Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Man säger ju att man ska ha ett underlag på 1000 turneringar för att få ett relativt vettigt konfidensinterfall för att uttala sig om sitt spel. Tänkte bara se om det är några som har koll på vad medelperioden är för sina svängningar.

Den här statistiken bygger på mitt tidigare spel på $10-bord. Om man skulle sätta en amplitud och våglängd på mitt spel så svänger det i regel 30 inköp i skillnad mellan topp och botten och perioden är ganska exakt 200 turneringar.

sng10.gif

En period på 200 turneringar känns som ganska mycket. Det borde ligga på 50 eller nåt rent intuitivt. Visserligen har jag experimenterat en del med mitt spel, men iaf.

Nån som känner igen sig i dessa långa svängningar?

Postad

Antalet spelade är väl tillräckligt för att börja uttala sig om trolig ROI och sådana saker, men för period och amplitud på swingsen känns det som att det inte räcker på långa vägar. Särskilt när du bara har typ tre distinkta swings. Har iofs bara en 5-poängare i statistik...