER Card offers the convenience of instant withdrawals.

 

 

 

Please call NETELLER Customer Service at (toll free number for that country) and ask to speak to Processing Support should you have any further questions.

 

 

 

Best Regards,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade 56 dollar på mitt uttag på 1000 dollar men sen frågade jag NETeller vad dom pysslade med. Hur kan ni få behålla några kunder om ni ser till att behandla oss på detta sätt. jag skulle verkligen uppskatta om dessa växlingsavgifter står svart på vitt när man ska göra uttag med erat kort mm. Jag fick tillbaka 22 dollar men ingen motivering till varför just 22 dollar! Jag tackar iallafall för dessa dollar och får väl stå ut med en dyr läxa.

 

Nästa gång blir det till att skicka direkt från pokerkontot. Vissa vill väl undkomma skatter så då kan jag föreslå att ni skickar till NETeller och sen till en europeisk site och sen tar ut dom till VISAkontot. Vill man ta ut med NETeller kortet så blir det bara småbelopp i fortsättningen. Det går också att byta valuta till kanada dollar för att slippa en växlingsavgift fick jag som svar hos NETeller!

 

Lycka till ni andra/Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder ni NETeller-kortet överhuvudtaget? Med ePassporte kan man ju få ett kort direkt kopplat till sitt konto (som man har i USD) och man slipper den dubbla 1.9-procentaren. De tar väl någon avgift de också, men borde bara bli ungefär hälften av vad NETeller tar.

Men som någon annan sa så får man sjukt bra kurser med Party's wire transfer. Om man tar ut hyfsat mycket = några tusen dollars så får man till och med bättre växlingskurs än den som anges på SVT text s. 230 (detta trots att det dras en avgift på några dollar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har precis fått mit neteller aTM kort,är det bara att ta ut pengar från bankomaten när man har pengar på sitt neteller account eller måste man flytta över pengarna till kortet på nått sätt?

 

Man måste flytta över pengarna till sitt kort. Sen måste man räkna på hur mycket man kan ta ut för de tar en avgift för misslyckat uttag (dvs. om man försöker ta ut mer än vad man har så kostar det)

 

DECLINED ATM/POS TRANSACTION $3.83

 

Ganska dyrt tycker jag. Den enda gång det är överkomligt att använda NETeller-kortet är när du är i Kanada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...